Helm met of zonder vizier?

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

En geen brildrager zijn :geek: (Hoofdreden voor mij om wel voor een vizier te kiezen.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 25 dec 2018, 16:24 En geen brildrager zijn :geek: (Hoofdreden voor mij om wel voor een vizier te kiezen.)
Of een sportbril op sterkte nemen :cool2:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Heb ik, maar weet je wat de kost met mijn sterkte? :bu: Anyway, da's een zonnebril, dus onbruikbaar in de winter, dus winter = vizier voor mij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

PS: Bijkomend probleem met een goeie sportzonnebril is dat de glazen vrij rond lopen, zodat ook de zijkanten goed afsluiten. Hierdoor was er bij mijn Oakley Half Jacket een maximale sterkte van, als ik me goed herinner, -5 mogelijk. Terwijl ik inmiddels -7 heb. (Contactlenzen is denk ik de beste optie, maar die verdraag ik niet.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 25 dec 2018, 16:32 PS: Bijkomend probleem met een goeie sportzonnebril is dat de glazen vrij rond lopen, zodat ook de zijkanten goed afsluiten. Hierdoor was er bij mijn Oakley Half Jacket een maximale sterkte van, als ik me goed herinner, -5 mogelijk. Terwijl ik inmiddels -7 heb. (Contactlenzen is denk ik de beste optie, maar die verdraag ik niet.)
Ah, zover ben ik gelukkig nog niet. Ik zit maar op -2 of zo, dus voor mij is het nog wel een optie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik weet het niet van andere merken, maar Oakley sportbrillen zijn op sterkte te maken.

Ik heb het twee ritjes geprobeerd met visier (cratoni commuter). , maar in praktijk is het nu altijd opgeklapt en kijk ik alweer naar een andere helm. De Bontrager of Spesh goedgekeurde atb helm ga ik maar eens passen.
Helm met goede sportbril is voor mij beste optie.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Daniel1975 schreef: 25 dec 2018, 19:47
Helm met goede sportbril is voor mij beste optie.
Voor mij ook. Misschien de MET GranCorso wat voor je waar je een vizier separaat moet bijkopen
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik ben dolgelukkig met de combinatie MET Grancorso + Oakley Radar EV Photochromic : een lichte helm die bij ons beide goed zit en waaronder het dragen van een helmmuts geen last is. De Oakley Radar EV Photochromic kan je onder alle weersomstandigheden gebruiken (zowel overdag als wanneer het donker is) en sluit veel korter aan bij je gezicht dan eender welk vizier, uit mijn ervaring een must voor wie makkelijk last heeft van tranende ogen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Dát was de info die ik nodig had ;)
De Cratoni icm die bril (topding!!) is niet perfect. Helm zou op het voorhoofd 5mm minder materiaal moeten hebben, drukt nu lichtjes op het frame.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Ik ben blij dat deze discussie nu even gevoerd wordt, rij altijd met Oakley sportbrillen een licht getinte voor donker en black iridium voor overdag en vroeg mij af hoe en of een vizier werkt (rij altijd met flink eigen vermogen dus op en boven de babbelgrens)

Mijn helm, (ijsklimmershelm) moet, mede door aandringen van Jook vervangen door een goedgekeurde SP helm........breek maar los, hoor het graag ik weet dat de persoonlijke smaak, hoe voelt de helm aan, hoe zwaar weegt ie, kan ik alles goed zien zonder mijn nek in een Sbocht te zetten erg belangrijk is.

Duurkoop is het niet altijd de goede koop. Als de Lazer Inverz bij mijn FM. in voorraad was het ik hem al geprobeerd maar kan hem nergens in de buurt passen. (heb een grote kop)
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie