Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Elsje schreef: 19 mei 2018, 16:07 (...)
6. Het lukte mij niet de verdeler eruit te krijgen. Nou is dat ook niet nodig maar ik was nieuwsgierig. Die zit er op de een of andere manier ingeklemd maar hoe :?:
Heel duidelijk! Chapeau.

De verdeler zit, zoals ik het bezie gewoon met vier kleine schroefjes bevestigd. Ik heb jouw foto uitvergroot.

Knipsel.PNG
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 19 mei 2018, 16:07 6. Het lukte mij niet de verdeler eruit te krijgen. Nou is dat ook niet nodig maar ik was nieuwsgierig. Die zit er op de een of andere manier ingeklemd maar hoe :?:
Gewoon heel hard trekken ;p

Maar: goed bezig! En: ik ben zwaar jaloers op de hoeveelheid ruimte die jullie hebben om dingen in te bouwen. Ik moet het doen met 2-3 kubieke cm :bh:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

rvaneijk schreef: 19 mei 2018, 17:37
Elsje schreef: 19 mei 2018, 16:07 (...)
6. Het lukte mij niet de verdeler eruit te krijgen. Nou is dat ook niet nodig maar ik was nieuwsgierig. Die zit er op de een of andere manier ingeklemd maar hoe :?:
Heel duidelijk! Chapeau.

De verdeler zit, zoals ik het bezie gewoon met vier kleine schroefjes bevestigd. Ik heb jouw foto uitvergroot.
https://www.elektrofahrrad24.de/stromer ... -verteiler

Op deze foto lijkt de zwarte kunststof achterplaat als een geheel te worden geleverd met de print. Ik kon hem ook wel een beetje heen en weer bewegen maar hij kwam niet los. Ik laat hem maar zitten. Hoeft er niet uit voor de inbouw van de bouwlamp
Awv schreef: 19 mei 2018, 17:35 Ik snap de lol, maar voor mij niet weggelegd.
400+ euro voor zo'n lamp is ook geen kattenpis.

Hier op de camping komt mijn bijzet koplamp goed van pas. Doet ook prima dienst als laad station voor m'n telefoon, je moet wat als a technisch st1x-er
Ik wilde persé een lamp met groot licht die eenvoudig met een druk op de knop kan worden in- en uitgeschakeld. Ik vond hem geschikte bijzet lamp voor een redelijke prijs dus dacht toen dan maar een diepte investering.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Golvas

Ik kwam hierover nog wat leesvoer tegen bij onze oosterburen : https://www.pedelecforum.de/forum/index ... pro.55150/
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik ben aan het bekijken of ik ook remlicht bij mijn M99 pro kan McGyveren. Nu heeft mijn achterremhendel (Tektro Dorado) een sensortje dat gebruikt wordt om het motor vermogen af te koppelen en die kan ik niet zomaar ook gebruiken voor remlichten. Daar wil ik dus vanaf blijven.

Mijn voorremhendel ziet er hetzelfde uit (alleen dan gespiegeld :bf: ) maar heeft er niet zo'n sensortje in zitten. Weet iemand hier toevallig of je zo'n sensor achteraf kunt inbouwen? De hendel lijkt er wel op voorbereid te zijn (het lijkt erop voorbereid te zijn, waar nu gewoon een boutje in zit).

Achterremhendel:
2018-05-21 10.21.45.jpg
2018-05-21 10.21.45.jpg (49.59 KiB) 3336 keer bekeken
Voorremhendel:
2018-05-21 10.21.56.jpg
2018-05-21 10.21.56.jpg (51.83 KiB) 3336 keer bekeken
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Oh, en heeft iemand de genoemde remhendels uit de M99 Pro handleiding:
Screen Shot 2018-05-21 at 10.30.02.png
Screen Shot 2018-05-21 at 10.30.02.png (43.91 KiB) 3335 keer bekeken
Is hieraan makkelijk te meten of dit ook gewoon een maak contact is (dus kortsluiting van de 2 draden bij inknijpen rem)?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Golvas schreef: 21 mei 2018, 09:18 Ik kwam hierover nog wat leesvoer tegen bij onze oosterburen : https://www.pedelecforum.de/forum/index ... pro.55150/
Hij noemt iets dat ik in de discussie hier nog niet gehoord heb:
Der einzige Nachteil besteht darin, dass falls der Akku des ST2 im Rahmen geladen wird, dann auch die 48 V am Kabel anliegen und sich somit die M99 pro beim Laden einschaltet. Aber auch wieder aus, da die M99 pro über einen Rüttelsensor verfügt.
Wel iets om bij stil te staan.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb het artikel niet volledig gelezen, maar hier hebben wij geen last van.
Voor de ST2 / ST1x: de lamp komt niet rechtstreeks op de 48V, maar via een schakelaar (relais of MOSFET). Dus met laden staat er op de schakelaar dezelfde 48V als die er voorheen (van accu) ook stond. Als de schakelaar uit staat doet de lamp dus precies niks.
Voor mij: de lamp komt rechtstreeks op de 36V, maar ik laad de fiets bij normale temperaturen toch meteen na het fietsen op. Dan blijft de lamp na parkeren nog 5 minuten aan staan, of je nu laadt of niet.
Als ik na enige tijd (dus lamp al uit) de lader aansluit en daarmee wat met de fiets rammel dan zal de lamp weer 5 minuten aan gaan. Goh.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Elsje schreef: 19 mei 2018, 16:07 De 48V aansluiting wil ik direct bij de accubak maken en daar ook een zekering plaatsen. Die zekering kan ik dan via het kleine afdekkapje bereiken en de zekering zit het dichtstbij de voeding.
Bijzonder knappe toelichting. :cool2:

Hoe ga je aftakking maken op de 48 volt kabels ? :?:

Succes met je ombouw. :ay
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

rvaneijk schreef: 21 mei 2018, 11:28

Hij noemt iets dat ik in de discussie hier nog niet gehoord heb:
Der einzige Nachteil besteht darin, dass falls der Akku des ST2 im Rahmen geladen wird, dann auch die 48 V am Kabel anliegen und sich somit die M99 pro beim Laden einschaltet. Aber auch wieder aus, da die M99 pro über einen Rüttelsensor verfügt.
Wel iets om bij stil te staan.
Ik ga sowieso de M99 PRO via de lichtschakelaar bedienbaar maken dus kan de lamp echt uit.

Maar ik begrijp het verhaal niet op het Duitse forum. Hoezo zou de M99 PRO in zijn geval aangaan zodra hij de accu in de fiets aan het laden is. Misschien dat hij zijn fiets laat aanstaan tijdens het laden. Ik zet hem altijd uit en mijn fiets beweegt niet als hij aan het laden is....
dvdk schreef: 21 mei 2018, 13:43
Elsje schreef: 19 mei 2018, 16:07 De 48V aansluiting wil ik direct bij de accubak maken en daar ook een zekering plaatsen. Die zekering kan ik dan via het kleine afdekkapje bereiken en de zekering zit het dichtstbij de voeding.
Bijzonder knappe toelichting. :cool2:

Hoe ga je aftakking maken op de 48 volt kabels ? :?:

Succes met je ombouw. :ay
Ik was daar nog niet helmaal uit. Ik denk dat ik een stukje blootleg een dan het dunnere kabeltje eraan vast soldeer een dan afwerk met vulkaniseertape. Een soldeer verbinding is storingsvrij.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Plaats reactie