Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

JeroenB
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 118
Lid geworden op: 11 sep 2019, 18:23

KIM schreef: 27 nov 2019, 10:25 Hoi allemaal,
Sinds maandag mag ik mij de gelukkige eigenaar van een ST1 X in de kleur ocean blue noemen. Ik woon zo'n 40 km van mijn werk.
Proficiat! Je zal er snel verslaafd aan geraken.

Ik heb dezelfde woon werk afstand en heb sinds 5 weken ook een stromer. Op 2 weken na met verkoudheid heb ik bijna elke dag met de fiets naar het werk gereden. In het begin was het toch nog vermoeiender dan ik dacht Maar het gaat elke dag beter(betere conditie).
Goede regenkledij maakt zelfs bij hevige regen, zoals vandaag, het nog altijd even leuk.

Veel fietsplezier en je de wereld dankt je om het fileleed te verminderen en om het steentje bij te dragen voor het klimaat.
3500km. De honeymoon is nu voorbij: nu wordt onze relatie serieus. We zullen goede en slechte dagen tegemoet gaan, maar samen komen we er wel door. :ba :bp:
Mooiweerfietser
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 okt 2019, 11:05
Locatie: Zuid-Holland NL

Golvas schreef: 23 nov 2019, 10:06 "Bijzondere" bevestiging van het ringslot, niet alleen door de plaats (onderzijde staande achtervork ipv bovenzijde) maar ook door de wijze waarop (drie bindstripjes, rechtstreeks op de naakte lak van de staande achtervork) ... :shock:
Zo had fietsenwinkel.nl mijn slot ook gemonteerd... Het slot kan schuiven en de lak beschadigen. Het voelt ook niet veilig als het slot niet muurvast zit. Gisteren heb ik 2 setjes Abus montagemateriaal (SL56240) gekocht. Het slot heeft aan beide zijden 3 sleuven voor de bevestiging. Bij mij zitten er aan weerszijden bouten door de bovenste en onderste sleuf. Dat paste precies. Dubbel geborgd dus....
ST1ᵡ 2019 22" Charcoal 814Wh
G.2 by.Schulz verende zadelpen | Ortlieb Trunk-Bag | Garmin Edge Explore | ABUS YourPlus slotenset | Uebler X21S fietsendrager
Gebruikersavatar
KIM
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 nov 2019, 10:11

Ena1968 schreef: 27 nov 2019, 16:57 Proficiat KIM. Ik heb net dezelfde. Wacht maar tot het virus je écht te pakken hééft.😎😁👍
Haha, ik voel al wel iets opkomen...
ST1 X 2019
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

Golvas schreef: 23 nov 2019, 10:06 "Bijzondere" bevestiging van het ringslot, niet alleen door de plaats (onderzijde staande achtervork ipv bovenzijde) maar ook door de wijze waarop (drie bindstripjes, rechtstreeks op de naakte lak van de staande achtervork) ... :shock:
Wat jij "Bijzonder" noemt is waarschijnlijk de manier waarvoor het slot ontworpen is en de manier waarop de meeste sloten gemonteerd zijn.

Ik heb mijn slot ook aan de onderzijde gezet (zat eerst aan de bovenzijde), de voordelen zijn:
1. De beugel beweeg je met een lipje die door een sleuf in het slot gaat: aan de bovenzijde gemonteerd, zit deze sleuf in de straal smurrie die door het achterwiel tegen het slot wordt gegooid. Dit leidt tot vastlopen van de beugel. Aan de onderzijde zit de sleuf dus in de 'luwte van het slot en blijft die mooi schoon;'
2. Mijn slot heeft een insteek-gat voor een extra kabel: die zit dan meteen aan de goede kant waar ik de fiets aan vast ga maken.
3. De sleutel steek je in de kant waar je afstapt.

Nadeel is dat evt. sleutelhanger door je voeten geraakt kan worden, dat heb ik opgelost door de sleutelhanger aan het slot te fixeren als de sleutel erin zit.

Ik kom nooit met mijn voet tegen de sleutel of het slot. Ik snap ook niet waarom de doorsnee Stromer-FM het slot vaak aan de verkeerde kant monteert.
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
Strobart
Runner-up
Runner-up
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 sep 2019, 23:08
Locatie: Usquert

Georgio schreef: 28 nov 2019, 13:35
Ik kom nooit met mijn voet tegen de sleutel of het slot. Ik snap ook niet waarom de doorsnee Stromer-FM het slot vaak aan de verkeerde kant monteert.
:lol:
Stromer ST1x - 814 Wh - Charcoal - Kinekt Bodyfloat - Ortlieb Back Roller Urban Pepper - Abus ACE 2.0 Black - Seal Skins UltraGrip | Stromer. Close, but no guitar |
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Georgio schreef: 28 nov 2019, 13:35
Golvas schreef: 23 nov 2019, 10:06 "Bijzondere" bevestiging van het ringslot, niet alleen door de plaats (onderzijde staande achtervork ipv bovenzijde) maar ook door de wijze waarop (drie bindstripjes, rechtstreeks op de naakte lak van de staande achtervork) ... :shock:
Wat jij "Bijzonder" noemt is waarschijnlijk de manier waarvoor het slot ontworpen is en de manier waarop de meeste sloten gemonteerd zijn.
In de Stromer community is dat dan dus bijzonder. Evenals functionerende spatborden :lol:
Mijn slot zit hetzelfde als bij jou Georgio (geen Stromer), ik vind dat ook veel logischer.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

depsycholoog schreef: 05 nov 2019, 19:42 Ha Stromers.
Hi mede Stromers, :D
Even een update.
Ik zou graag even mijn ervaringen willen delen na de eerste 500km woon-werk verkeer op mijn St1x. Heb nog wat vraagjes.

