Actieradius vergroten (Bodyfloat / Kinekt 2.1 of 3.1: alu of carbon)

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

bartgo schreef: 22 mei 2018, 11:02 Misschien het onderwerp eerder aanpassen naar: ver rijden op je stromer ofzo?
Done.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Riese
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mei 2018, 19:23

Ik heb een ideale route gevonden naar mijn werk.
Van 43km naar 38km!!
Ik doe de routen heen en terug op dezelfde wegen.

Aankomst werk: tussen de 45% en 50% batterijcapaciteit over.
Aankomst thuis: tussen de 30% en 35% batterijcapaciteit over.

Naar het werk is het een hoogteverschil van 185m omhoog.
Terug naar huis is dan 185m omlaag.

Iemand enig idee hoe dat komt?
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Hoe zit het met de wind? Je ondersteuning is identiek voor beide trajecten? Misschien zal er terug naar huis toch wat vals plat inzitten?
Golvas

Bijkomend: hoelang doe je erover in beide richtingen ?
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Er kunnen verschillende oorzaken zijn, bijvoorbeeld:
1) Op de heenweg ben je nog lekker fris, op de terugweg heb je er toch een hele dag opzitten. Misschien is je eigen bijdrage je op de terugweg minder, waardoor je ondanks het feit dat je omlaag fietst je meer van je accu vraagt.
2) Je hebt meer tegenwind op de terugweg.
3) Je zit rechter op je fiets, waardoor je meer luchtweerstand hebt.
4) Je fietst harder op je terugweg. De energie die daarvoor moet worden geleverd komt voornamelijk van de accu.
5) Iets anders...
Witte ST3 van maart 2019
Golvas

6) je bent liever op je werk dan thuis ? ... :bj
Plaats reactie