Speed Pedelec helm met NTA 8776 keurmerk

Stromer ST
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 164
Lid geworden op: 09 apr 2022, 20:06
Merk SP: Stromer
Km-stand: 0

Bij CP 2 type SP helmen met ODSA verkrijgbaar…
Eveneens met NTA 8776 keurmerk

http://polarimport.nl/

ODSA:
https://www.cp-fashionatsports.com/en/h ... logy/odsa/
🇨🇭ST3 Pinion Sport/Cool White/ABS/geveerd/BQ983
🇨🇭CP Chimayo+/photochromic
Bartstellaard
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2018, 17:13

Het valt mij op dat de meeste merken maar heel weinig keus hebben in grote maten (XL/63cm) De meeste merken stoppen toch echt bij een maatje L (60/61) centimeter. Welke nta 8776 helmen zijn goed beschikbaar en een veilige keuze in XL.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 352
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.17k

Bartstellaard schreef: 19 apr 2022, 21:21 Het valt mij op dat de meeste merken maar heel weinig keus hebben in grote maten (XL/63cm) De meeste merken stoppen toch echt bij een maatje L (60/61) centimeter. Welke nta 8776 helmen zijn goed beschikbaar en een veilige keuze in XL.
Ik zou gewoon een winkel binnenstappen met een ruime keuze en daar passen. Mijn hoofdomtrek is bvb 58 a 59cm, maar zelfs binnen eenzelfde merk, Lazer, kan de maat verschillen. Ik moest een andere maat nemen toen ik switchte van de Anverz naar de Urbanize. Bij de Anverz was een M ruim voldoende, terwijl bij de Urbanize die veel te klein was.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
MarcelH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1788
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37
Merk SP: Stromer ST7 LE

Mijn helm is een paar jaar oud en mat zwart.
Dus ik zou wel eens een nieuwe fietshelm voor vaderdag kunnen krijgen. :D

CASCO SPEEDAIRO 2 RS

Afbeelding

https://casco-helme.de/fahrrad_products ... /index.php

Erg mooie helm (wel duur) en als ik het goed begrijp tegenwoordig ook NTA 8776 keurmerk hebbende.
- Update ik zie nu dat op het certificaat staat dat alleen maar S & M goedgekeurd zijn - helaas heb ik echt een L nodig. :bu:
Ik vraag me dan af wat het verschil is, beiden zullen toch veilig zijn....nog nooit aangehouden om te kijken of ik wel een NTA8776 helm draag, maarja als je een ongeluk krijgt en je voldoet niet...


Ik vindt ze echt mooi, een meekleurend vizier is echt wel makkelijk en dan die metalen roosters etc erin.....iemand ervaring mee ?
2016: Kalkhoff Endeavour impulse 2.0 high speed, 2017: Stromer ST2, 2018: Bultaco Albero 4.5, 2018/2019: Stromer ST3LE, 2020: Fuell Flluid 1S, 2020: ST5 , 2023: ST7 , 2023 OPIUM :cool2:
Gebruikersavatar
Marco69
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 381
Lid geworden op: 05 jun 2020, 12:01
Locatie: Abcoude
Merk SP: ST2 LE
Km-stand: 13.200

Ik zie die helmen veel op de ijsbaan en ik heb er toen ook naar gekeken en er enkele gepast, zit niet verkeerd maar toch een andere keuze gemaakt. Mee kleurend vizier is wel top.
ST2 LE | Redshift Shockstop | SPD | W-W <-->15km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

MarcelH schreef: 21 mei 2022, 14:17 - Update ik zie nu dat op het certificaat staat dat alleen maar S & M goedgekeurd zijn - helaas heb ik echt een L nodig. :bu:
Ik zou er een berichtje aan de fabrikant aan wagen… Er zit vast en zeker een goed verhaal achter, waarvan “we vonden het niet nuttig om maat L ook te keuren” de minst waarschijnlijke lijkt.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
RvW
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 okt 2021, 22:24
Merk SP: Stromer
Km-stand: 12338

MarcelH schreef: 21 mei 2022, 14:17
https://casco-helme.de/fahrrad_products ... /index.php

