Continental Contact Plus City topic

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag tijdens het poetsen van de fiets even de bandenslijtage gecontroleerd. Na bijna 6000 km ziet dat er nog zeer goed uit, zeker in vergelijking met de Big Bens van Reinout viewtopic.php?f=8&t=589&hilit=7500#p4481
De foto hieronder is van de achterband, de voorband is nog een stuk beter.

Ik ga dus probleemloos met deze bandenset tot aan mijn winterbanden-set kunnen rijden die ik pas in oktober wil plaatsen.

Afbeelding
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Ik heb ook de CCPC's besteld. Ik twijfel alleen of ik ook nog apart op winterbanden ga rijden of dat ik eerst een winterseizoen op deze banden ga rijden. Het lijkt mij dat er met deze banden doorgaans genoeg grip is, en als het echt sneeuwt werk ik wel thuis.
Ik heb nog nooit de banden vervangen, is het een beetje te doen? Achterwiel lijkt me tricky. Volgende week toch maat eens een poging doen.
ST1X 2018 ><>
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik voor 't eerst een "schuiver" gemaakt met de CCPC, eergisteren.
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik even niet aan 't opletten was, op nat wegdek aan een wegversmalling kwam en er drie bomma's uit de andere richting op hun e-bike reden. Het achterwiel blokkeerde maar ik kon me perfect rechtop houden. Dus helemaal en dik OK eigenlijk.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

jick schreef: 08 sep 2018, 09:10 Ik twijfel alleen of ik ook nog apart op winterbanden ga rijden of dat ik eerst een winterseizoen op deze banden ga rijden. Het lijkt mij dat er met deze banden doorgaans genoeg grip is, en als het echt sneeuwt werk ik wel thuis.
Banden verwisselen is niet moeilijk, wel even wennen (extra handeling tov gewone fiets). In de winter kun je wel verrast worden met een bak sneeuw als je op het werk bent. Dat heb ik vorige winter en keer gehad en toen was ik serieus blij met mijn all-season banden...
Nu heb ik nog niet veel ervaring met de Conti fietsbanden, maar mijn inschatting is dat ik in de winter niet op zomerbanden wil blijven rijden.

Ter info: ik heb nu bijna 4 jaar een SP. De eerste jaren heb ik op mijn gewone banden gefietst, afgelopen jaar op de all-season banden. Het verschil is ENORM.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Tomasj schreef: 08 sep 2018, 09:18 Ik voor 't eerst een "schuiver" gemaakt met de CCPC, eergisteren.
Eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ik even niet aan 't opletten was, op nat wegdek aan een wegversmalling kwam en er drie bomma's uit de andere richting op hun e-bike reden. Het achterwiel blokkeerde maar ik kon me perfect rechtop houden. Dus helemaal en dik OK eigenlijk.

Oei, nou vind ik het ook wel weer even wennen na een paar droge warme maanden en het gevoel hebben dat je aan de weg plakt. Nu weer vaak nat wegdek, kleine takjes, eikeltjes, eerste blaadjes,.... Ik merk dat ik dan toch altijd weer even moet omschakelen en beter opletten. Toch wacht ik nog even met het monteren van mijn winterconti's.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
harmroest
Expert
Expert
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 mar 2018, 06:17
Locatie: Eemnes

Als ik zo het topic lees wordt de 2.2 versie afgeraden maar moet je de 2.15 winterband nemen?
🇳🇱 Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit zijn de bandenmaten die Stromer accepteert op de Stromers met 26" wielen (zie ook de handleiding):

26 x 1,75 47-559
26 x 2,00 50-559
26 x 2,10 54-559
26 x 2,15 55-559

Kies je een andere maat en krijg je daardoor schade aan je Stromer, dan valt dit buiten garantie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Welke winterbanden gebruiken jullie naast de CCPC? Mijn fiets moet over twee weken naar de FM en dan kan ik evt gelijk winterbanden laten leggen. Wel een beetje vroeg misschien maar dan is het maar geregeld. Ik heb alleen nog geen idee welke wintersloffen het beste zijn.
ST1X 2018 ><>
Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Heb de hele zomer op mn winter conti's doorgereden. Scheelt weer n klusje straks
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

jick schreef: 08 sep 2018, 19:49 Welke winterbanden gebruiken jullie naast de CCPC? Mijn fiets moet over twee weken naar de FM en dan kan ik evt gelijk winterbanden laten leggen. Wel een beetje vroeg misschien maar dan is het maar geregeld. Ik heb alleen nog geen idee welke wintersloffen het beste zijn.
Velen rijden met CTCW. Veel info te vinden in dit topic

viewtopic.php?f=8&t=589&hilit=Ctcw
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Plaats reactie