Nederlands onderzoek: “E-bike niet gevaarlijker dan normale fiets”

Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Da's best knap Freddy. Of je moet echt flink de 50 overgaan (downhill), of je bent ongeveer de enige flitspaal in een 30 km zone tegengekomen.

Ik heb tot nu toe ook alleen maar maximaal rode smilies gezien.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik weet niet meer precies wat de situatie ter plaatse was maar ik meen gewoon 50 km/h en hij reed een stuk langzamer. De boete was op basis van een maximale snelheid van 25 km/h (was eind 2017 en er stond een fout in een of ander systeem). De boete is uiteraard verscheurd.

Het punt is: die flitspaal zag ons dus wel degelijk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

En wanneer je die reacties in HLN leest :roll:
Mensen kennen de wegcode niet maar willen wel klagen over hoe het zou moeten zijn (en wat ze dan omschrijven is al wet) :bj
Ik blijf erbij dat een speedpedelec zo gevaarlijk is als zijn bestuurder. Ik zie filmpjes passeren waarvan ik denk, zo zou ik niet rijden. Het respect naar andere fietsers toe is onbestaande... Probleem is dat soort ****** er op termijn kunnen voor zorgen dat ik op de rijbaan moet gaan rijden
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik reed afgelopen week ook op “illegale” fietspaden. Ik hoop dat die enkele fietser die ik tegen ben gekomen dacht “goh, zo kan het dus ook”. Even gas terugnemen, belletje en ‘bedankt’ bij het inhalen. Dat is de ENIGE manier om te voorkomen dat er keihard gehandhaafd gaat worden.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Belletje en bedankt doe ik alleen als het nodig is (meer mensen naast elkaar). Als het er 1 is dan haal ik op een breed 2-richtingen fietspad (4m breed oid) gewoon in door uiterst links te rijden, op een smaller fietspad haal ik gewoon rustig in (max 10km/h verschil).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Tomasj schreef: 21 okt 2018, 09:14 En wanneer je die reacties in HLN leest :roll:
Mensen kennen de wegcode niet maar willen wel klagen over hoe het zou moeten zijn (en wat ze dan omschrijven is al wet) :bj
Ik blijf erbij dat een speedpedelec zo gevaarlijk is als zijn bestuurder. Ik zie filmpjes passeren waarvan ik denk, zo zou ik niet rijden. Het respect naar andere fietsers toe is onbestaande... Probleem is dat soort ****** er op termijn kunnen voor zorgen dat ik op de rijbaan moet gaan rijden
Eens, deze verkeershorken rijden inmiddels op allerlei vervoersmiddelen......zo zijn de motorrijders, fietsers op racefietsen maar ook bestuurders van bepaalde merken auto in een kwaad daglicht gesteld.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

WFVst5 schreef: 21 okt 2018, 21:49 maar ook bestuurders van bepaalde merken auto in een kwaad daglicht gesteld.
Klopt.

Andersom kan trouwens ook: op mijn ww-rit per auto rijden drie Tesla's (wát een mooie wagens zijn dat toch..), en die rijden allemaal even galant. Ze rijden goed door, maar niet extreem hard, ze kleven niet, geven altijd keurig richting aan, drukken hun wagen nergens tussen etc. etc. Echt opvallend, als je het vergelijkt met sommige Audi-, Mercedes- en BMW-rijders plus klusbussen die ik op diezelfde route steevast op de linkerbaan ontmoet (om maar meteen even een paar andere voertuigen te generaliseren).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mmmmm wij hebben hier in het midden op het fietspad van die palen die er tbv. het strooien uitgehaald worden; achterin de wijk "huizen" ook een paar Tesla's....zij scheuren regelmatig over het fietspad om de verkeerslichten te omzeilen.

We mogen niet generaliseren maar doen het toch vriend van ons heeft de eerste Tesla in NL en heeft bij 120.000km nog de eerste remblokken, heb gehoord dat er ook pedaalridders zijn die met 10.000km ijzer op ijzer reden.

Wij hebben denk ik 30 jaar Volvo gereden en nadat dit merk in Chinese handen is gekomen was ik het zat. Slechte kwaliteit automaat, elektrische installatie, bedrading en stekkers van Ford kortom we zijn sinds 5 jaar BMW gaan rijden maar rijden nog net zo sociaal en normaal als met de Volvo's hoor wat ik wel zie is dat lease auto's veel meer frictie en remmen slijtage hebben dan de meeste privé rijders.
Geen een wapen is gevaarlijk de persoon die er mee zwaait wel. :av
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie