Groepsinitatief: zelf Supernova M99 PRO op Stromer monteren

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Zekers. Ik bedoel natuurlijk de remblokjes.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik heb mijn remblokjes na iets van 11.500km vervangen... Dus tenzij SnowBeast zo'n 3000 km per maand rijdt lijkt 3 maanden mij extreem kort.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

SwowBeast rijdt met een Stromer.
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Ik heb gisteren eindelijk succesvol de M99 op mijn ST2 gemonteerd :bp:

Wat een fijne lamp! Ik had al eerder een poging gedaan maar had toen last van flikkerend grootlicht. Uiteindelijk bleek het toch aan het Solid state relais te liggen. Ik heb een gewoon relais gekocht er daar deed de lamp het wel goed mee!

Levertijden van de lamp zijn wel dramatisch trouwens.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 24 nov 2018, 19:20 SwowBeast rijdt met een Stromer.
Dat maakt voor mijn stelling zeer weinig uit. Tenzij het bij jullie normaal is om elke 1000km of zo de remblokjes te vervangen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Op vele Stromers worden de remblokjes na 5000 à 7000 km vervangen ... buiten het feit dat hij mogelijk op een foutieve manier wordt gepoetst weten we verder niet bijster veel over de fiets van SnowBeast : niet hoe hij gebruikt wordt, niet hoeveel kilometers hij op die 3 maanden aflegt, niet in welke omstandigheden dat was, niet hoe hij onderhouden wordt, niet of de remblokjes keurig werden ingeremd, geen merk van remblokjes ... etc, etc.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb ooit tijdens een memorabele AmstelGoldRace tourtocht 150km door de regen in Limboland gereden, maar mijn (velg)remblokken waren echt gewoon helemaal op na die rit. Nat weer icm zand en zooi is slopend voor remmen.
Remblokjes op mijn atb (180mm schijf voor/160mm achter) overleefden zonder zichtbare schade twee weken Alpen, maar in NL kun je ze jn 100km off road kwijt zijn.

Er is dus geen vaste vervangrichtlijn, hangt van vele factoren af.
Plasmajack
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 nov 2018, 15:35

Bike 24 heeft er 2 in stock voor de liefhebbers
thijser
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 189
Lid geworden op: 06 feb 2018, 21:40
Locatie: Leiden
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12500

Plasmajack schreef: 25 nov 2018, 13:49 Bike 24 heeft er 2 in stock voor de liefhebbers
Daar heb ik hem ook vandaan.

Ik zal vanavond wat foto's posten van hoe ik hem aangesloten heb en welke onderdelen ik gebruikt heb.
ST2 ~ BodyFloat ~ Ortlieb Commuter
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 25 nov 2018, 11:23 Ik heb ooit tijdens een memorabele AmstelGoldRace tourtocht 150km door de regen in Limboland gereden, maar mijn (velg)remblokken waren echt gewoon helemaal op na die rit. Nat weer icm zand en zooi is slopend voor remmen.
Remblokjes op mijn atb (180mm schijf voor/160mm achter) overleefden zonder zichtbare schade twee weken Alpen, maar in NL kun je ze jn 100km off road kwijt zijn.

Er is dus geen vaste vervangrichtlijn, hangt van vele factoren af.
Weet ik. En met een middagje met een auto stoeien op een circuit jaag je er ook zo een setje blokken door.
Mijn punt blijft: bij normaal gebruik zouden die blokken niet zo snel vervangen moeten worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie