Uit de tubantia.

Plaats reactie
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Kort door de bocht en zoals steeds, loopt de overheid en infrastructuur achterop. Uiteraard zal je altijd idividuen hebben die alles aan hun laar lappen en de ongevallen statistieken aandikken. Ik heb ook moeten pleiten om het vehicle in huis te halen, allez, te mogen bestellen, een vrouwelijke colega, spoedarts van m'n vriendin, verongelukt met een spedelec op weg naar haar werk, triest.

Als motorrijder en zelfs motorhome bestuurder, ben ik me bewust van het gevaar dat je pad zal kruisen. Hopelijk evalueert het in een degelijke beleidsvisie wat betreft de plaats van de pedelec in het verkeer en dat de hardleerse eruit zouden moeten, zal iedereen het wel met me eens zijn.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is ook meteen weer duidelijk waar wij als Speed Pedelec rijders iets aan hebben: geen ene moer aan de Fietsersbond (zoals gebruikelijk), wel aan de ANWB, die voor keuzevrijheid is voor de SP'er (met aangepaste snelheid op het fietspad of uit vrije wil op de rijbaan, dank u wel), en over deze fietsenhandelaar gaan we het maar eventjes helemaal niet hebben:
Een beetje speedbike kost al gauw meer dan 4000 euro, terwijl een e-bike 2500 kost. En als je daarmee een beetje doortrapt, kan je ook 30 tot 35 kilometer per uur fietsen. Zonder helm en kenteken.”
Die wil eventjes zijn e-bike handel promoten ten kosten van de gezondheid van zijn klanten. Fraai hoor.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Free2be schreef: 23 okt 2018, 21:32 een vrouwelijke colega, spoedarts van m'n vriendin, verongelukt met een spedelec op weg naar haar werk, triest.
Dat heeft ook alle media gehaald destijds. Is hier op het forum ook nog ter sprake geweest. Heel erg vreselijk.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

De fietsersbond zijn van die "geitenwollensokkenfiguren" die in de jaren 70 zijn blijven hangen.
Hebben alles goed vernaggeld voor Velomobielen en SP's omdat zij destijds mede gesprekspartner waren tijdens de besluitvorming-fase, de ANWB was toen overigens ook niet thuis, die zijn later naar buiten getreden met een mening (zieltjes winnen) We hebben er helaas mee te handelen :hy:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Trafficleader
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2018, 22:53
Locatie: Noord Brabant

Het is jammer dat er zo over geschreven wordt in de media.
Het is en blijft belangrijk dat je je verstand gebruikt als je op het fietspad rijdt of op de rijbaan.
Ik weet dat je vaak binnen de bebouwde kom op de rijbaan moet fietsen maar dat het soms wel heel gevaarlijk is om dat te doen.
Nog niet gesproken over het verkeerslicht dat voor jou niet op groen springt omdat hij jou niet detecteert, sta je op de rijbaan voor het vkl en blijf je daar staan totdat een auto achter je komt staan.
Op de route die ik fiets rij je buiten de bebouwde kom verplicht op de rijbaan waar de rest van het verkeer 60 km/u mag rijden (maar 70 - 80 rijdt) en daar fiets jij tussen met 35 - 40.
Ook al meegemaakt dat ik op de rijbaan fiets en een opgevoerde Bosch middenmotor mij met 45 - 50 op het fietspad voorbij komt, zonder kenteken helm etc...
Voor mijn werk rijd ik met een bus dagelijks op de weg en als hobby met de motor, dus kom je dan veel verkeerssituaties tegen waar ik mijn vragen bij heb.
Als er een oplossing voor het probleem is hoef je je niet druk te maken, als er geen oplossing voor het probleem is heeft het geen zin je druk te maken.
Gebruikersavatar
Stromerfred
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 1748
Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
Locatie: Haarlem
Merk SP: ST7
Km-stand: 4600

Maar zo’n negatief artikel is het toch niet. Meer neutraal informerend geschreven.
Ik denk ook echt dat het ook wel gewenning is. In Haarlem rijden er inmiddels best veel (Haarlem - A’dam/Zuidas is dan ook ideaal met SP en je merkt dat automobilisten het fenomeen nu kennen (al denk ik nog steeds dat kentekenplaat verlichting en remlicht daar ook aan bijdragen), word steeds minder vaak agressief bejegend!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)

Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Plaats reactie