Remmen ontluchten

Plaats reactie
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

dit is nu al de 3e stromer waarvan na een tijd stilstaan ofwel de rechtse ofwel de linkse rem verder ingeduwd kan worden dan de andere, weeral lucht in de leiding. hadden ze dan niet veel beter remhendels met een potje erop gezet zoals ze wel deden bij het eerste model stromer want die heb ik nog nooit moeten ontluchten omdat de lucht automatisch in het reservoir komt en dus opgaat in de lucht.
ik vind voor zo een dure fiets ze die kost er wel in gecalculeerd mochten hebben daarom overweeg ik om de rembediening te veranderen naar eenzelfde model maar dan met reservoirtje ,het enige die me wat tegenhoud is de contact die op de rechtse hendel zit ,dat zal ik even uit moeten zoeken.
zijn er nog mensen die het probleem van lucht in de leiding hebben meegemaakt,
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Nope.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hier ook geen problemen, niet met de Tektro's op mijn ST1 X en niet met de Magura's op mijn ST2 S.

Toevallig weleens de Stromer op zijn kop gezet of horizontaal vervoerd? Als er al wat lucht in je remleidingen zit, dan kan het zijn dat die zich verplaatst heeft vanuit het reservoir de remleiding in en dan ga je er last van krijgen.

Wat je dan zou kunnen doen is je fiets rechtop zetten, de remhendels met een postelastiekje o.i.d. vastzetten, wat tikken op de remleidingen en eventueel zo een tijdje laten staan. Dan bubbelt de lucht weer terug het reservoir in. Als dat niet helpt: ontluchten en op zoek gaan naar de oorzaak van lucht in het systeem.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Het bleeden is op zichzelf niet zo heel ingewikkeld. Hieronder de instructievideo van Magura.


Plaats reactie