Opties....

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb inmiddels bijna 7 jaar ervaring met elektrisch fietsen (omgebouwde Koga) en ben me aan het orienteren op een Stromer ST2. Met de vele goede tips hier en op de site van elektrischfietsen.com, kom ik tot het volgende lijstje met "noodzakelijke" aanpassingen. Aanpassingen die de fiets al snel weer een kleine €1000 duurder maken en waar ik nog wat vragen over heb. Ik hoop dat jullie me met wat antwoorden verder op weg kunnen helpen.

Als basis denk ik aan een Stromer ST2 met een grote zware accu, 983Wh. => Dat van die grote accu kan ik beamen want als je zonder stroom zit, heb je een probleem! Nadeel is alleen dat die zware accu's nog steeds een vermogen kosten en dat ze niet het eeuwige leven hebben. Laten we hopen dat de auto-industrie ons helpt om de prijzen te laten dalen. Wat is jullie ervaring met de levensduur van de Stromer accu's?
Waarom de ST2? De iets betere (?) motor en de snelheid van 45km/uur spreken mij wel aan, zeker als ik de lange stukken fietspad door de weilanden in een zo kort mogelijke tijd wil afleggen.

Een extra oplader. Wellicht niet direct nodig, maar als de woon-werk retourrit niet met 1 volle acculading kan worden overbrugt, toch zeker een optie die ik zal overwegen. In Nederland heb je zelden de wind in de rug.

Een goede bel, bij voorkeur de Spurcycle. Zeker bij een hogere snelheid is het belangrijk dat voetgangers (wat doen die mensen trouwens op het fietspad?) en medefietsers je tijdig horen en actie kunnen ondernemen.

Een geveerde zadelpen (de BodyFloat ?). Hoe zijn jullie ervaringen met de Bodyfloat? Er moeten twee veren in. Beiden van dezelfde kleur of is een kleurencombinatie verstandiger? Wie kan me dit uitleggen?