Welkom op Speed Pedelec Review! Stel je even voor.

Henkcee
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2020, 22:31

Best Stromer-rijders,

Ik ben sinds medio december de trotse eigenaar van een St1 2019,
en nieuw op jullie prachtige forum, veel tips en weetjes, geweldig.
Ww-ritje naar verschillende locaties die ik tot nu met de auto deed, 13 en 27 km, ga ik nu op de Stromer afleggen. Tot nu toe bevalt het er goed allemaal.

Ik woon op het vlakke land van Zuid-west Friesland, op 8 km van de afsluitdijk.
Mer al wel dat de wind de max snelheid behoorlijk beinvloed,
Bij windkracht 5 “ontspannen” op 38 km/h, voor de wind met zelfde winkracht met gemak 47 km/h
Snelle fietsen zijn hier nig geen algemeen fenomeen, en dat betekent vooral anticiperen op medeweggebruikers die afstand/ snelheid van de fiets geregeld verkeerd inschatten.van de fiets.

Tot zover eerst van mij. Ik hou jullie graag op de hoogte van het reilen en zeilen op de Stromer.

Hartelijke groet,

Henk
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Welkom!
Witte ST3 van maart 2019
Lars13
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 nov 2019, 14:21
Locatie: Arnhem
Merk SP: ST2 Sport

Mede Stromer rijders,

Sinds half november de trotse eigenaar van een ST2. In 2019 al 860 km gefietst, nu in het nieuwe jaar met veel plezier vandaag weer op de fiets gestapt.
De planning is 3 à 4 dagen in de week van Arnhem naar Ede te fietsen (22 km enkele reis).
20191219_143513.jpg
20191219_143513.jpg (2.8 MiB) 3684 keer bekeken
Helaas is de foto gedraaid.

Allemaal veilige en plezierige kilometers in 2020.
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Welkom Lars,

Mooie fiets en leuke afstand. Veel veilige kilometers, doe rustig aan de eerste maanden. De kou en gladheid kunnen nog komen.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
misschien
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 jan 2020, 19:36
Locatie: Noord Nederland
Merk SP: ST2

Hallo,

Mijn naam is Marlien en ik ben van plan een Stromer aan te schaffen.
Ben lid geworden om te leren. En eventueel vragen te stellen.

Wil een SP kopen om de 40 km naar mijn werk af te kunnen leggen op de fiets. Ben blij dat er nu ST1 met 1000Wh accu is en denk dat het een Stromer wordt. Nu op zoek naar een goede dealer in de buurt van Groningen of Assen
ST2 38km ww -- beginner --
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Welkom! Ga eens langs bij Egberts in Groningen. Stromer Premium store, vriendelijke en kundige mensen en een hele rij demo's beschikbaar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lex
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2020, 10:14

Hoi hoi samen...even voorstellen.

Alex uit Bonheiden (provincie Antwerpen).
Fietsje ST1 2019 ontvangen midden dec met 618wh Batterij...woon/werkverkeer 32 km.
Al veel info en goede raad opgedaan via dit forum waarvoor dank... :ay

Over mijn ST1 nog maar twee weken ervaring... rijd superrrr...kwam van fiets gazelle 25km/u.

Batterij is beetje overkill voor mijn afstand ( 32 dagelijks) maar wel comfortabel.
Bijlagen
St1
St1
79847295_1535516283264145_373571384913166336_o.jpg (275.7 KiB) 3092 keer bekeken
Peterthebackpacker
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 aug 2019, 22:41

Beste mede Stromer gebruikers,

Ik ben Peter uit Meteren en ben sinds Augustus eigenaar van een mooie ST1X oceaan bleu (814Wh).
Ik gebruik de fiets voornamelijk voor woon werk verkeer van Meteren naar Werkendam (78km heen en terug)
Tijdens de zomer en nu nog hele mooie tochten langs de Waal gemaakt.

De reden om een Stromer te kopen, was omdat we afgelopen zomer eigenlijk een 2e auto nodig hadden.
Gezien ik wat aan mijn conditie wou doen en dat ik graag buiten fiets heb ik voor een Speed pedelec gekozen i.p.v. een extra auto.
Na meermaals dit forum geraadpleegd te hebben en een test rit gemaakt te hebben, heb ik gekozen voor een ST1X.
Tot op heden nog geen spijt van gehad :P (ok 2 weekjes dan, kom ik hieronder op terug).

Jammer genoeg heb ik de herfst periode veel problemen gehad met mijn stromer bij regenachtig weer.
Ik ga een korte beschrijving geven van de problemen en de oplossing. Misschien dat iemand er iets mee kan.
1) Alarm: E210207/E210208:
Oorzaak: tijdens het remmen in de regen viel eerst de ondersteuning en daarna de fiets compleet uit, inclusief licht.
Oplossing: eerst krimpkousen aangebracht. Dit had geen invloed, uiteindelijk een nieuw achterwiel met motor.
2) Alarm: E210209 (onbekend op dit forum).
Oorzaak: Mijn fiets werd oncontroleerbaar, achterwiel begon te slepen, veel weerstand, kon geen bocht goed nemen omdat de achterwiel niet goed reageerde. Ook toen mijn fiets uit stond kan ik niet harder dan 10km/uur fietsen door de weerstand.
Oplossing Uiteindelijk bleek een draad breuk bij de controller de oorzaak. Nieuwe controller erin en opgelost.

Alle problemen zijn door mijn fietsenmaker in Warnsveld gelukkig na tevredenheid opgelost.

Mijn persoonlijk mening is wel, dat er een update hadden moet komen voor een claxon kapje. Ik woon in een klei regio en al het vuil is via de claxon naar binnen gekomen. Ik vind krimpkousen dan geen goede oplossing. Ik heb nu een verlengd spatbord en een claxon kapje van Zijp techniek. De claxon functioneert nog goed en er komt geen vuil binnen.

Verder ben ik heel blij met de fiets en ben de afgelopen weken door wind en regen gefietst en geen problemen gehad :ay.
Ik kan niet wachten tot de lente :P

Hierbij een foto van gisteren langs de Waal.

Groeten Peter
Bijlagen
IMG_0391 (1).jpg
IMG_0391 (1).jpg (88.43 KiB) 3043 keer bekeken
Gebruikersavatar
Sytze1975
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2020, 09:59
Locatie: Jonkersvaart

Hallo Sytze hier! Sinds een jaar of 2 heb ik een simpele elektrische fiets maar ik ben nu aan het kijken voor iets stevigers, degelijkers, robuusters... en dan kom je volgens mij bij een Stromer uit. Eerst eens goed oriënteren en veel lezen hier op dit forum.
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Peter, welkom.

Voor je claxon heeft van zijptechniek.nl een oplossing, :cool2: kijk maar hij is ook hier op het forum te vinden :ay


Sytze, jij ook welkom :bp: goed dat je je oriënteerd een stromer is geen verkeerde keuze, tja maar welk type met welke accu word het? Je kan hier een hoop over lezen :geek:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
Plaats reactie