Je maakt wat mee als Stromert

Witte
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:01
Merk SP: Stromer

Ik gok dat ik rond de 35 km/uur reed en dat bij de remactie mijn achterwiel er alles aan deed om mijn voorwiel in te halen :shock:
I cycle myself an accident :bj
ST2 White 2016 :cool2:
ST7 Gold 2023 :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Witte schreef: 25 jul 2018, 20:38 Ik gok dat ik rond de 35 km/uur reed en dat bij de remactie mijn achterwiel er alles aan deed om mijn voorwiel in te halen :shock:
Heftig! Je zult een aardige adrenaline injectie gekregen hebben... Gelukkig is het goed afgelopen!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Roos schreef: Op een gegeven moment was hij het beu en haalde me in met ongeveer 1cm afstand er tussen waardoor ik bijna ten val kwam.
Voor deze situaties overweeg ik een noodhamer op mij Stromer te monteren om een raam mee in te slaan van de bus. Dan kun je de reizigers redden van zo’n gevaarlijke chauffeur.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Martin

Witte schreef: 25 jul 2018, 20:38 Ik gok dat ik rond de 35 km/uur reed en dat bij de remactie mijn achterwiel er alles aan deed om mijn voorwiel in te halen :shock:
Toch netjes dat je in zo'n situatie de remmen goed hebt gebruikt. Voor hetzelfde geld rem je instinctief te hard met de voorremmen en had je die streep niet gemaakt, maar wel een salto voorwaarts of zoiets met alle gevolgen vandien... :ai
Gebruikersavatar
Broezer
Pro
Pro
Berichten: 54
Lid geworden op: 26 jan 2018, 23:44

Gelukkig zijn bovenstaande situaties goed afgelopen zeg! :ai

Net kwam ik een grappig stukje techniek in de Promotor tegen; een manier om verkeer achter je aan te spreken!
Bijlagen
Motochat
Motochat
IMG_20180726_215226__01.jpg (2.44 MiB) 3554 keer bekeken
ST2 2018 zwart 983 Wh / Kinect Seatpost / Cycl.bike knipperlichten / "Spurcycle" / Jroen 190 mm Supermasterdragon-spatbord + stabilisator / Brooks C17 zadel / Mirage Speed Pedelec spiegel / Click'r pedalen / 11-12-13 cassettehack JEUJ!!
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vanmorgen voegde een Pedelec voor me op het fietspad in en terwijl ik 47 op mijn tellertje reed fietste hij met groot snelheidsverschil bij me vandaan. Hij had wel een Pedelec helm op maar geen nummerplaat. Benieuwd welke fiets het was.

Een stuk verderop fietste ik over een dijk die werd bewaterd ivm de droogte. De loonwerker had alleen zijn giertank niet goed gereinigd en daardoor rook het er op het natte fietspad op de dijk stevig naar dierenurine. Bij het omkleden bleken mijn fietsschoenen hier aardig wat van te hebben opgevangen. Die moeten maar even in de wasmachine....
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Deze ochtend in de buurt van het Erasmus Medisch Centrum ben ik naast een fietser gaan rijden. Hij trok mijn aandacht vanwege de typische speed-pedelec spiegel. Ik vroeg hem waarom hij geen helm droeg. Hij was enigszins verrast en gaf gelijk aan dat hij ook op een speed-pedelec fietste. Hij voegde daar in één ademteug aan toe dat hij eigenlijk toch met kentekenplaatje moest rijden, maar dat hij dat niet altijd deed. Ik heb hem 'success' gewenst.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bas van Dijk schreef: 13 jul 2018, 09:41 vanmorgen stukkie achter een elektrisch skateboard gehangen, kon niet inhalen vanwege drukte op F1 Antwerpen-Mechelen.
Jongen reed toch 35. Stond op zijn dooie gemakkie een shaggie te roken op zijn bord met 35km/u.
Wel cool (niet dat roken natuurlijk)..


dat is misschien deze wel: https://www.boostedboards.com/boards/boosted-plus, die haalt dus effectief 35 km :shock: en heeft een autonomie van iets meer dan 20 km.
Bediening (en dus ook remmen) gebeurt met een afstandsbediening
:bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Zo, daarnet mijn eerste noodstop moeten maken...

Ik reed op het fietspad naast een baan waar de auto’s 70km/u mogen. Een auto passeerde mij aan trage snelheid en wilde rechts afslaan de oprit op. De wagen is bijna tot stilstand gekomen, dus ik denk dat ik gezien ben. Toch beslist de bestuurder af te slaan, ik volop in de rem en claxoneren :aq Ik denk niet dat de claxon luid genoeg was want de passagier was maar aan het rondkijken alsof er in de verte iets gebeurd was :bi

Waarschijnlijk een gevalletje snelheid van fietser verkeerd ingeschat, waar ik hier al zoveel over gelezen heb, en het nu zelf eens mee maak. M’n fiets bleef gelukkig stabiel en ben gewoon verder gereden.
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Matomatisch schreef: 02 aug 2018, 20:25 dus ik denk dat ik gezien ben.
Zo eng inderdaad, als je zoiets uit de bewegingen van een voertuig opmaakt en het blijkt niet zo te zijn. Gelukkig ben je niet gevallen of aangereden.

Ik rij echt alleen nog door als ik voorgaande constateer (voertuig dat voldoende vaart mindert) én oogcontact heb met de bestuurder, verder vertrouw ik helemaal nergens op.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie