Elektrisch rijden in Oostenrijk.

Plaats reactie
buco

Niet meteen Stromer maar ik vond het een opmerkelijke maatregel:

https://www.demorgen.be/buitenland/oost ... -b66aaf6e/
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven;
Hoe controleren ze bv hybride auto’s die ook (tijdelijk) elektrisch kunnen rijden. Denk bijvoorbeeld aan een Golf GTE die bij snelheden van 130 km/h ongeveer 20 tot 25 km elektrisch kan rijden. (Deze groep zal wel uitgesloten worden).
buco

jjj schreef: 07 nov 2018, 09:06 Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan handhaven;
Hoe controleren ze bv hybride auto’s die ook (tijdelijk) elektrisch kunnen rijden. Denk bijvoorbeeld aan een Golf GTE die bij snelheden van 130 km/h ongeveer 20 tot 25 km elektrisch kan rijden. (Deze groep zal wel uitgesloten worden).
Bron: https://www.teslarati.com/tesla-electri ... e-austria/
While the specifics of the speed limit incentive are yet to be fully announced, the Austrian government’s wording on the program suggests that the exception would be tailor-fit for battery-powered vehicles like Tesla’s electric cars. Köstinger, for one, noted that the top speed advantage would be given to EV drivers over drivers in vehicles with internal combustion engines. With this statement in mind, it appears that hybrid vehicles such as the BMW i8, which are equipped with a internal combustion engines and electric motors, would not be awarded the same top speed incentive.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Duidelijk. (Voor de golf GTE) echter er zijn ook auto’s zoals Bijvoorbeeld de Ampera die optioneel een range extender hebben. Aan de buitenkant alleen te zien door een uitlaat.

De tijd zal het ons leren.
buco

jjj schreef: 07 nov 2018, 10:07 Duidelijk. (Voor de golf GTE) echter er zijn ook auto’s zoals Bijvoorbeeld de Ampera die optioneel een range extender hebben. Aan de buitenkant alleen te zien door een uitlaat.

De tijd zal het ons leren.
Ik vermoed dat het wel met ANPR camera's redelijk simpel te verifiëren valt. Iedereen die sneller dan 100km/h gaat wordt geflitst en het kenteken naast de database van voertuigen gehouden. Zit er een ICE in, krijg je een uitnodiging tot betalen van een boete.

Lang leve de trajectcontrole's :-)
Golvas

Een soort van charmeoffensief in de hoop die groep van eerder marginale grootte te vergroten ?

In Oostenrijk zijn (net zoals in België) amper 2,3% van de categorie M1 voertuigen PEV's. Vorig jaar zaten ze aan 2,1% en in de maand september 2018 was er ginds een terugval van 6% voor wat betreft het aantal registraties ... in België was er tijdens dezelfde periode een terugval van 41% terwijl er in Nederland een toename was van 147% (!), meteen ook de grootste in de EU.

Vorig jaar stond je in België de helft langer in de file dan vijf jaar geleden, dan rij je losstaande van de gebruikte aandrijving / brandstaf zelfs geen 50 meer ... :roll:
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Elektrisch stilstaan heeft de toekomst.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Lomito

Een E-auto kiest men doorgaans uit overwegingen van duurzaamheid, klimaat en milieu. Snel rijden past daar niet bij want het energieverbruik neemt kwadratisch toe met de snelheid (extra verbruik van vervuilende kolenstroom), banden en remmen slijten sneller (fijnstof) en de accu's zijn eerder leeg (minder actieradius).

Het is dan ook niet vreemd dat je op de snelweg regelmatig E-auto's ziet "hangen" aan de bumper van een vrachtwagen, de auto rijdt dan zo'n 85 km/uur en dat is in alle opzichten de beste keuze. Het stimuleren van E-auto's door die voertuigen een hogere Vmax aan te bieden kan ik niet rijmen met de eerder genoemde argumenten voor de keuze van een E-auto.

Alsof je huiseigenaren toestaat om de kamerthermostaat op 24°C te zetten omdat je een energiezuinige warmtepomp hebt... ofwel het zoveelste voorbeeld van duurzaamheidsdwaasheid :bu:
Plaats reactie