Pirelli Cycl-e bandenassortiment voor stad, trekking en toerisme

Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Pimsky schreef: 24 aug 2018, 14:54 Stromer beantwoord zelf mijn vraag in de 2018-2019 folder:

“SmartNETTM Silica – de stof waarvan veiligheid gemaakt is
De Cycl-e bestaat uit de gepatenteerde SmartNETTM Silica-composiet die geoptimaliseerd is voor de stedelijke omgeving. Dit baanbrekende materiaal is bestand tegen alle uitdagingen die u tegenkomt tijdens uw rit naar en door de stad – en dat met minimale rolweerstand. Dankzij de «cold weather grip» komt u veilig op uw bestemming, ook bij vorst. En zelfs scherpe voorwerpen kunnen het stevige materiaal niet zo snel beschadigen.”

Cold weather grip door smartnet silica. Een mond vol. Ik ben benieuwd hoe dat zich in de praktijk gaat vertalen. Volgens stromer dus een soort all season band. Wellicht dat dat ook het plakken in de zomer verklaard dat ik hier gelezen heb.
Nou, ik ga op zoek naar een winterband op mijn 5 ! Eerlijk gezegd, vond ik (dunner profiel?)de Contis beter in de bochten dan de Pirellis....dwz, ik vertrouw'm niet met vorst zoals bij de Wintercontact. Ik voel nu soms de voorkant effe slippen in bochten, laat staan met beetje sneeuw.Met regen zijn de Pirellis super- veel minder water bovenuit de spatbord, maar geef mij hetzelfde maat Conti WinterContact !!
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

Golvas schreef: 03 sep 2018, 18:53 Al iemand ervaring met Pirelli's op nat wegdek ?

Ik lees hier volgende gebruikerservaring :
Pirelli very quiet but fear at wet conditions you need to be very careful...even more than with the Schwalbe at the ST2
Dat klopt....in de bochten erg link als het nat is. Moet veel beter opletten als je met een redelijk snelheid effe 'plat"wil gaan door de bocht
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Paultje
Expert
Expert
Great Britain
Berichten: 228
Lid geworden op: 13 aug 2017, 09:02

mhoutman schreef: 05 sep 2018, 13:16
Golvas schreef: 03 sep 2018, 18:53 Al iemand ervaring met Pirelli's op nat wegdek ?

Ik lees hier volgende gebruikerservaring :
Pirelli very quiet but fear at wet conditions you need to be very careful...even more than with the Schwalbe at the ST2
Misschien spreek ik voor mijn beurt maar ik heb wel het gevoel dat ik onder nat weer condities met de ST2 met Conti’s meer durfde dan met de ST5. Maar misschien is het nog een kwestie van wennen en de fiets beter leren kennen...
Heb hetzelfde gevoel....droog of nat in een rechte lijn-perfect, maar bochten, goed uitkijken dus
:ba Stromer ST5 (stealth-uitvoering !! :aq ), regio Amsterdam, woon-werk 26km enkel.......
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Paultje schreef: 05 sep 2018, 15:32
mhoutman schreef: 05 sep 2018, 13:16
Golvas schreef: 03 sep 2018, 18:53 Al iemand ervaring met Pirelli's op nat wegdek ?

Ik lees hier volgende gebruikerservaring :

Misschien spreek ik voor mijn beurt maar ik heb wel het gevoel dat ik onder nat weer condities met de ST2 met Conti’s meer durfde dan met de ST5. Maar misschien is het nog een kwestie van wennen en de fiets beter leren kennen...
Heb hetzelfde gevoel....droog of nat in een rechte lijn-perfect, maar bochten, goed uitkijken dus
Dan ben ik dus niet de enigste :bh:
Pimsky
Pro
Pro
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 aug 2018, 16:32
Locatie: Tilburg

Tsja, de kans dat marketing en werkelijkheid wat vee uit elkaar liggen is tamelijk groot. Vandaar dat ik erg benieuwd was naar de eerste nat/koud ervaringen. Alhoewel mijn route veel rechtdoor zal zijn vind ik het toch fijn als bochtgedrag strak en zeker is. Zeker met een uitwijkmanoeuvre of noodstop erg fijn. Ik hoop er het beste van en anders een wintersetje.
Schitterende ST3 LE voor 30 km enkele reis woon-werk
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De informatie die ik van de dealer ontving, na zijn testrit met de ST5 op het circuit van Zolder: Het zou een wereld van verschil zijn, wat confort betrof en de wegligging bij droog weer, test dag, was prima. Maar volgens hem, komen er op de ST3 een andere Pirelli te liggen. De banden op de ST5 zouden goed zijn voor om en bij de....100€/stuk, vandaar de 3 bladzijden uitleg om dit goed te praten, voor deze prijs zit je bijna in de Motor banden!!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Plaats reactie