3d geprinte spatbordverlengers in 4 maten

jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Peter 2 schreef: 09 jan 2019, 17:41 Ik heb enkel het stuk onderaan aangebracht. Maar zoals ik zei speelt het type band(lees profiel) een grote rol in het waterafvoer gebeuren.
Klopt als een bus. Heb ook de Schwalbes 365 en ze gooien veel minder smurrie op dan de contact city. :ay
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

De Pirelli’s op de 5 gooien aanzienlijk wat water langs boven weg. Met de 100mm spatbord verlenger bovenaan is het aanzienlijk beter.
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
bArtAA
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 dec 2018, 13:41
Locatie: Gasselte

Gelijk bij de bestelling van mij ST3 bij Egberts Premium Store in Groningen aangegeven dat ik er direct 2 spatbordverlengers bij wil hebben. Dus eentje van 100mm voor boven en eentje van 175mm voor onder.

Tijdens verschillende testritjes kwam ik namelijk al tot de ontdekking dat er wel erg veel spray van de Pirelli's af kwam. Volgens mij gewoon een dikke vette designfout van Stromer, maar wat doe je eraan.

De eerste ritjes in de regen op dag 1 en 2 waren een goede test.
En hoewel er natuurlijk nog steeds aardig wat nattigheid op mijn schoenen en broek kwam viel het aardig mee.


Toch weer een mooi stukje Hollandse inventiviteit op dat Zwitserse racemonster :ay
Afbeelding Stromer ST3 sport XL black 983 Wh Afbeelding woon-werk 33 km enkele reis
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

bArtAA schreef: 17 jan 2019, 21:48 Gelijk bij de bestelling van mij ST3 bij Egberts Premium Store in Groningen aangegeven dat ik er direct 2 spatbordverlengers bij wil hebben. Dus eentje van 100mm voor boven en eentje van 175mm voor onder.

Tijdens verschillende testritjes kwam ik namelijk al tot de ontdekking dat er wel erg veel spray van de Pirelli's af kwam. Volgens mij gewoon een dikke vette designfout van Stromer, maar wat doe je eraan.

De eerste ritjes in de regen op dag 1 en 2 waren een goede test.
En hoewel er natuurlijk nog steeds aardig wat nattigheid op mijn schoenen en broek kwam viel het aardig mee.


Toch weer een mooi stukje Hollandse inventiviteit op dat Zwitserse racemonster :ay
Dankjewel! Stukje Dutch Design op een Zwitsers horloge ;-)
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allemaal,

heb al eerder van de 3D-producten van Jeroen mogen genieten (wandhouder voor oplader en accu).

Voor mijn nieuwe ST3 wilde ik zeker een goede spatlap geplaatste hebben. Ervaringen met de ST1X uit het verleden hebben tot deze beslissing geleid. Van Brooks hebben ze nu een nette flexibele spatlap gemaakt. Ik zoek iets flexibels omdat een "harde" spatbordverlenger onaangenaam met de stoep in aanraking kan komen als je van die stoep af komt.
Maar die Brooks-spatlap is gewoon iets te kort; het spatwater komt er nog onderdoor en vormt een vervelende waterspray onder je fiets door. En je komt bij iedere fiets/peddel-beweging precies door die spray. Erg onhandig in een regenbui.

Oplossing: ik heb de kleinste spatbordverlenger (van Jeroen) echt als spatbordverlenger gebruikt en daar vervolgens de spatlap op vastgezet.
Vanochtend reed ik naar Herveld voor de winterbandenwissel en de weg was goed nat. Het effect van de combi: (flexibele spatlap op een harde verlenger) wa2 geweldig: droge schoenen (en dus ook minder koud).
Droge schoenen !
Droge schoenen !
20190125_093009.jpg (280.01 KiB) 4280 keer bekeken
Flexibele spatlap op vaste verlenger
Flexibele spatlap op vaste verlenger
20190125_093035.jpg (285.82 KiB) 4280 keer bekeken
De fiets druppelt nog na op de foto maar mijn schoenen zijn droog.
Klasse.

Wat mij nog was opgevallen bij de (zomer ?) Pirelli's van de ST3 is dat er ook een behoorlijke spray aan de boven/voorzijde van de band wordt opgeworpen bij een natte ondergrond. Het gevolg daarvan zijn natte benen....heel vervelend. En lezend door dit topic ben ik niet de enige die dit vind.
Wederom de kleinste spatbordverlenger van Jeroen "aan de bovenkant" geplaatst. En op de terugweg mogen constateren dat ook hier de verlenging prima werk doet.

Dank voor de fraaie producten. Op de foto zien ze door het flitslicht er nogal afwijkend uit qua kleur maar in de praktijk valt dat reuze mee.

Stromer ze,
Reinout
Winterbanden, verlenger boven en onder, spatlap
Winterbanden, verlenger boven en onder, spatlap
20190125_102501.jpg (324.29 KiB) 4280 keer bekeken
Lomito

Het ziet er best netjes uit, ik heb de spatbordverlengers en spatlap straks ook even bekeken. En vanmorgen ook mijn eerste echte rit op winterbanden gemaakt. Eerste indruk is goed, veel grip en dus met meer vertrouwen door de sneeuw.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik kan me zo voorstellen dat de verminderde spray aan de bovenkant deels ook aan de winterbanden ligt. Die ervaring heb ik zelf met de 365GT en lees ik hier regelmatig van winterConti/365GT gebruikers.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

bArtAA schreef: 17 jan 2019, 21:48
Tijdens verschillende testritjes kwam ik namelijk al tot de ontdekking dat er wel erg veel spray van de Pirelli's af kwam. Volgens mij gewoon een dikke vette designfout van Stromer, maar wat doe je eraan.
Ik kan alleen een ST2 met een ST5 vergelijken en op de ST5 is er idd beduidend meer spray aan de bovenkant van het spatbord.

Beide spatborden zijn zowel boven als onder aan de korte kant maar in het geval van de Pirelli's zou het ook niet aan het profiel en de breedte van de band liggen ?

Bij de ST2 had ik altijd natte schoenen en dat is bij de ST5 een stukje minder.
Jroen
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 231
Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
Locatie: Akersloot

Ik zie hele fraaie creaties ontstaan! :ay
:d3: ST1X + ST1 :d3: #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Bloemen
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 mar 2019, 11:34

Eerder is op dit topic om een foto gevraagd, hierbij een foto van mijn Stromer met de stabilisator geïnstalleerd. Voor mij was het in eerste instantie ook niet duidelijk waar deze uiteindelijk bevestigd werd. Resultaat is beter als ik had verwacht. Spatbord is duidelijk een stuk stabieler.
Stabilisator voorspatbord.jpg
Stabilisator voorspatbord.jpg (1.97 MiB) 3678 keer bekeken

Met dank aan Van Zijp Techniek!
Plaats reactie