Tweewieler op Radio 2 over vuurwerkverkoop door fietsenmakers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Waarom verkopen fietsenmakers in hemelsnaam vuurwerk? Die vraag stelde afgelopen zondag luisteraar Irene aan het Radio 2-programma Bureau Kijk In De Vegte. Op zoek naar het antwoord kwamen presentator Jeroen Kijk in de Vegte en zijn redactie uit bij Tweewieler.
Lees hier het volledige artikel:

https://www.tweewieler.nl/winkel/nieuws ... 480B192YI4
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik volg enkele tientallen fietsenwinkels die Stromer dealer zijn, en het viel me alweer op op FB: veel zaken verkopen consumentenvuurwerk. Ik snap die beslissing vanuit economisch oogpunt heel goed, want de winterperiode is dalseizoen voor de rijwielhandel en je moet wat.

Ik ben voorstander van een verbod op consumentenvuurwerk en zou liever mooie, georganiseerde vuurwerkshows door b.v. de gemeente, of voor mijn part de lokale fietsenboer zien. Ik heb een hekel aan dat gerotzooi met vuurwerk (nee, niet iedereen is er asociaal mee, dat weet ik, en toch hou ik er niet van). Ik kan er niks aan doen; ik vind het zo'n enorme turn-off als een fietsenwinkel vuurwerk verkoopt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Helemaal eens die rotzooi is zwaar vergiftig en onnodige herrie wij moeten bij "elke scheet" ademluchtbescherming dragen en met oudjaar loopt men uren in die vieze giftige rook.

Wij zijn ook al een paar keer bekogeld met vuurwerk terwijl wij ons werk deden gelukkig zaten er toen twee man vrijwilligers bij die ook bij de politie werken, een van hen is IBT. docent. Kom je aan mijn mensen dan heb je een probleem...mij. :av gelukkig valt het de laatste jaren weer wat mee hier want onze honden zijn er ook niet gecharmeerd van.
Ik snap dat het voor veel bedrijven een flink stuk omzet is maar agrariërs en vissers worden ook schadeloos gesteld door de regering als zij omwille van milieu/meerderheidsbelang hun werkzaamheden moeten staken/inkrimpen.
Van mij mag het morgen, nee gisteren verboden worden en binnensmokkelen zwaar bestraffen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie