Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ik heb de spullen toch op AliExpress besteld, aangezien de M99 Pro toch overal uitverkocht is zal ik helaas nog wat geduld moeten hebben 😖😇.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

thijser schreef: 03 sep 2018, 22:12 Ik heb de spullen toch op AliExpress besteld, aangezien de M99 Pro toch overal uitverkocht is zal ik helaas nog wat geduld moeten hebben 😖😇.
Ach, het duurt nog een dikke maand voordat je de lamp écht nodig gaat hebben (tenzij je avond/nachtdiensten hebt natuurlijk...).

Des te meer ga je de nieuwe lamp straks waarderen :ba
(toen ik in mei/juni mijn lamp net gemonteerd had moest ik 's nachts gaan fietsen om er iets van te merken, wat een 'straf' was dat zeg :bp: )
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 03 sep 2018, 23:00 (toen ik in mei/juni mijn lamp net gemonteerd had moest ik 's nachts gaan fietsen om er iets van te merken, wat een 'straf' was dat zeg :bp: )
Ritje vanaf de Hemel nietwaar? :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Lomito schreef: 03 sep 2018, 23:08 Ritje vanaf de Hemel nietwaar? :d3:
O.a. ja. Maar ik ben toen ook een paar keren 's avonds laat gaan fietsen omdat ik zelfs na 2-3 keer in het pikdonker fietsen nog steeds niet kon geloven hoe goed dat licht was... Die rit vanaf de Hemel was inderdaad de icing on the cake. Wat was dat genieten zeg! Ik kan bijna niet wachten tot ik over een paar weken weer 's avonds les mag geven, en nog wat later weer gewoon in het donker door de kou naar huis mag fietsen :bp: :bp: :bp:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Stop nou even, dit maakt het wachten niet beter 😜

Ik hoef niet vaak s'avonds op pad, maar als je eenmaal je zinnen erop hebt gezet, dan wil je hem het liefst zsm hebben 💡
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

thijser schreef: 03 sep 2018, 23:23 Stop nou even, dit maakt het wachten niet beter 😜
Ah. Sorry! Nee hoor, die M99 Pro is een prut lamp, die moet je echt niet willen hebben! 🤔 🤥
;p
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Phocus77
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mar 2018, 19:26

Het draadje helemaal gelezen. Zeer interessante lectuur. Deze morgend- in het pikdonker en mijn e3 lampje -op een omleidingsweg een enorme steen geraakt waardoor de achtervelg stuk is. Was me waarschijnlijk niet gebeurd als ik verlichting had. Is er iemand in België die dit al heeft uitgevoerd (ben zelf van Oost-Vlaanderen)? Wat is het totale kostenplaatje van deze modificatie? Ben wel handig, wil zeker meehelpen maar de kennis ontbreekt me om zeker te zijn van mijn stuk. :bu:
Stromer rijder sinds juli 2018 / Stromer St2 17" sport 2017 / Redshift Shockstop / winglights / 11-25 ultegra
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ai, vervelend! Totale kostenplaatje is 400-500 Euro, afhankelijk van wat je voor de bouwlamp betaald (je kunt hem voor alles tussen 350 en 450 Euro kopen...)

Het staat je natuurlijk vrij om de ombouw middag te organiseren, dan heb je invloed op waar en wanneer het is :lol:

Even voor de duidelijkheid: ik kom graag mee sleutelen, maar ik ga het niet organiseren. Ben en techneut, geen organisator. Ik heb zo'n vermoeden dat Elsje er precies zo over denkt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Als je de M99 Pro een beetje gunstig koopt kom je voor 400 euro een heel eind. Ik heb ondertussen alle onderdelen besteld, nu is het wachten geblazen op de onderdelen en wachten tot de M99 Pro überhaupt weer leverbaar wordt...

Ik heb trouwens ook deze SAE kabel besteld. Ik denk dat deze draden dik genoeg zijn voor de stroom die de motor trekt en dan hoef ik niet de originele bedrading door te knippen, dat wil ik in ieder geval proberen.

@Phocus77 verder hier lekker goed inlezen (heb je al gedaan zo te zien) en vragen stellen, als je een beetje handig bent moet het zeker lukken. Wanneer ik aan de slag ga zal ik ook wat foto's maken van mijn ombouw.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

thijser schreef: 10 sep 2018, 19:57 Als je de M99 Pro een beetje gunstig koopt kom je voor 400 euro een heel eind. Ik heb ondertussen alle onderdelen besteld, nu is het wachten geblazen op de onderdelen en wachten tot de M99 Pro überhaupt weer leverbaar wordt...

Ik heb trouwens ook deze SAE kabel besteld. Ik denk dat deze draden dik genoeg zijn voor de stroom die de motor trekt en dan hoef ik niet de originele bedrading door te knippen, dat wil ik in ieder geval proberen.

@Phocus77 verder hier lekker goed inlezen (heb je al gedaan zo te zien) en vragen stellen, als je een beetje handig bent moet het zeker lukken. Wanneer ik aan de slag ga zal ik ook wat foto's maken van mijn ombouw.
Mooie zware kabel. Als ik het goed heb gelezen is hij 0,9 meter lang. Zal wel proppen worden om die kwijt te raken boven de trapas maar zeker de moeite waard om te proberen omdat je dan de fiets eventueel weer kan ombouwen naar de originele setup.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Plaats reactie