Zarges K 470 AccuSafe

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Maar hoe ga je ze laden, Stromeur. Je loopt volgens mij het meeste gevaar tijdens het laden toch? En dat moet buiten die box.

Ik zou zo een kleine box wel zien zitten om een tweede batterij te kunnen meenemen op de fiets.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik laad ik de accu op in de officiële Stromer Battery Bag. Die zal zeker niet de certificering van de Zarges case hebben, maar omdat ook deze tas feitelijk een dikke blusdeken is en de accu hierin geen/te weinig zuurstof krijgt om volledig uit te branden vind ik dat voldoende. Opladen doe ik nooit zonder zicht op de accu, dus als er iets mis gaat, kan ik tijdig ingrijpen.

Waar het mij om gaat is dat ik de accu veilig kan opslaan wanneer de Stromer thuis staat (staat bij mij binnen) terwijl er verder niemand thuis is.

Ik zal de fabrikant vragen of het mogelijk is om een laad-connector in de case te bouwen. Kan vast, kost vast ook. Ik verwacht sowieso dat die kist heel erg duur zal zijn.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Golvas

Ik vrees dat de combinatie kist + inleg al gauw richting € 400 + BTW gaat gaan ... :o
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 16 sep 2018, 18:01 Ik vrees dat de combinatie kist + inleg al gauw richting € 400 + BTW gaat gaan ... :o
Een koopje ivm Stromers Battery Bag dan :lol: :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb vorige week de volgende vragen naar de NL importeur gestuurd:
- Deze kist is geschikt voor drie accu's met een maximum capaciteit van elk 814Wh. Maakt dit de kist ook geschikt voor één of twee accu's van 983Wh per stuk?

- Wat is de adviesprijs van de K 470 AccuSafe?

- Verreweg de meeste Stromer rijders hebben slechts één accu in hun bezit, sommigen twee. Is het mogelijk om een (kleinere) kist te maken die geschikt is voor maximaal twee accu's met een maximum capaciteit van 983Wh per stuk?

- Is het mogelijk om de kist te voorzien van een laad-aansluiting zodat de accu in de kist kan worden opgeladen?
Ik heb bericht gekregen dat mijn vragen zijn doorgestuurd naar de technische afdeling in Duitsland. Als er een reactie komt, dan laat ik het weten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroener
Pro
Pro
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 18:33
Locatie: Maassluis (NL)

:ay ben benieuwd
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reactie van de leverancier:
De kist is door ons getest met 3 accu’s van ieder 814 WH middels een praktijk vuurtest .
Deze accu’s zijn aangeleverd door onze opdrachtgever en waren maximaal 814 WH per stuk met als postief resultaat een un certificering.
De vraag of onze kist ook geschikt is voor 983 WH kan ik niet beantwoorden zonder dit in de praktijk te testen.
Dit is een traject waarbij er technische specificaties van de accucellen nodig zijn en dat er 2 accu’s beschikbaar worden gesteld voor de vuurtest .
Buiten deze benodigdheden is deze test met certificering €8000,- wat volgens mij niet interessant is voor u gezien de kosten .

De reguliere prijs voor de AccuSafekist is €450,- per stuk ex btw voor de huidige uitvoering .
Momenteel hebben wij voor de huidige uitvoering een speciale prijs van €290,- ex btw ter promotie .
Op verzoek kan er een speciale kist worden ontwikkeld voor 2 accu’s de kosten zijn afhankelijk van het te produceren aantal .

Wat betreft de vraag of er een lader kan worden toegevoegd aan de kist kan ik terugkoppelen dat wij deze optie niet aanbieden vanwege de kennis en garanties.

Indien u meer informatie wenst of een demonstratie van de kist wenst dan verneem ik dit graag
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Die aanbieding van 290 ex BTW is op zich best interessant, alleen 100% garantie dat de kist het houdt met twee 983Wh accu's is er dus niet, aangezien de kist hier niet voor gecertificeerd is.

Mijn vraag over een laad-aansluiting is verkeerd begrepen.

Voor mij geldt dat ik gewoon een kist wil voor twee 983Wh accu's, maar dit zal prijstechnisch waarschijnlijk pas interessant worden als er een dealer op inspringt die er een pallet ofzo van durft te bestellen.

Ik laat deze kist vooralsnog voorbij gaan, maar ben blij dat er in ieder geval voorzichtige ontwikkelingen zijn in deze markt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik denk dat ik zonder enige angs tde 2 x 983 accu in deze kist zou opslaan. Het brandrisico / ontwikkeling / verschi tussn 814 en 983 zal het verschil tussen veilig en onveilig niet zijn, zegt mijn boerenverstand (niet belemmerd door enige kennis van zaken).
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Met iets meer kennis van zaken, maar nog steeds niet voldoende: een 814Wh accu heeft zeer waarschijnlijk 5x13 cellen. 3 van die accu's dus 15x13 stuks.
Een 983Wh accu heeft zeer waarschijnlijk 6x13 cellen. Twee stuks dus 12x13...

Minder explosief materiaal dus, maar wel geconcentreerder op 2 plekken...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie