Speed pedelec in het nieuws

Nieuws van en over Stromer.
Atarist
Runner-up
Runner-up

Re: Speed pedelec in het nieuws

Bericht door Atarist » 13 jun 2018, 20:26

Lomito schreef:
13 jun 2018, 09:12
Kornelito schreef:
13 jun 2018, 07:38
Ecologisch desastreus voor onze planeet ;).
We zijn in ALLES wat we doen ecologisch desastreus... zelfs zogenaamde klimaatreddende maatregelen zoals windmolens en zonnepanelen zijn ecologische drama's. Het is niet omdat je op een Stromer naar je werk rijdt dat je opeens ecologisch beter bent dan de halsstarrige autorijder. Je zult weinig Stromer-bezitters vinden die voor de speed pedelec gekozen hebben vanwege de kleinere ecologische voetafdruk, men kiest de fiets om files te ontwijken, om zeker te zijn van de reistijd, om elke dag te bewegen, om geld te besparen op reiskosten. Het ecologie-argument is in dit opzicht niets anders dan gefundenes Fressen voor mensen die zichzelf graag een groen-moralistisch jasje aanmeten.
In mijn beleving is vooral de ongebreidelde bevolkingsgroei desastreus voor de leefbaarheid van deze planeet, maar goed, dat is een andere discussie.

Lomito
Veteraan
Veteraan

Re: Speed pedelec in het nieuws

Bericht door Lomito » 13 jun 2018, 22:44

Atarist schreef:
13 jun 2018, 20:26
In mijn beleving is vooral de ongebreidelde bevolkingsgroei desastreus voor de leefbaarheid van deze planeet, maar goed, dat is een andere discussie.
In mijn beleving ook... er zijn mensen die denken dat ze met de grootste ecologische foutafdruk kunnen leven omdat ze (alleen) hun afval scheiden. :bj Ofwel een minimale opoffering als verantwoording voor 3x per jaar met het hele gezin naar de andere kant van de wereld te kunnen vliegen.

In Nederland is de ongebreidelde bevolkingsgroei echter geen punt van zorg, eerder het tegenovergestelde. Of het moet de ongebreidelde instroom van gelukszoekers zijn die ook allemaal willen aanschuiven aan onze zeer overvloedige welvaartsdis.
Waar het :ba vol van is...

Plaats reactie