Ervaring in de regen

buco

Stromend schreef: 14 nov 2018, 10:23 Gewoon door weer en wind met de Stromer. Na een jaar en 12.000km nog geen enkel vochtprobleem gehad. Vermijd wel door plassen rijden wanneer dit kan.
Zelf geheel droog blijven is iets uitdagender.
Same here. "Slecht" weer is voor mij een reden te meer om met de Stromer te gaan. Anders sta ik in plaats van "gewoon in de dagelijkse file" helemaal vast. Met de Stromer doe ik er dan hoogstens 1min langer over wegens lagere snelheid in de bochten en wat pro-actiever remmen hier en daar.

Ik denk dat de Continental winterbanden mogelijk ook nog een verschil kunnen maken omdat ze het water beter afdrijven en dus minder op de stromer laten spatten. Een spatlap misschien ook nog.

Maar vochtproblemen? :bn: Na 20000km kan ik zeggen dat de ketting er wel last van heeft. Gewoon wat meer invetten dan bij droog weer.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

buco schreef: 14 nov 2018, 10:56
Na 20000km kan ik zeggen dat de ketting er wel last van heeft. Gewoon wat meer invetten dan bij droog weer.
Heb om die reden een RVS ketting gelegd die 2x per week schoon gemaakt wordt en een Squirt badje krijgt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
buco

Stromend schreef: 14 nov 2018, 12:02 Heb om die reden een RVS ketting gelegd die 2x per week schoon gemaakt wordt en een Squirt badje krijgt.
Heb je een link van die ketting? En nog nooit gehoord van een Squirt bad?
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Ik zou er maar even niet naar gaan googlen op het werk.... :oops:
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Mark78 schreef: 14 nov 2018, 13:57 Ik zou er maar even niet naar gaan googlen op het werk.... :oops:
:bj :bj :bj :bj
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
buco

Mark78 schreef: 14 nov 2018, 13:57 Ik zou er maar even niet naar gaan googlen op het werk.... :oops:
Mja, ik ben zelf de IT-er op het werk dus de logs van surfgegevens kan ik desgewenst wel professioneel wissen ;-)
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Ik heb een ST1X 2017 en heb m'n controller al moeten laten vervangen na de eerste zware regenrit. Mijn fiets ontbrak het nog aan de befaamde krimpkousjes over de connectors die sindsdien standaard op elke type 2017 werden geplaatst. De 2018 heeft inderdaad die ontwerpfout niet meer. Het zal ook niet geholpen hebben dat die zware regenbui na een periode van vorst was, en dat er bijgevolg nog veel zout op de baan lag...
Mijn dealer wist me te zeggen dat op elke fiets waarop die krimpkousen werden geplaatst, het probleem zich niet meer voordeed. Tot zover heeft hij gelijk gekregen en dat is ondertussen al een jaar geleden.

Het helpt volgens mij ook dat ik sinds de lente een spatbordverlenger van Jroen heb gekocht, ik merk dat ik sindsdien geen vocht meer terugvind in het batterijcompartiment.

Wat wél een issue is en blijft zijn de standaard Schwalbe Big Ben's. Geweldige banden, daar blijf ik bij, maar ze haten een natte ondergrond. Als er water op de weg blijft liggen, hebben ze veel te snel last van aquaplaning, en dat merk je direkt als je wat te fel remt.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Mark78 schreef: 14 nov 2018, 13:57 Ik zou er maar even niet naar gaan googlen op het werk.... :oops:
:mrgreen: :bj

Verder is de kunst bij kettingen om ze zo droog mogelijk te houden. Hoe minder zooi er aan kan blijven plakken hoe beter.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Buzze schreef: 16 nov 2018, 14:23
Wat wél een issue is en blijft zijn de standaard Schwalbe Big Ben's. Geweldige banden, daar blijf ik bij, maar ze haten een natte ondergrond. Als er water op de weg blijft liggen, hebben ze veel te snel last van aquaplaning, en dat merk je direkt als je wat te fel remt.
Dat zijn dan geen geweldige banden, vind ik. Een geweldige band geeft een correcte wegligging in alle omstandigheden
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Tomasj schreef: 16 nov 2018, 18:07 Een geweldige band geeft een correcte wegligging in alle omstandigheden
Die moeten ze nog uitvinden. Banden zijn altijd een compromis. Droog weer, nat weer, koud of warm, modder of niet, ...
Scheldelaan-Stromer
Plaats reactie