Misschien is dit onderwerp eerder besproken op dit forum, dan mijn excuses.
Heeft iemand ervaring met dit product?
https://cycl.bike
Lijkt me in de stad en op met name drukke punten, als je beide handen graag aan het stuur houdt, erg handig.
Is echter niet compatibel met de standaard spiegel (die dacht ik verplicht is), met montage aan het eind van het stuur.
Is er mogelijk een andere spiegel zodat deze richtingaanwijzers gemonteerd kunnen worden op de uiteinden van het stuur?
Winglights
Zekers, ik heb er veel plezier aan beleefd tijdens de donkere dagen. De batterij is nu bijna een jaar oud, en ik heb nog niet hoeven wisselen.
Zie ook het draadje richtingaanwijzers: https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=265
en de zoekopdracht 'winglights': http://www.stromerforum.nl/search.php?s ... winglights
Zie ook het draadje richtingaanwijzers: https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f=17&t=265
en de zoekopdracht 'winglights': http://www.stromerforum.nl/search.php?s ... winglights
Laatst gewijzigd door rvaneijk op 21 mei 2018, 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22832
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Een andere leuke vondst zijn de Blinkers, zie:
viewtopic.php?f=9&t=542&hilit=blinkers
Voordeel van de Blinkers is dat je geen andere spiegel hoeft aan te schaffen.
Overigens zijn er wel aardig wat spiegels te krijgen die je niet in het uiteinde van je stuur klemt, maar om het stuur heen, dus ergens waar ook je bel, remmen en versnellingen gemonteerd zijn. Nadeel daarvan is dat je doordat de spiegel verder naar binnen gemonteerd is wat minder goed om jezelf heen kunt kijken (als in: ik zie een stukje van mijn heup in beeld).
viewtopic.php?f=9&t=542&hilit=blinkers
Voordeel van de Blinkers is dat je geen andere spiegel hoeft aan te schaffen.
Overigens zijn er wel aardig wat spiegels te krijgen die je niet in het uiteinde van je stuur klemt, maar om het stuur heen, dus ergens waar ook je bel, remmen en versnellingen gemonteerd zijn. Nadeel daarvan is dat je doordat de spiegel verder naar binnen gemonteerd is wat minder goed om jezelf heen kunt kijken (als in: ik zie een stukje van mijn heup in beeld).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gelukkig. Ik schrok al. Winglights voor de veiligheid en dan zonder spiegel
Vooral in het donker werk het perfect. Met je arm uitsteken weet je nooit of de automobilist dat opmerkt.
En ik heb ook niet zo'n zin om mijn arm lang uit te steken. Liefst beide handen aan het stuur.
Vooral in het donker werk het perfect. Met je arm uitsteken weet je nooit of de automobilist dat opmerkt.
En ik heb ook niet zo'n zin om mijn arm lang uit te steken. Liefst beide handen aan het stuur.
Na een ST2 is het nu een zwarte ST2+1 geworden. ww 30 km enkele reis. BF, Winter Contis erop
Dank voor jullie reacties. Wat ik al vreesde is dus het geval. Ook dit onderwerp is in dit geweldige forum al behandeld, inclusief opties, of consequenties zo je wil voor de spiegel.
Ik denk dat ik er wel uit ben.
Winglights en een Mirage spiegel, gemonteerd aan de rechterzijde van het linker handvat.
Liefst naar beneden, want omhoog vind ik wat oubollig staan (doet me denken aan de spiegeltjes op de fietsen van 50 jaar geleden).
Maar misschien kan omlaag toch niet makkelijk, want beide fietsen op een drager (we slepen de fietsen door half Europa en fietsen dus in allerlei landen), past met de spiegel naar beneden wellicht niet. Dan toch maar omhoog.
We gaan het zien.
Overigens de winglights zijn zeker geen nieuwe vinding.
Op mijn BMW 1-cilinder van 1964 zitten al 2 oranje bolletjes in de uiteinden van het stuur, functionerend als richtingaanwijzer. Toen overigens niet verplicht, maar door BMW als accessoire gevoerd.
Zie de foto.
Ik denk dat ik er wel uit ben.
Winglights en een Mirage spiegel, gemonteerd aan de rechterzijde van het linker handvat.
Liefst naar beneden, want omhoog vind ik wat oubollig staan (doet me denken aan de spiegeltjes op de fietsen van 50 jaar geleden).
Maar misschien kan omlaag toch niet makkelijk, want beide fietsen op een drager (we slepen de fietsen door half Europa en fietsen dus in allerlei landen), past met de spiegel naar beneden wellicht niet. Dan toch maar omhoog.
We gaan het zien.
Overigens de winglights zijn zeker geen nieuwe vinding.
Op mijn BMW 1-cilinder van 1964 zitten al 2 oranje bolletjes in de uiteinden van het stuur, functionerend als richtingaanwijzer. Toen overigens niet verplicht, maar door BMW als accessoire gevoerd.
Zie de foto.
2 Stromer ST2s sinds september 2018; Bodyfloat, Spurcycle, Shockstop, Rokform, Winglights, Rizoma spiegel
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Zijn ze makkelijk te bedienen?
Edit: de rchtingaanwijzers op de blinkers vind ik zelf wat dicht op elkaar zitten, wat volgens mij van afstand lastiger maakt om richting te zien. Bovendien niet vanaf de voorkant zichtbaar.
Edit: de rchtingaanwijzers op de blinkers vind ik zelf wat dicht op elkaar zitten, wat volgens mij van afstand lastiger maakt om richting te zien. Bovendien niet vanaf de voorkant zichtbaar.
Laatst gewijzigd door Wiebe op 22 mei 2018, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.