Fietsen op de weg
Ik fiets van Nijmegen naar Arnhem (45km heen en weer). De tweede dag werd ik vanachter aangereden door een automobilist die het niet eens was dat ik op de rijbaan fietste. Gelukkig bleef ik toen overeind en is er verder niks gebeurd. Sindsdien fiets ik echter op het fietspad, gelukkig is dat 95% van mijn rit ook de bedoeling. Dat was de inwijding op de Stromer zullen we maar zeggen.

Accu
Initieel had ik de gouden accu. Daar haalde ik heen en weer wel mee met een beetje opletten met de accu en ik hield ongeveer 15-25% over. Dat vond ik echter toch te krap omdat ik over 1 jaar ook nog makkelijk heen en weer wil kunnen zonder tussendoor op te laden. Heb mogen wisselen naar een blauwe accu van de FM. Met de blauwe accu houd ik 25-35% over (valt me toch wat tegen met 45km) en dan rijd ik grotendeels op stand 3. Gemiddeld nu 12.2Wh/km (maar dat is lang rond de 11.5 geweest, het heeft de laatste dagen best hard gewaaid). Als ik naar het accu topic kijk gemiddelde waarden, maar het valt me niet mee. Voorheen reed ik eens per week met de wielrenfiets, 27/28km/h gemiddeld met niet te gek veel wind. Ben dus wel gewend om te fietsen.

Snelheid
Nou kan dat verbruik nog wel wat omlaag denk ik, maar ik vind met name mijn gemiddelde snelheid en topsnelheid nog zo tegenvallen. Rond de 35km/h (laatst een keer 37.5km/h gefietst). Van de 22,5km is denk ik rond de 7,5km door de stad met veel overig verkeer en stoplichten, de rest is fietssnelweg. Qua topsnelheid moet ik echt heel erg mijn best doen om de 44-45km/h aan te tikken. Laat staan dat ik dit langer kan volhouden. 42-43km/h haal ik dan weer wel redelijk makkelijk en dat rijd ik voor mijn gevoel dan ook het grootste deel van mijn rit. Tmm voltage 1.71 (en offset ook, kon zo snel niet vinden wat dat betekent). En dan zie ik die gemiddelden in andere topics van tegen de 40 aan over 10 000 km en dan denk ik hoe dan? :ai

Heb ik nu dingen gezegd waar jullie van zeggen, hmm dat is raar?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

depsycholoog schreef: 09 dec 2019, 22:38 En dan zie ik die gemiddelden in andere topics van tegen de 40 aan over 10 000 km en dan denk ik hoe dan?
Al getraind/ervaren fietser zijn alvorens ze op de Stromer te stappen, inmiddels dik 10.000 fietskilometers op de Stromer in de benen, veelal in bezit van ST2 of ST3 (als ik the usual suspects in mijn hoofd even langs ga) en die hebben een iets krachtigere motor dan de ST1 X, route aangepast aan zo min mogelijk stops (dus b.v. omrijden om dorpskernen/verkeerslichten e.d. te vermijden), relatief "jong" (<50jr).

Dat gezegd hebbende: hoe heb je de gevoeligheid van je trapsensor ingesteld?

Dat gevraagd hebbende: maak je niet druk. Met name de kilometervreters met hele mooie gemiddelden posten vaak hun resultaten. Het is geen wedstrijdje; ik kan je verzekeren dat zij dit ook niet zo zien. Vooral onze kilometervreters hebben hun eigen veiligheid erg hoog zitten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
depsycholoog
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 50
Lid geworden op: 02 nov 2019, 15:05
Merk SP: Stromer ST1x 2019
Km-stand: 15040

Stromeur schreef: 09 dec 2019, 22:49
depsycholoog schreef: 09 dec 2019, 22:38 En dan zie ik die gemiddelden in andere topics van tegen de 40 aan over 10 000 km en dan denk ik hoe dan?
Al getraind/ervaren fietser zijn alvorens ze op de Stromer te stappen, inmiddels dik 10.000 fietskilometers op de Stromer in de benen, veelal in bezit van ST2 of ST3 (als ik the usual suspects in mijn hoofd even langs ga) en die hebben een iets krachtigere motor dan de ST1 X, route aangepast aan zo min mogelijk stops (dus b.v. omrijden om dorpskernen/verkeerslichten e.d. te vermijden), relatief "jong" (<50jr).

Dat gezegd hebbende: hoe heb je de gevoeligheid van je trapsensor ingesteld?

Dat gevraagd hebbende: maak je niet druk. Met name de kilometervreters met hele mooie gemiddelden posten vaak hun resultaten. Het is geen wedstrijdje; ik kan je verzekeren dat zij dit ook niet zo zien. Vooral onze kilometervreters hebben hun eigen veiligheid erg hoog zitten.
Bedankt voor de geruststelling. Ik denk dat ik maar gewoon moet doorfietsen. Of zoals ik ergens al las...en doorrrrr! :d3:
Gevoeligheid trapsensor op 70%.

Edit: er stond trouwens nog nergens genoemd hoe leuk het fietsen is! Dat mag ook gezegd worden :hy:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

depsycholoog schreef: 09 dec 2019, 22:54 Gevoeligheid trapsensor op 70%.
Zet die maar eens een ritje op 100. Scheelt enorm. (Maar ook in je accu-verbruik.)
depsycholoog schreef: 09 dec 2019, 22:54 er stond trouwens nog nergens genoemd hoe leuk het fietsen is! Dat mag ook gezegd worden :hy:
Dat is het aller-allerbelangrijkste :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie