Je maakt wat mee als Stromert

Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Link lukt me even niet met IOS. Hoek Moslaan en Roosendaalseweg, waar die nutteloze slinger in het fietspad zit. De kruising is niet haaks en onderaan een forse bult waar vrijwel iedereen te ver doorrijdt. Zelfs de stadsbus.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Vandaag werd ik op mijn Stromer aangezien voor een agent door een wandelaarster haha. :bj
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat zal de Cratoni Vigor zijn geweest, is best een indrukwekkende helm om te zien. En je hebt ook nog een witte.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Stromeur schreef: 25 apr 2018, 19:47 Dat zal de Cratoni Vigor zijn geweest, is best een indrukwekkende helm om te zien. En je hebt ook nog een witte.
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Aha, ja dat maakt het plaatje wel compleet :bj
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Het zal het voorjaar wel zijn... gaan de hormonen opspelen en dan ga je gekke dingen doen, zoals dansende koeien die voor het eerst weer de wei ingaan en dan helemaal hoteldebotel zijn. Om de jeukende geslachtsdrift een kans te geven moet je jezelf wel in de etalage zetten en hoe kan dat beter dan op de openbare weg...
.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pfoe, wat een idiote hangplek-keus!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik had vanochtend ook een "leuke"...

Ik reed in Veghel op het industrieterrein op een voorrangsweg, op een goed moment kom ik bij een T splitsing waar ik linksaf wil slaan. Er staan links een paar auto's die de voorrangsweg op willen te wachten, dus ik steek netjes mijn hand uit en kijk voor de zekerheid nog een keer vlug over mijn linker schouder of het veilig is om af te slaan.
Op het moment dat ik mijn hoofd terugdraai zie ik dat de voorste auto gaat rijden om linksaf te slaan, precies naar het punt waar ik ook ben :ai :aq
Dus in een reactie heb ik heel hard iets van "NEE!" of zoiets geschreeuwd, hetgeen de automobilist gelukkig hoorde. Een toeter heb ik niet, gelukkig wel een luide stem. Dus auto vol in ankers en ik kon er nog net voor langs. Met 30 km/h wat ik toen nog ongeveer reed een rechterportier binnenrijden lijkt me niet zo fijn.

Afijn, de automobilist was goed geschrokken en stak een hand op om sorry te gebaren dus ik ben gewoon doorgefietst. Daarna merkte ik wel dat de adrenaline er goed in zat, want waar ik ervoor met flinke wind tegen 41-42 fietste was ik daarna met 43-44 km/h aan het voortstampen. 3km verder was ik weer wat rustiger :)

Misschien moet ik toch ook maar gaan filmen onderweg...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

FreddyH schreef: 26 apr 2018, 15:22 Misschien moet ik toch ook maar gaan filmen onderweg...
Daar ben je goed mee weggekomen Freddy!

Jammer dat je het niet op beeld hebt... als het wél raak was geweest dan zou je helemaal blij zijn als je jouw versie van de gebeurtenissen met beelden kan ondersteunen. Zeker nu je als "bromfietser" geen status als zwakke verkeersdeelnemer meer hebt.
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Ik geloof dat mijn aantrekkingskracht de afgelopen 2 weken flink is toegenomen. In deze periode ben ik nu 3x op de rijbaan rakelings gesneden door een auto 2x 50 km en 1x 30 km zone. Ik in alle gevallen 40+ aan het rijden :roll: .
In alle 3 de gevallen de medeweggebruiker natuurlijk weten in halen in het stadsverkeer en in alle gevallen was het een jongedame van rond de 30 in de catagorie flink opgetut en flink wat tijd spenderend in sportschool/zonnestudio/nagelstudio en af en toe naar de tattooshop.
Op wonderbaarlijke wijze is het me nog gelukt beleefd te blijven en te melden dat de inhaalactie in combinatie met bijna aanrijden mij op mij als erg onaangenaam overkwam.
Eentje zei dat ze niet wist dat ik onder de brommers viel en midden op de weg reed en zei sorry. Toen ik daarop vroeg dat als ik daar inderdaad niet hoorde het ok is om iemand dood te rijden keek ze me wat schaapachtig aan....
Andere verklaarde dat ze haast had en mijn logica dat het dus niet veel had geholpen omdat ik nu toch weer naast haar stond een kilometer verder en inmiddels ook een paar minuten discussie verder leek er niet in te gaan.
Laatste vond dat ik niet doorreed en toen ik uitlegde dat als ik 40 rij in een 30 km gebied en zij mij nog perse moet inhalen er toch iets niet helemaal klopt in onze snelheden. Ik geloof dat dat mij ook niet in dank werd afgenomen, want het raampje ging weer dicht...

Ik durf nog geen statistische typeringen hieraan te koppelen, maar de neiging begin ik wel te krijgen.

Overigens enkele weken geleden een taxichauffeur die bij mijn toenadering na claxonneren en inhalen uitte dat het levensgevaarlijk was (SP op rijbaan). Ik heb toen maar gezegd dat als hij zich met zijn busje gewoon wat zou kunnen inhouden voor 10 seconden ritwinst het best zou meevallen met de levensgevaarlijkheid......

Laten we ervan uitgaan dat we nog wat aan elkaar moeten wennen :bj
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Plaats reactie