Zelf Supernova M99 Taillight op Stromer monteren

Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Nu dat ik naar volle tevredenheid een M99 PRO op mijn ST2 heb wordt het tijd voor een nieuw projectje. Ik wil nu ook een M99 taillight gaan monteren. Dat is op zich eenvoudig te doen omdat hij kan worden aangesloten op de M99 PRO. Lastige is de aansturing van het remlicht. Ik wil niet de simpele oplossing door de remsensor van de linker remhendel te gebruiken voor het remlicht. Ik vind dat geen fraaie oplossing. Ik wil graag de ST2s / ST2 2018 oplossing. Dat vraagt inzicht in het bedradingsschema van de ST2s. De bedrading van de ST2 2018 is gewijzigd. Dat is te zien in het topicvan Stromeur over de upgrade naar OMNI C. Dus dat is geen handig vergelijk.

Wat ik tot nu toe weet (mede op basis van schema ombouw van OMNI naar OMNI C)
De OMNI van de ST2 en de ST2s zijn hetzelfde
De bedrading tussen de remhendel en de OMNI zijn hetzelfde
De bedrading tussen de OMNI en de verdeler zijn ook hetzelfde (geen extra draad bij de ST2s)
Dat de aansturing van de motor, verlichting via de verdeling naar de controller/motor/verlichting gaat.

Wat ik vermoed
Het signaal voor inschakelen motorrem en inschakelen remlicht op de verdeler en niet al in de OMNI wordt verdeeld in 2 aparte signalen (draden).

Dus zou ik heel graag eens een distribution board van een ST2 MY 2017 naast die van een ST2s leggen of via Stromer het schema van het Distributionboard van beide fietsen krijgen :bc …..

Afbeelding

Distribution board ST2
Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Foto van een ST2s distribution board gevonden op internet. Ook met leesbril blijft hij onscherp :lol:
Helaas niet voldoende om de vergelijking te kunnen maken met die van mijn ST2.

Afbeelding
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Als dat ding makkelijk te spotten is dan wil ik wel een foto maken van mijn fiets, maar als ik eerst van alles moet wegslopen, dan wordt het een ander verhaal.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Georgio schreef: 14 sep 2018, 17:17 Als dat ding makkelijk te spotten is dan wil ik wel een foto maken van mijn fiets, maar als ik eerst van alles moet wegslopen, dan wordt het een ander verhaal.
Nee is niet makkelijk te spotten. Ik vraag binnenkort een keer bij een dealer al verwacht ik niet dat ze er zo maar een hebben liggen.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

@Elsje ik vind je een held :bf:
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

mhoutman schreef: 14 sep 2018, 19:05 @Elsje ik vind je een held :bf:
:)

Afgelopen weekend heb ik de verdeler (distribution board) uit mijn fiets gehaald. Ik heb gekeken hoe de bedrading van OMNI naar verlichting en controller loopt. Helaas heeft dat geen inzicht opgeleverd behalve dat de 6V van mijn verlichting van de controller komt. Zonder distribution board van een ST2s kom ik niet verder. Dus dat is nu mijn eerstvolgende stap: goede foto's van de voor- en achterzijde van een ST2s distrisubtion board inclusief conncentoren..
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Of een simpele elektrische schakeling inbouwen. Ik hoop er komend weekeind aan toe te komen om dat projectje af te maken...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Elsje schreef: 17 sep 2018, 15:20
Afgelopen weekend heb ik de verdeler (distribution board) uit mijn fiets gehaald. Ik heb gekeken hoe de bedrading van OMNI naar verlichting en controller loopt. Helaas heeft dat geen inzicht opgeleverd behalve dat de 6V van mijn verlichting van de controller komt. Zonder distribution board van een ST2s kom ik niet verder. Dus dat is nu mijn eerstvolgende stap: goede foto's van de voor- en achterzijde van een ST2s distrisubtion board inclusief conncentoren..
Ga zo door :az
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

FreddyH schreef: 17 sep 2018, 19:44 Of een simpele elektrische schakeling inbouwen. Ik hoop er komend weekeind aan toe te komen om dat projectje af te maken...
Ik zie nog geen eenvoudige oplossing bij de ST2. 2 remhendels waarvan de signalen naar de OMNI gaan. Het signaal van de rechter wordt ook gebruikt om in het service menu te komen. Enige oplossing die ik zie is ergens het signaal vanaf de OMNI naar de motor te gebruiken.

Dus zet mijn projectje nog even door. Ik heb geen haast.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

De sensor draad met een eenvoudige fet schakeling dupliceren, zodat er een naar de OMNI kan en een naar je remlicht.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie