Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom Strobart, en heel veel plezier met je mooie aankoop!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
GJF
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 apr 2019, 23:17
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 20292

Beste Stromers,
Mijn naam is Gerrit en afkomstig uit Almere. Ruim 6 jaar geleden kocht ik mijn eerste E-bike (25km/u) die ik in september 2017 inruilde voor een SP (45 km/u). Aangestoken door mijn goede vriend Mark (Lamkram) met het Stromervirus heb ik in juli 2019 een Stromer ST5 gekocht , tja wat doe je als je met pensioen gaat dan koop je een Stromer ST5. Van de gekochte ST5 heb ik precies 33 km kunnen genieten toen ik tot de ontdekking kwam dat de linkerhelft van het stuur los zat. In alle onwetendheid belde ik Mark met de vraag “weet jij hoe je het stuur moet vastzetten van ST5- met de gedachte nieuwe fiets, nieuwe technieken-. Op 7 augustus is de nieuwe Stromer geleverd en op 8 augustus heb ik deze weer ingeleverd bij de dealer. Van de dealer kreeg ik een ST3 mee als overbrugging tot mijn eigen ST5 weer gerepareerd was. Door Stromer zijn nadien 3 nieuwe sturen opgestuurd die allemaal hetzelfde euvel hadden. De dealer had inmiddels bij Stromer behoorlijk aan de bel getrokken over de ontstane situatie en is door Stromer het productieproces van het stuur aangepast. Na ruim 5 weken wachten heb ik mijn nieuwe ST5 weer kunnen ophalen met een goed stuur en ben de ST5 nu aan het in fietsen op een korte vakantie in het landelijke Overloon. Kortom genieten van deze krachtpatser.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Alvast veel Stromer plezier gewenst, Bart en Gerrit!. Het verhaal van het ST5 stuur is wel indrukwekkend!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

In Spanje tijdens een fietstochtje met een ST1 X besmet geraakt met het Stromer virus.Deze had ik tijdens het verblijf hier gehuurd in Calpe bij VUELTA TOURISTIC. ..! Wat een stille kracht geeft dat ...Vooral boven de 40 per uur een genot.Altijd gezworen bij de middenmotor met riem ! Maar wat is dat werken tegenover een Stromer!
En omdat hier al genoeg positieve reviews zijn te lezen van de nieuwe ST 1
ben ik 'om'....En als dit alles zo blijft dan ga ik toch eens richting Herveld om deze eens te testen. Want de motor zou eigenlijk niet onder doen voor het type ST 1 X. Prijstechnisch is deze ook interessant....Wordt vervolgd !
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Nog vergeten..Mijn naam is Harrie (58)en rijdt dagelijks 40 KM woon-werk. werk
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Dat is nog eens een originele manier om kennis te maken met Stromer .In het buitenland huren.
Nou, succes met de keuze en veel plezier. Ik doe ook bijna 40 km, net iets meer dan een uur vaak.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Harrievang
Pro
Pro
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 sep 2019, 23:37

Wat vindt je van de nieuwe ST1 ?
HHV
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 sep 2019, 16:37
Merk SP: Stromer ST3

Mijn naam is Bryan en heb vandaag een Stromer ST3 met de 983 accu gekocht, wordt volgende week geleverd. Heb bij ST3 een vraag over het frame gesteld en hoop daar nog wat reacties op te krijgen. Ik ben 57 jaar en de Stromer gekocht puur om pleziertochtjes mee te maken. Ga samen met mijn vrouw nog wel eens met mijn camper op pad en wil dan mooie routes fietsen, het liefst in Frankrijk, Ardeche en de Franse alpen. Uiteraard bij lekker weer ook in Nederland leuke tochtjes te maken.
Heb 5 jaar lang een Giant 25 km/h electrische Hybride gehad en is eigenlijk een beetje op vandaar de keuze om een speed pedelec aan te kopen.
Vandaag ook voor het eerst op een stromer proefgereden, vanmiddag met windkracht 6 en trapte redelijk moeiteloos naar 45 km/h. Gezien de stromer grotere wielen heeft gaf dat wel een andere ervaring met fietsen, erg stabiel en veilig gevoel. Kijk er naar uit om straks mooie stukken te kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Gefeliciteerd met je aanschaf Bryan, je gaat er veel fietsplezier mee beleven, nu je vrouw nog! Mijn ST3 gaat niet mee in de camper, daar zit 'n gewone fiets in, kwestie van s'avonds moe te geraken!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Strobart schreef: 25 sep 2019, 19:04 Mijn naam is Bart en heb drie week geleden voor het eerst een proefrit gemaakt op een ST1x. Gelijk maar drie dagen woon werk (27 km-er enkel) gereden om te kijken of het wat voor mij was. Niet verwacht, maar het fietsen op de Stromer werd met de dag leuker! In de tussentijd veel op het forum rondgehangen om ervaringen en tips te lezen. Mede door de vele positieve berichten en aanwezige kennis besloten dat het een Stromer moest worden. De tweede week voor een dag een ST1 2019 meegekregen voor een vergelijk. De keus was makkelijk, het is een ST1x in de kleur Charcoal geworden. Vorige week besteld bij Egberts in Groningen en afgelopen zaterdag opgehaald. En tot dusver bevalt het Stromeren uitstekend! :ba Gewoon lachend op de fiets 's morgens vroeg :lol:!
Proficiat met je aankoop Bart.
Je hebt de ST1X uitvoerig getest, maar ook de nieuwe ST1. Ik ben heel benieuwd om te weten waarom je de ST1x zoveel beter vindt dan de ST1 waardoor de keuze voor jou makkelijk was.
ST3 black 983wh
Plaats reactie