Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Elsje schreef: 21 jun 2018, 21:47 Ik heb meer bekijks sinds ik met de M99 PRO rijd en wat een mooie lamp is het toch. Tunneltje of een donker viaduct en hoppa dimlicht springt aan :D
Valt mij ook op ja. Veel mensen kijken naar die lamp. Ik krijg er ook behoorlijk wat positieve opmerkingen over. Dat dagrijlicht is een echte eye-catcher!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22825
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik kreeg het laatst te horen bij de Jumbo, waar net een kudde Duitsers aan kwam (vanaf de Wadden denk ik): "schöne Lampe!".
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

FreddyH schreef: 17 jun 2018, 18:47
Elsje schreef: 17 jun 2018, 15:21 Graag gedaan! Ik ben erg blij met mijn ombouw. Gisteravond half 12 ritje gemaakt in het donker. Wat een verschil zeg en helemaal top met een druk op de knop groot licht! :mrgreen: Laat de donkere dagen maar komen.
Inderdaad, heerlijke bak licht he!
Elsje schreef: 17 jun 2018, 15:21Overigens heb ik nog wel een paar tips ter verbetering voor de ombouw. Dus als iemand Benoist, FreddyH en mij volgt; laat het even weten.
Als er mensen zijn die de ombouw overwegen: ik sta nog steeds open voor een knutselmiddag! Jij ook Elsje? Dus aan een ieder die dit overweegt: kies een datum en zorg voor een ruimte (kan hier maar Veghel is niet perse centraal).
Dan kunnen we gezamenlijk een boodschappenlijst opstellen, kan iedereen bestellen en heb je nog voor de herfst goed licht!
klinkt goed :)
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Mooi aanbod!
Is het jullie ook gelukt om dat mooie achterlicht met remlicht te monteren op een St1x?
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Hier ook interesse, heb de fiets net, dus wat mij betreft iets later, ergens op een handige locatie.
Ben geen elektro technicus en zag bij de FW updates ook iets met de koplamp; gaat dat geen problemen opleveren?
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Awv schreef: 22 jun 2018, 15:18 Mooi aanbod!
Is het jullie ook gelukt om dat mooie achterlicht met remlicht te monteren op een St1x?
Achterlicht is geen probleem: die wordt door de koplamp aangestuurd. Is alleen even een kwestie van de draad van het achterlicht vervangen. Remlicht: ik neem uit jouw vraag aan dat je een model ouder dan 2018 hebt. Hierin zit alleen in de rechter remhendel een sensor en die is niet zomaar te gebruiken.
Als je je linker remhendel voorziet van sensor (geen idee of dat bij jullie gemakkelijk kan) of je remhendel vervangt door eentje met sensor dan heb je in elk geval met alleen je voorrem remlicht.
Ik moet nog een schakeling bedenken om de sensor van de rechterhendel de 'dupliceren' zodat deze ook voor remlicht geschikt is. Daar ben ik alleen nog niet aan toegekomen, dit gaat ergens komende maand wel een keer lukken.

Aangezien jullie ruimschoots ruimte genoeg hebben in het frame om een kleine schakeling op te bergen moet remlicht dus geen probleem zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

J3R schreef: 22 jun 2018, 15:27 Hier ook interesse, heb de fiets net, dus wat mij betreft iets later, ergens op een handige locatie.
Ben geen elektro technicus en zag bij de FW updates ook iets met de koplamp; gaat dat geen problemen opleveren?
Ik heb van de forumleden die dit al hebben uitgevoerd niets van storingen vernomen. Het schijnt wel zo te zijn dat een fietsenmaker een paar fietsen heeft omgebouwd en dat die fietsen later rare storingen zijn gaan geven. Ik weet alleen niet hoe die fietsenmaker dat gedaan heeft dus dat kan ik lastig beoordelen.
Hoe dan ook: zoals wij het aansluiten kan ik mij niet voorstellen dat het problemen gaat opleveren. Simpel gezegd is, vanuit de fiets bekeken, de enige wijziging die we doorvoeren dat de controller *minder* stroom moet leveren dan voorheen voor de koplamp...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik rij nu een week met de M99 PRO. Echt een geweldige upgrade :cool2: Net het servicemenu gecheckt ivm defecte remhendels (niets te maken met de lamp). Ik vind maar 1 storing in mijn servicemenu. Storing 250 104 = defecte remhendel. Dus geen storingen in het servicemenu. Zou me ook erg verbaast hebben. Benoist1 rijdt al een jaar probleemloos rond met een zelf gemonteerde M99 RPO rond.

FreddyH schreef: 22 jun 2018, 16:18
Ik moet nog een schakeling bedenken om de sensor van de rechterhendel de 'dupliceren' zodat deze ook voor remlicht geschikt is. Daar ben ik alleen nog niet aan toegekomen, dit gaat ergens komende maand wel een keer lukken.

Aangezien jullie ruimschoots ruimte genoeg hebben in het frame om een kleine schakeling op te bergen moet remlicht dus geen probleem zijn.
Dat wil ik ook graag. Dan ga ik ook een remlicht monteren. Tot die tijd houd ik het bij een koplamp.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

FreddyH schreef: 21 jun 2018, 22:05
Elsje schreef: 21 jun 2018, 21:47 Ik heb de waterpas er tegenaan gehouden aan de voorzijde terwijl ik de fiets recht houd. Hij staat bijna verticaal waterpas. Enkele graden voorover.
Volgens de handleiding moet hij horizontaal staan. De lamp projecteert het licht al omlaag:
Dat bedoel ik met verticaal :D De waterpas hield ik tegen de voorzijde aan. Conclusie is zal hem helemaal waterpas zetten.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Plaats reactie