Lader compatibilieit

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Heb inmiddels de CR 65 besteld, rij de accu op max ondersteuning en harde wind tegen rond 45-50% leeg dus....mooi voor op het werk ben toch een beetje bang voor de levensduur van de CR 245 om deze elke dag mee te sjouwen in de fietstassen.:ck:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ja snap ik, en dat is Stromer inmiddels ook (...) dus die raden het nu expliciet af. Bovendien is die CR65 een stuk kleiner en hij heeft geen fan, dus je stoort er niemand mee als je de accu tussen collega's zou moeten opladen.

Hopelijk laadt-ie snel genoeg voor jouw toepassing, want in dat geval is het een ideale oplossing.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik sta ook op punt om een extra lader aan te schaffen om exact dezelfde reden als WFVst5.
Echter ik baal er stiekum enorm van dat ik een bak geld uit moet geven omdat Stromer een lader van inferieure kwaliteit maakt. Zeker voor die bezopen prijsstelling voor iets simpels als een lader.

Edit: ik nu dat de trage cr65 (€249)nog duurder is dan de Cr190.... (€229)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Daniel1975 schreef: 06 jan 2019, 08:29 Ik sta ook op punt om een extra lader aan te schaffen om exact dezelfde reden als WFVst5.
Echter ik baal er stiekum enorm van dat ik een bak geld uit moet geven omdat Stromer een lader van inferieure kwaliteit maakt. Zeker voor die bezopen prijsstelling voor iets simpels als een lader.
Ik vind dit zelf ook rondom stuitend, maar ik baal er niet stiekum van, ik vind dit onwaarschijnlijk.
Bij andere merken kost zo'n lader 150-160 EUR, en zijn die wel robuust uitgevoerd (bvb Bosch en Klever).

Ik heb geen probleem met de prijs van de lader, op voorwaarde dat die dus echt goed transporteerbaar zou zijn.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Die laatste alinea ben ik het volledig mee eens. Toen ik de 3 kocht kende ik de laderproblematiek nog niet, anders had ik er wel een korting oid voor de lader bij proberen te onderhandelen.
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Dat de Stromer lader duurder is dan laders van de meeste andere merken (230 euro vs 160 euro) is nog wel uit te leggen: de Stromer lader communiceert met de accu via CAN-bus. Hiervoor zit zowel in de accu als de lader firmware. Het ding is dus complexer en de ontwikkelkosten (+ energy bus licentiekosten) moeten ook op een of andere manier betaald worden.

Maar dat betekent idd niet dat er concessies aan de kwaliteit gedaan mogen worden. Ook is het belachelijk dat de CR245 100 euro duurder is dan de CR190.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

pvg schreef: 06 jan 2019, 10:18 Dat de Stromer lader duurder is dan laders van de meeste andere merken (230 euro vs 160 euro) is nog wel uit te leggen: de Stromer lader communiceert met de accu via CAN-bus. Hiervoor zit zowel in de accu als de lader firmware. Het ding is dus complexer en de ontwikkelkosten (+ energy bus licentiekosten) moeten ook op een of andere manier betaald worden.

Maar dat betekent idd niet dat er concessies aan de kwaliteit gedaan mogen worden. Ook is het belachelijk dat de CR245 100 euro duurder is dan de CR190.
Inmiddels is can-bus al weer > 15 jaar in de auto- en werktuig wereld normaal. Het is niets anders dan ja of nee tussen ECU's of regeleenheden, weet echt niet waar dit prijsverschil in moet zitten, bij de FlyerVolblutt moest de lader en de accu ook gepaird worden dmv. can-bus en deze was wel hufterproof maar het is niet anders, fiets staat op het werk heerlijk binnen en 9 uur warm, meer comfort dan in de garage hier thuis.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

De CR190 (st1x lader) is toch prijstechnisch de beste oplossing?
Ik rij mijn 1kwh accu tussen de 50 en 60% leeg, dus moet op werk bijladen. Ik heb dus de zware lader niet nodig. De pocketchargers is traaaaaaaag en nog duurder ook.
Of maak ik een denkfoutje?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Neen, denk het niet ... hier is de 2e lader ook een CR190 : een jonge tweedehands, met originele aankoopbon (garantie !) aan een deftige prijs.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
pvg
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 336
Lid geworden op: 07 nov 2018, 07:32
Locatie: Noord-Brabant

Hier ook een 2e hands/demo CR190 als tweede lader. Deze geeft de meeste Watt/euro (en de schroefjes komen bij deze batch niet los itt de nieuwe CR245 lader...). De CR190 lader doet er maar een uurtje langer over en daarmee krijg je de 983Wh ook volledig geladen (<10% —> 100%) in iets meer dan een halve werkdag.
38 km enkel, 3x per week
ST2 2018, 983 Wh zwart + CTCW2P 26x2.2” + Ortliebs + Kinekt 2.1 + Cratoni Vigor + Abus Pedelec 2.0 Ace + Van Zijp + Ergotec M88
ST1X 2017, 983 Wh wit + Schwalbe BB + Kinekt 2.1 + Lazer Anverz + Van Zijp + Ergotec M88
Plaats reactie