Lumos helm (niet NTA-8776 gekeurd)

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 29 dec 2018, 15:35
Onze wetgevers creëerden met die toevoeging aan een bestaande norm weer iets dat helaas weer zo goed als nergens op slaat ... de initiële EN 1078 norm is destijds (hij dateert van maart 1997 !) in het leven geroepen om helmen voor fietsers en voor gebruikers van skateboards en rolschaatsen te normaliseren. :bu:
De Nederlandse situatie is inderdaad veel duidelijker en logischer. Ik vermoed dat die wet hier ook nog van kracht zal worden
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

WFVst5 schreef: 29 dec 2018, 13:58 Zolang er elke week nog pijlwagens van RWS aangereden worden ben ik bang dat we de meeste winst maken door zoveel mogelijk te blijven anticiperen......
Een achterneef van mij zit bij KWS en gaf aan dat er ca. 1 pijlwagen per week total loss wordt gereden.
En die dingen geven toch serieus licht, zijn groter dan wij fietsers en knalgeel.
Van mij mag bij elke aanrijding met zo’n ding direct het rijbewijs voor minimaal 2 jaar worden afgepakt. Je bent dan duidelijk niet capabel om geconcentreerd aan het verkeer deel te nemen.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tomasj schreef: 29 dec 2018, 08:11 Wanneer je kijkt naar de ongevallen die hier de voorbije maanden zijn gemeld, is daar relatief zelden een auto bij betrokken.
WFVst5 schreef: 29 dec 2018, 13:58 Zolang er elke week nog pijlwagens van RWS aangereden worden ben ik bang dat we de meeste winst maken door zoveel mogelijk te blijven anticiperen......
Eenzijdige ongevallen daarentegen kun je zelf veel aan doen.
Van de bij benadering 10 ongevallen die hier besproken zijn, was er twee keer een wagen en één keer een fietser betrokken. Bij alle andere ongevallen was dat niet het geval, in die gevallen had het ongeval dus niets te maken met beperkte zichtbaarheid van de Stromer, maar eerder een inschattingsfout van de Stromeraar of onverwachte probleem met het wegdek of een onverwachte kruising met kat / konijn. Ik heb ook al enkele keren een 'bijna-ongeval' gehad, één keer was daar een ander voertuig bij betrokken dat mijn voorrang niet respecteerde en één geval van verkeersagressie. Maar ik ben ook al enkele keren mijn evenwicht bijna verloren door de staat van het wegdek, een overstekend konijn/haas of een onachtzaamheid van mijnentwege.
Dus een goede helm die je beschermt bij een val is mi belangrijker dan een flikkerende helm die je zichtbaarder maakt.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie