Busch & Müller Ixon Space fietslamp

jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Hahaha thx, het was zowel serieus als sarcastisch bedoeld :lol:
ST1X 2018 ><>
+johan-
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 nov 2017, 19:04
Locatie: Regio Eindhoven

Nu bij Hollandbikeshop.com direct leverbaar voor 147.95euro:
https://hollandbikeshop.com/fietsverlic ... er-424406/
ST3 Pinion 2022 - (ST2 2017 20.000 km)
Peter 2
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 apr 2018, 17:35
Locatie: Ronse 9600

Ik rijdt nu al weken met de Ixo Space op zowel de ST2LTD2018 als de ST1X2018. Mijn bevindingen zijn duidelijker op de ST1X aangezien de ST2 2018 in mijn opinie reeds een voldoende sterke lamp heeft. Mijn keuze op deze lamp viel in eerste instantie omdat deze volgens de Duitse norm kan en mag gebruikt worden op de fiets, kortom je mag ermee de weg op.
Volgens mij één van de betere lampen die je zowel alleen als gecombineerd met standaard fietslamp kan gebruiken.
De lamp schijnt breed over de weg met een intensiteit die toelaat hogere snelheden te behalen, ze geeft een veilig gevoel omdat je de kijk op de weg zowel in diepte als in breedte voor de volle 100% behoudt. De batterij gaat dan op volle kracht in mijn geval nog eens 160 minuten schijnen , daarna sloeg ze automatisch in een lagere stand.
Bovendien een gemakkelijke montage op het stuur en via een draai/klik wieltje te bevestigen.
Kortom een goede en veilige investering , je ziet méér en je wordt gezien!
ST3AE 2019 50+Ked Berlin voor zomer, Giro Bexley satin Grey voor winter.
Dagelijks hellingen tot 11% . Inwoner Vlaamse Ardennen.
Gebruik ST3AE Recreatief
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Peter 2 schreef: 22 dec 2018, 05:38 Ik rijdt nu al weken met de Ixo Space op zowel de ST2LTD2018 als de ST1X2018. Mijn bevindingen zijn duidelijker op de ST1X aangezien de ST2 2018 in mijn opinie reeds een voldoende sterke lamp heeft. Mijn keuze op deze lamp viel in eerste instantie omdat deze volgens de Duitse norm kan en mag gebruikt worden op de fiets, kortom je mag ermee de weg op.
Een klein detail. Dat licht mag gebruikt worden op de fiets, maar niet op de speedpedelec; ik heb ergens gelezen dat je slechts één voorlicht mag hebben. Bovendien moet verlichting gecertificeerd zijn voor 45 km/h , en ik denk dat dat ook niet het geval is voor de Ixon Space. Maar ik zou me er ook geen bal van aantrekken ;-)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 22 dec 2018, 08:03 Een klein detail. Dat licht mag gebruikt worden op de fiets, maar niet op de speedpedelec; ik heb ergens gelezen dat je slechts één voorlicht mag hebben.
In Nederland mag je 2 voorlichten hebben, maar met de dagrijverlichting erbij hebben jullie dat al.
Tomasj schreef: 22 dec 2018, 08:03Maar ik zou me er ook geen bal van aantrekken ;-)
Idem.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
LNY
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 406
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.
Merk SP: Stromer ST3
Km-stand: 18000

Heel strikt genomen mogen er een heleboel mods niet.
Spd pedalen, reflectors verwijderen, andere type banden, shockstop, standaard lamp voor bouwlamp vervangen. Puur omdat dit niet aan de typegoedkeuring voldoet.

Een los lampje op het stuur, dat wel keurig aan stvzo voldoet zal ook geen problemen opleveren als de andere wijzigingen ook in de praktijk geen bezwaar zijn.
ST3 cool white - sport - 983Wh
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

LNY schreef: 22 dec 2018, 09:20 Heel strikt genomen mogen er een heleboel mods niet.
Spd pedalen, reflectors verwijderen, andere type banden, shockstop, standaard lamp voor bouwlamp vervangen. Puur omdat dit niet aan de typegoedkeuring voldoet.

Een los lampje op het stuur, dat wel keurig aan stvzo voldoet zal ook geen problemen opleveren als de andere wijzigingen ook in de praktijk geen bezwaar zijn.
Andere banden mogen wel, zolang ze het juiste keurmerk hebben.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Spd pedalen mag wel, pedalen zitten niet in typegoedkeuring. Staat zelfs in de handleiding een waarschuwing dat je met spd om moet leren gaan.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Een deel van de onderdelen mag niet worden vervangen door een ander onderdeel vanwege de typegoedkeuring, en een deel van de onderdelen mag niet worden vervangen vanwege verlies van garantie (waaronder ook de onderdelen vallen die sowieso al niet mogen worden vervangen vanwege de typegoedkeuring).

De volgende onderdelen (handleidig ST1 X, ST2, ST2 S) mogen van hiervoor vermelde Stromers niet worden vervangen door een ander onderdeel vanwege de typegoedkeuring. (Over de banden: in Nederland mag de band vervangen worden door een band die voldoet aan de door Stromer opgegeven maat en die een ECE-R75 keurmerk heeft. Er zijn ook landen waar je alleen weer exact dezelfde band mag opleggen.)

Vervangen onderdelen.png
Vervangen onderdelen.png (105.68 KiB) 3927 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Terwijl ik van de meeste van deze onderdelen kan begrijpen dat ze worden gecontroleerd via een typegoedkeuring (frame, banden, velgen, banden, vork, motor, remmen,...) vraag ik me toch af waarom de fietsstandaard en de nummerplaathouder typegoedgekeurd moeten zijn :lol:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie