€ 0,19 per km onbelast als je naar je werk fietst!

Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Zou gunstig zijn als die €0,19 vergoeding erdoorheen komt ... en onze organisatie zich daarbij aansluit😉😉
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Myxomatose schreef: 17 jun 2018, 14:13
Jammer genoeg zie ik meer en meer dat leerlingen die slechts op enkele km van de school wonen door hun ouders/grootouders aan de school worden afgezet met de auto. Terwijl je perfect veilig met de fiets kan gaan :cry: :? :roll:
Hier op de lagere school van onze kinderen zie ik kinderen met de auto afgezet worden die ruim minder dan 500m van school af wonen...
Dan loop of fiets ik met mijn kinderen naar school (ongeveer 500m) en ongeveer op de helft zie ik een ouder de kinderen in de auto stoppen. Om vervolgens naar diezelfde school te moeten :aq
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Eric1971 schreef: 20 jun 2018, 03:09 Zou gunstig zijn als die €0,19 vergoeding erdoorheen komt ... en onze organisatie zich daarbij aansluit😉😉
Spreek de OR er eens op an als jullie die hebben, er is vaak meer mogelijk dan je denkt (soms is het gewoon onwetendheid)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Mijn reiskostenvergoeding met fiets is 0,19 per kilometer vanaf 4 kilometer woon-werk afstand. Ik vind dit een mooie regeling omdat naar mate je verder rijdt je ook een duurdere fiets nodig hebt. Zou goed zijn als meer werkgevers fietsvriendelijke regelingen aanbieden.
Ik hoorde laatst dat UMC Utrecht, één van de grootste werkgevers van Utrecht evenveel vergoed voor fiets als auto. Hoezo zou UMC fietsen dus bewegen stimuleren...... :? Ongelofelijk gezien de bereikbaarheidsproblemen rond UMC.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dit ligt niet aan het UMC, zij geven gewoon wat fiscaal mogelijk is. In Nederland is de onbelaste reiskostenvergoeding 19ct/km, dat is onafhankelijk van auto of fiets... En ja: daar mag inderdaad wat aan veranderen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb begrepen dat UMC maar 5 cent geeft voor zowel fiets als auto. Ik zou zeggen stimuleer fietsgebruik en geef voor de fiets 19 cent.....
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Dat zou inderdaad mooi zijn!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie