Stromer ST2 sport winnaar Speedpedelectest 2018

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tien ervaren testrijders waren het meest enthousiast over de Stromer ST2 Sport. Deze speedpedelec rijdt lekker vlot en haalt met gemak 45 kilometer per uur. Maar ook met de andere speedpedelecs van Stromer en de Klever X Speed zit je zo op de 45 kilometer per uur.
Artikel:
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fi ... hIyq9iPQBw
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ga die RD10 toch eens testrijden bij mijn FM, hij wordt ook hier niet echt gesmaakt door vele testrijders blijkbaar.
En de Klever is inderdaad iets minder verfijnd qua sturing, en nogal jaren '80 look qua bediening en LCD-scherm. Daar kan ik me wel in vinden.
Ik vond het eerste nadeel omschreven bij de ST5 wel erg grappig "In vergelijking tot de ST2 is deze fiets erg prijzig." Volgens mij is de ST5 prijzig tov zowat alle fietsen :bj
Ik snap wel niet waarom de ST5 een zoveel lagere score krijgt dan de ST2 (vanwege de prijs) en de ST1X dan wel minder goed scoort dan de ST2 ondanks zijn lagere prijs...
Prijs/kwaliteit lijkt mij de ST1x de beste aanbieding bij Stromer.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

wel apart om te lezen dat de kruissnelheid van de st2 hoger is dan die van de st5
Gebruikersavatar
s-EVE
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 51
Lid geworden op: 05 nov 2018, 20:11
Locatie: Midden NL
Merk SP: ST2

Moet ik nu als wachtkamerpatient wel of niet het artikel gaan lezen? :bc
ST2-Wit, standaard, SP-houder, Ortlieb Office, Cratoni Commuter :ba Geen extra toeters, wel een extra bel!
Commute: ~35km midden NL - ruwweg Vianen <-> Geldermalsen - FM: Die uit de Betuwe
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 03 dec 2018, 15:30
Tien ervaren testrijders waren het meest enthousiast over de Stromer ST2 Sport. Deze speedpedelec rijdt lekker vlot en haalt met gemak 45 kilometer per uur. Maar ook met de andere speedpedelecs van Stromer en de Klever X Speed zit je zo op de 45 kilometer per uur.
Artikel:
https://www.fietsersbond.nl/de-fiets/fi ... hIyq9iPQBw
Niet heel vreemd, van de 10 testrijders hadden er 3 en ST2 en 2 een Bulls Green Mover E45. Niet raar dat de 350W fietsen minder in de smaak vielen... Is overigens getest op 1 april dit jaar.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

You're the man FreddyH ! :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 03 dec 2018, 16:40 Niet heel vreemd, van de 10 testrijders hadden er 3 en ST2 en 2 een Bulls Green Mover E45. Niet raar dat de 350W fietsen minder in de smaak vielen...
Een 350W middenmotor legt het in ondersteuning sowieso af tegen een 500 of 800W achterwielmotor. Daarvoor maakt het niet uit of iemand al een Stromer, Bulls of Klever heeft of niet. Dat maakt hoogstens de deceptie over de prestaties van de middenmotor nog wat groter. (Even los van de vraag of je van een tester die ook al een bepaald merk in bezit hebt nog neutraliteit mag verwachten.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 03 dec 2018, 18:27
Een 350W middenmotor legt het in ondersteuning sowieso af tegen een 500 of 800W achterwielmotor. Daarvoor maakt het niet uit of iemand al een Stromer, Bulls of Klever heeft of niet. Dat maakt hoogstens de deceptie over de prestaties van de middenmotor nog wat groter. (Even los van de vraag of je van een tester die ook al een bepaald merk in bezit hebt nog neutraliteit mag verwachten.)
Maar ze hebben wel ervaring met zo'n fietsen. De Klever in deze test was één van de eerste fietsen, op vlak van ondersteuning zijn zij iets verfijnder geworden. Maar zo kan je op elke fietstest wel commentaar geven.
En eerlijk gezegd, een middenmotor geeft wel een fijner rijgevoel dan een achtermotor, ook al is hij wat trager, dat lees ik hier nergens terug (het grootste nadeel van een middenmotor is het gebrek aan vrijloop (tenzij dat ondertussen wel mogelijk is), het geluid en het verlies van efficiëntie door de transmissie. Indien Bosch volgend jaar een krachtigere motor ontwikkeld, zou de impressie wel eens kunnen veranderen, de M1 zou bvb erg aangenaam rijden zijn.
Laatst gewijzigd door Tomasj op 03 dec 2018, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als Bosch een middenmotor maakt die meer ondersteuning levert dan de gemiddelde achterwielmotor (en dan zonder dat gejank, én gemonteerd op een fatsoenlijk SP zoals die M1) dan weet ik ook wel zeker dat de middenmotor weer massaal bejubeld gaat worden. Verreweg de meeste consumenten willen gewoon de maximaal mogelijke ondersteuning en actieradius, en het maakt ze niet uit uit wat voor motor dat komt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Tomasj schreef: 03 dec 2018, 18:40 Indien Bosch volgend jaar een krachtigere motor ontwikkeld
Ontwikkelt.

8 maanden geleden beweerde jij hier al dat Bosch "binnenkort" met een 600 Watt motor ging komen ... waar blijft ie ?
Plaats reactie