Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Stromend schreef: ↑14 nov 2018, 10:23
Gewoon door weer en wind met de Stromer. Na een jaar en 12.000km nog geen enkel vochtprobleem gehad. Vermijd wel door plassen rijden wanneer dit kan.
Zelf geheel droog blijven is iets uitdagender.
Same here. "Slecht" weer is voor mij een reden te meer om met de Stromer te gaan. Anders sta ik in plaats van "gewoon in de dagelijkse file" helemaal vast. Met de Stromer doe ik er dan hoogstens 1min langer over wegens lagere snelheid in de bochten en wat pro-actiever remmen hier en daar.
Ik denk dat de Continental winterbanden mogelijk ook nog een verschil kunnen maken omdat ze het water beter afdrijven en dus minder op de stromer laten spatten. Een spatlap misschien ook nog.
Maar vochtproblemen? Na 20000km kan ik zeggen dat de ketting er wel last van heeft. Gewoon wat meer invetten dan bij droog weer.
Mark78 schreef: ↑14 nov 2018, 13:57
Ik zou er maar even niet naar gaan googlen op het werk....
2800 Mechelen - Belgie ST3 Launch Edition Ortlieb Back Roller Free Black Cratoni Commuter Black Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red FFWD F6R Black Edition
Ik heb een ST1X 2017 en heb m'n controller al moeten laten vervangen na de eerste zware regenrit. Mijn fiets ontbrak het nog aan de befaamde krimpkousjes over de connectors die sindsdien standaard op elke type 2017 werden geplaatst. De 2018 heeft inderdaad die ontwerpfout niet meer. Het zal ook niet geholpen hebben dat die zware regenbui na een periode van vorst was, en dat er bijgevolg nog veel zout op de baan lag...
Mijn dealer wist me te zeggen dat op elke fiets waarop die krimpkousen werden geplaatst, het probleem zich niet meer voordeed. Tot zover heeft hij gelijk gekregen en dat is ondertussen al een jaar geleden.
Het helpt volgens mij ook dat ik sinds de lente een spatbordverlenger van Jroen heb gekocht, ik merk dat ik sindsdien geen vocht meer terugvind in het batterijcompartiment.
Wat wél een issue is en blijft zijn de standaard Schwalbe Big Ben's. Geweldige banden, daar blijf ik bij, maar ze haten een natte ondergrond. Als er water op de weg blijft liggen, hebben ze veel te snel last van aquaplaning, en dat merk je direkt als je wat te fel remt.
Buzze schreef: ↑16 nov 2018, 14:23
Wat wél een issue is en blijft zijn de standaard Schwalbe Big Ben's. Geweldige banden, daar blijf ik bij, maar ze haten een natte ondergrond. Als er water op de weg blijft liggen, hebben ze veel te snel last van aquaplaning, en dat merk je direkt als je wat te fel remt.
Dat zijn dan geen geweldige banden, vind ik. Een geweldige band geeft een correcte wegligging in alle omstandigheden
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)