Pagina 31 van 47

Re: Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Geplaatst: 13 jan 2019, 15:59
door Tomasj
jovdt schreef: 13 jan 2019, 14:15 Tomasj wat bedoel je juist met niet op druk zetten naar je zin. Ik veronderstel als je op meer dan 3bar zet dat het comfort volledig weg valt... zet je ze lager komt het verbruik van de bat. te hoog...?
Wanneer ik meer dan 3 bar op de CCPC zet, dan sleept de band tegen de onderzijde van het spatbord

Re: Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Geplaatst: 13 jan 2019, 18:11
door Golvas
Tomasj schreef: 13 jan 2019, 15:59 sleept de band tegen de onderzijde van het spatbord
Het achterspatbord kan je op een hogere stand zetten (onderste boutjes van de bevestiging van de bagagedrager) ...mogelijk helpt dat al voldoende ? Ik rij met verschillende druk vooraan / achteraan.

Re: Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Geplaatst: 16 jan 2019, 11:35
door FreddyH
Golvas schreef: 13 jan 2019, 18:11 Het achterspatbord kan je op een hogere stand zetten (onderste boutjes van de bevestiging van de bagagedrager) ...mogelijk helpt dat al voldoende ? Ik rij met verschillende druk vooraan / achteraan.
Onze Jroen heeft er zelfs iets voor om te voorkomen dat het weer naar beneden gaat schuiven: https://www.vanzijptechniek.nl/product/ ... t-2-stuks/

Re: Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Geplaatst: 25 jan 2019, 09:10
door Storm
Ik kon niet kiezen, de smalle of de brede.
Besteld bij mijn FM zonder de breedte op te geven, laat het lot (of de FM) maar beslissen.
Het werden de brede inclusief de giethaartjes, jammer genoeg zonder advies ze in te korten. Gelukkig heb ik daar het forum voor. Merci!

Re: Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Geplaatst: 25 jan 2019, 10:36
door Lamkram
Ga je zeker geen spijt van krijgen. Met haartjes raakt de band niet het frame van mijn ST1x. Voor de zekerheid heb ik ze, toen ik het las, toch maar gekortwiekt.

Nu de tweede winter en ze rijden prima.

Groet Mark

Re: Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Geplaatst: 25 jan 2019, 18:44
door FreddyH
Storm schreef: 25 jan 2019, 09:10 jammer genoeg zonder advies ze in te korten. Gelukkig heb ik daar het forum voor. Merci!
Je kunt je FM uiteraard ook een beetje opleiden, voor de volgende klant die daarmee een bak ellende kan voorkomen!

Re: Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Geplaatst: 25 jan 2019, 21:49
door pvg
Ik heb er nu ook de brede conti’s op liggen, maar ik kan niet zien dat de haartjes ergens het frame raken (ST2 20”). Er is zelfs redelijk wat marge. Stonden op 3 bar.

?? Hmm. Gaat dit pas mis bij 4 bar?

Re: Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Geplaatst: 25 jan 2019, 22:10
door Lamkram
pvg schreef: 25 jan 2019, 21:49 ?? Hmm. Gaat dit pas mis bij 4 bar?
Kwestie van proberen. Bij bij liepen de haartjes niet aan. Heb ze wel afgeknipt, voor het geval dat......

Groet Mark

Re: Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Geplaatst: 26 jan 2019, 00:36
door Stromeur
pvg schreef: 25 jan 2019, 21:49 ?? Hmm. Gaat dit pas mis bij 4 bar?
Of als het wiel niet helemaal lekker meer uitgelijnd is. Kom je daar te laat achter, dan trekken die haartjes complete sleuven in de liggende achterbrug. Gewoon preventief weghalen.

Re: Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

Geplaatst: 26 jan 2019, 10:21
door pvg
Okay, mijn Stromer gaat vandaag naar de kapper. :ay

Een andere reden om de haartjes te verwijderen: ik heb sterk de indruk dat de haartjes op het loopvlak er voor zorgen dat je alsnog gaat schuiven als je hard moet remmen (de haartjes gaan rollen tussen weg en band). Na een aantal keren remmen ben je ze wel kwijt, maar in deze periode kan dat net die ene keer zijn dat je op je muil gaat. :ck: