Continental Top CONTACT Winter II Premium topic

tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

Hahaha.

Ik geef je gelijk hoor, zou nu ook niet bewust reglementeringen naast me neerleggen.
Misschien wel een verschil tussen Belgie en NL? Vraag het me af, hier steekt het allemaal niet zo nauw misschien.

Al kan ik me wel voorstellen dat het als fietsenmaker niet leuk is als er iemand zn winkel binnenkomt en dan met info vanop "een forum" zwaait en het allemaal beter weet (wat ik niet doe of deed). Dus ik kan enig begrip opbrengen.

En natuurlijk staat dit forum boordevol nuttige info👍👍
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die certificering geldt voor de hele EU.

En ik ben het met je eens, dat dealers soms bijzonder veel te stellen zullen hebben met de internet-hypochonders. Maar daar zal een dealer mee om moeten leren gaan, en er gewoon inhoudelijk op ingaan als iets echt niet klopt. Ook mijn eigen dealer heeft mij weleens gezegd dat er veel complete onzin op "mijn" forum wordt geplaatst, maar concrete voorbeelden heb ik nog altijd niet gezien. Misschien zitten we ergens wel eens een beetje naast, maar dan gaat het volgens mij vooral om technische zaken waar Stromer zelf vrij schimmig over doet. Ik vind de kwaliteit van de bijdragen hier over het algemeen juist erg hoog.

Anyway, als jij blij bent met jouw dealer, dan ben ik ook blij en beloof ik je dat ik geen ruzie met hem zal maken :az
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Net de topcontact winter vervangen door continental contact plus city. Giethaartjes zijn al verwijderd. Voorwiel zit erin maar achter eerst lakbeschadiging bijgewerkt met een lakstift. Bij mij viel het erg mee omdat mijn achterwiel goed was uitgelijnd. Nu even laten drogen en morgen het achterwiel er weer in.

Mijn volgende klusje komt er al weer aan. Mijn standaard gaat een beetje "hangen" door te veel speling bij het aluminium huis. Gevolg tikkend geluid door de trapper.. Nieuwe standaard dus.

Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1055
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 55.000

Elsje schreef: 30 mar 2018, 17:02 Net de topcontact winter vervangen door continental contact plus city.
Elsje,

Hoor graag hoe ze je bevallen. Was zelf van plan om met de Winter conti’s te blijven rijden i.p.v. de BB. Maar misschien plaats ik de Plus City’s er ook wel onder.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ook de brede Top Contact City II (2,20 ")?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Elsje schreef: 30 mar 2018, 17:02 Mijn standaard gaat een beetje "hangen" door te veel speling bij het aluminium huis. Gevolg tikkend geluid door de trapper.. Nieuwe standaard dus.
Mijn standaard begaf het na ongeveer 1500km, tezamen met de koekenpan. De standaard is onder garantie vervangen door eentje die niet automatisch terug veert.

Leuke foto's! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Elsje: ik waardeer je liefde voor details zichtbaar in de kleuren van de slothouder en het bandje voor het accuvak. Je zorg toont de ware fietsliefhebber. Mooie fiets.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Dank dank :az

Bandje is toeval. Is een heel oud elastisch bandje met reflectie dat ik vroeger gebruikte om de pijp van mijn oude regenbroek uit de ketting te houden. Maar ideaal om de klep dit te houden.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Eens met Stromend. Ik heb jouw fiets gisteren ook meteen gedeeld op de Instagram pagina van het Stromer Forum Elsje:

https://www.instagram.com/stromerforum/?hl=nl
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 427
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Net de winterbanden Conti's noodgedwongen vervangen voor de standaard bigbens. Ik had al enige tijd een bobbel oid in de band en die werd vorige week erger. Ben daarom zelfs 2 keer met de auto gegaan. Durfde het niet aan met de Stromer te rijden, veel te instabiel en hobbelend.
Vandaag tijd om er eens goed naar te kijken. De fietsenstandaard van de Lidl opgezet en Stromer erin. Eerst wiel eruit, band leeg laten lopen en goed schoongemaakt. Vervolgens weer om de velg heen en opompen en wiel in de fiets, maar dat had geen effect, bobbel bleef bij het fietsen.
Om alles uit te sluiten toen de binnenband opgepompt zonder buitenband, maar hier geen vreemde kronkel oid te zien. Toen de bigben eromheen. Oppompen en wiel er weer in. Proefrondje en zowaar zonder hobbel rijden. :ay Het moest dus wel aan de buitenband liggen. Hier is echter niets vreemd aan te zien.
Dus toen ook de voorband maar voorzien van de bigben. Met twee verschillende banden rijden lijkt mee geen verstandige keus.

Ik stond verbaasd van mezelf, geen enkel probleem het wiel er uit halen, band wisselen, klaar. Heb ooit het achterwiel van de fiets van mijn vrouw volledig de soep ingeholpen, maar bij de Stromer is het echt makkelijk. :bp:
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Plaats reactie