Erg mooie helm (wel duur) en als ik het goed begrijp tegenwoordig ook NTA 8776 keurmerk hebbende.
- Update ik zie nu dat op het certificaat staat dat alleen maar S & M goedgekeurd zijn - helaas heb ik echt een L nodig. :bu:
Ik vraag me dan af wat het verschil is, beiden zullen toch veilig zijn....nog nooit aangehouden om te kijken of ik wel een NTA8776 helm draag, maarja als je een ongeluk krijgt en je voldoet niet...
Op de site staat onderstaand

KONFORMITÄTSERKLÄRUNG HIER

CASCO SPEEDAIRO 2 RS mit CPSC Standard (USA)
CASCO SPEEDAIRO 2 RS mit NTA Standard (NL)
Der Helm ist mit CPSC Fahrradhelmstandard (USA) und NTA 8776 Norm (Niederlande) erhältlich. Die Produktion dieser Varianten erfolgt ebenfalls nach ISO Norm.
Bitte beachten Sie, dass in unterschiedlichen Ländern und Sportarten unterschiedliche Sicherheitsbestimmungen gelten können. Es ist Ihre Verantwortlichkeit, diese spezifischen Bestimmungen zu prüfen und sich sowohl bei Kauf als auch Verkauf danach zu richten.
Gebruikersavatar
Flitskeiii
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 41
Lid geworden op: 04 mar 2021, 12:45
Locatie: Vijheerenlanden
Merk SP: ST3 LE Pinion
Km-stand: 10000

https://www.topoutdoorshop.nl/casco-spe ... ti-scratch
In Nederland ook verkrijgbaar en vlgs mij S M en L.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MarcelH schreef: 21 mei 2022, 14:17 Ik vraag me dan af wat het verschil is, beiden zullen toch veilig zijn....nog nooit aangehouden om te kijken of ik wel een NTA8776 helm draag, maarja als je een ongeluk krijgt en je voldoet niet.
Daar zou het niet over moeten gaan. Als je een ongeluk krijgt en je helm beschermt je niet voldoende: j hebt maar één hoofd (en je nabestaanden hebben maar één man, vader, grootvader, broer of kind).

Daarnaast hebben we inderdaad in het verleden persfoto's gezien waarop na - al dan niet eenzijdige - ongevallen te zien was dat de VOA een kijkje kwam nemen en ook de keurmerkjes aan de binnenkant van de helm fotografeerde. Misschien niet eens om het slachtoffer te 'pakken', die was dan al naar het ziekenhuis afgevoerd en dat is erg genoeg. Het kan net zo goed over de fabrikant van de helm gaan.

Maar daar gaat het allemaal niet om. het gaat om jouw hoofd, jouw hersenen en jouw leven.
MarcelH schreef: 21 mei 2022, 14:17 en dan die metalen roosters etc erin.....iemand ervaring mee ?
Dat alles gezegd hebbende: Casco maakt hele goeie helmen. Ik ken ze ook vanuit de paardensport. Over die metalen roosters kan ik vanuit het paardrijden zeggen: het ventileert beter dan dicht, maar slechter dan gewoon open sleuven. Ik snap niet waarom er bij een fietshelm voor deze oplossing wordt gekozen. Dicht voor de winter, open in de zomer. Dit is vlees noch vis.


Ik vind deze helm trouwens wel ontzéttend mooi. Ik ben benieuwd of dat vizier goed zit voor brildragers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 21 mei 2022, 22:01
MarcelH schreef: 21 mei 2022, 14:17 - Update ik zie nu dat op het certificaat staat dat alleen maar S & M goedgekeurd zijn - helaas heb ik echt een L nodig. :bu:
Ik zou er een berichtje aan de fabrikant aan wagen… Er zit vast en zeker een goed verhaal achter, waarvan “we vonden het niet nuttig om maat L ook te keuren” de minst waarschijnlijke lijkt.
En daarbij zou ik ook aan de fabrikant vragen of er mogelijk twee versies in omloop zijn momenteel. Dat hebben we jaren gelezen ook gehad met de Lazer Anverz: was er één met en één zonder NTA-8776 keurmerk en reken er maar niet op dat de doorsnee webshop het verschil kent.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie