Lazer Anverz met MIPS en NTA 8776

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

LVAerde schreef: 15 nov 2018, 22:21 Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een helmlamp als de kap op de helm gemonteerd is?
- welke lamp?
- hoe bevestigd?
Voor zover ik weet is dat in Nederland op de openbare weg niet toegestaan, ivm verblinding van tegenliggers. Die dingen zijn wel handig voor in de bossen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Mireille
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 sep 2018, 19:50

De Laser Anverz bevalt hier prima.
Bandjes zijn wel iewat stug zoals Stromeur ook meldt.
Ik rijd zelf met een hardloop hoofdband onder de helm. Ideaal, warme oren en geen last van windgeruis. Misschien dus een tip voor Roos.
Als het nog kouder wordt gebruik ik mijn hardloop mutsje.
Wat wel wat onhandig is als je een buf over je neus of balaclava over de neus draagt bestaat het hele scherm.
Dus dat zal helaas straks wel een blauwe neus worden van de kou, heel charmant :lol:
ST2 LIMITED/ Continental winterbanden /geveerde zadelpen/ spatbordverlenger vanzijptechniek / AXA ringslot plus ketting/ ABUS BORDO alarmslot
Oh en er staat ook nog een ST2S in de garage 😉
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.18k

LVAerde schreef: 15 nov 2018, 22:21 Heeft er iemand ervaring met het plaatsen van een helmlamp als de kap op de helm gemonteerd is?
- welke lamp?
- hoe bevestigd?
Ik heb er hier ook al eens naar gevraagd, maar geen echt bruikbare toepassingen gevonden. Je moet eigenlijk eerst zo'n gopro voetje hebben, en dan een adapter voor je koplamp.

De enige echte fietslampen die ik gevonden heb(dus geen goprolamp) die zo een adapter hebben, zijn enkele types van Light & Motion. De lampen vind ik wel, maar de adapter is amper verkrijgbaar in Europa. En dan heb ik nog geen Goprovoetje...

Ik ga het maar houden bij een lamp met elastiekband over mijn helm, minder omslachtig.

En @Freddy, ik zou die helmlamp gebruiken als extra herkenningsmiddel, niet om de omgeving te fel te verlichten. Mijn ervaring: je stuurlicht schijnt rechtdoor en is niet altijd even zichtbaar voor andere weggebruikers die van links of rechts komen. Als jij dan met een helmlamp in hun richting kan kijken, zijn ze sneller op de hoogte van je aanwezigheid.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.18k

Tip voor alle Anverz-rijders: zie dat je de all weather shell goed vastmaakt/klikt. De mijne is er vandaag bij een windstoot halverwege mijn traject gewoon afgeblazen.

Daar lag em dan, in het midden van het kanaal :cry:

Hopelij kan ik die nog apart bij bestellen...
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
LVAerde
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2018, 13:56
Locatie: België

Amai, ik moet elke keer serieus moeite doen om die schaal eraf te halen. Vijzen van het vizier lossen en dan overal rondom lostrekken.
Monteren in omgekeerde volgorde. Vijzen eerst lossen, monteren en dan de vijzen terug wat aandraaien.
Ik zie mijn schaal er niet direct afvliegen.
Hopelijk kan je een nabestellen.
AfbeeldingGrtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
Golvas

Het zal een fameuze windstoot geweest zijn.
LVAerde
Pro
Pro
Berichten: 42
Lid geworden op: 19 mar 2018, 13:56
Locatie: België

FreddyH schreef: 15 nov 2018, 23:38 Voor zover ik weet is dat in Nederland op de openbare weg niet toegestaan, ivm verblinding van tegenliggers. Die dingen zijn wel handig voor in de bossen...
Ik zou de lamp enkel gebruiken indien geen tegenliggers.
Ik rijd naast een meanderende rivier en dan is het handig om in de bochten te kunnen kijken.
Het licht op het stuur is hiervoor niet geschikt (ook al geeft dit veel licht).
AfbeeldingGrtz,
geveerde ST2 - 49 km ww
Spurcycle bel - Jroen 150 mm spatbord - BodyFloat 2.1
Sender
Rookie
Rookie
Belgium
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jun 2018, 19:30
Locatie: Gent

Weet er iemand waar deze helm nog te verkrijgen is in maat L? (liefst zwart)
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Sender schreef: 14 dec 2018, 15:20 Weet er iemand waar deze helm nog te verkrijgen is in maat L? (liefst zwart)
Hoi Sender,

Heb je een berichte gestuurd met een bedrijf die je gewenste helm op voorraad heeft.
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
hspeedrob
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 apr 2019, 10:36

Ik ben op zoek naar een geschikte helm voor op de pedelec met een vizier.
Momenteel twijfel ik tussen de Lazer Anverz NTA en de Abus Pedelec 2.0 ACE.

De Lazer lijkt mij koeler.
Maar de pasvorm van het vizier lijkt mij te ver van het gezicht.

De Abus lijkt mij warmer, een fijne regenhoes voor de onverwachte regenbui op de terugweg.
Het vizier lijkt mij beter te passen, dichter op het gelaat en daardoor minder wervelingen.

Heeft iemand beide helmen kunnen testen?
Ben benieuwd naar jullie ervaring!
Plaats reactie