Aankoop bij Mango e-mobility

Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Beste forumleden,
Ik overweeg een nieuwe Stromer ST1X aan te schaffen bij Mango e-mobility. Deze verkopen o.a ook scooters en invalidewagens , brommobielen en e-cars.

Ze hebben nu een mooie 25% kortingsactie op 2017 modellen.

Echter, ze hebben geen eigen werkplaats/reparatie plaats.
Met een e-bikes service contract a 68 euro p.jaar, wordt je fiets bij pech of onderhoud thuis opgehaald en naar Weesp gebracht en weer retour gebracht na reparatie.
Wie heeft hier goede of slechte ervaringen mee??
Hoor graag van jullie. mvg Hans
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Lomito

Geen ervaring mee maar weet je zeker dat je bij een storing of onderhoud niet liever naar een dealer gaat die verstand van zaken heeft en je waarschijnlijk ook beter kan informeren over zaken als accucapaciteit, actieradius, werkelijke (!) onderhoudskosten, doorlooptijden voor reparaties en onderhoud? Maar die je ook van een gratis leen-Stromer voorziet tijdens de dagen (weken/maanden?) dat je fiets in behandeling is zodat je altijd mobiel blijft.

In mijn all-risk verzekering is pechhulp al inbegrepen, € 250 per jaar voor WA+casco+pechhulp... En als er iets met mijn fiets is dan wordt daar dezelfde dag nog werk van gemaakt door de dealer.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Mijn ST2 komt er ook vandaan; incl. upgrade naar 983wh accu.
Betrof een showroom model 2016 en heb deze leuk, binnen mijn gesteld budget kunnen aanschaffen (anders was het geen Stromer geworden).

Vwb de service: de eerste service beurt was gratis en er is een prima monteur in hun service plaats te Weesp (monteur rijdt zelf een ST2S).
Vorige week kreeg ik een storing in de +/-/verlichting knop en een error melding in het service menu OMNI; mijn fiets is onder garantie thuis opgehaald en er werd ongevraagd een leenfiets (prima ST1) bezorgd. :ay

Check goed het modeljaar 2017; aan de hand van het framenummer (bij Stromer) en type remmen is het jaar vast te stellen. Ik ben tevreden met mijn mj. 2016 omdat er minder storingsmeldingen zijn in vergelijking met het mj. 2017.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Echt een beetje jammer dat er hierboven vanuit wordt gegaan dat een dealer als Mango Mobility bijvoorbaat ruk zal zijn; gelukkig is er ook een positieve ervaring maar dat terzijde.

Ik zou zelf nog even wachten tot je elders aanbiedingen voor het MY18 te zien krijgt en wellicht dat ook een ST2 MY18 in beeld komt…

Succes i.i.g. met je keuze :ay
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Lomito schreef: 07 sep 2018, 17:17 Geen ervaring mee maar weet je zeker dat je bij een storing of onderhoud niet liever naar een dealer gaat die verstand van zaken heeft en je waarschijnlijk ook beter kan informeren over zaken als accucapaciteit, actieradius, werkelijke (!) onderhoudskosten, doorlooptijden voor reparaties en onderhoud? Maar die je ook van een gratis leen-Stromer voorziet tijdens de dagen (weken/maanden?) dat je fiets in behandeling is zodat je altijd mobiel blijft.

In mijn all-risk verzekering is pechhulp al inbegrepen, € 250 per jaar voor WA+casco+pechhulp... En als er iets met mijn fiets is dan wordt daar dezelfde dag nog werk van gemaakt door de dealer.
Dank voor je reactie.
Niet vermeld, maar aankoop fiets is inclusief fietsned pech hulp.
Laatst gewijzigd door Hans B op 07 sep 2018, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

J3R schreef: 07 sep 2018, 18:19 Mijn ST2 komt er ook vandaan; incl. upgrade naar 983wh accu.
Betrof een showroom model 2016 en heb deze leuk, binnen mijn gesteld budget kunnen aanschaffen (anders was het geen Stromer geworden).

Vwb de service: de eerste service beurt was gratis en er is een prima monteur in hun service plaats te Weesp (monteur rijdt zelf een ST2S).
Vorige week kreeg ik een storing in de +/-/verlichting knop en een error melding in het service menu OMNI; mijn fiets is onder garantie thuis opgehaald en er werd ongevraagd een leenfiets (prima ST1) bezorgd. :ay

Check goed het modeljaar 2017; aan de hand van het framenummer (bij Stromer) en type remmen is het jaar vast te stellen. Ik ben tevreden met mijn mj. 2016 omdat er minder storingsmeldingen zijn in vergelijking met het mj. 2017.
Dank voor uw reactie. Ik moet inderdaad ook op dit soort aanbiedingen afgaan, wil ik er uberhaupt 1 kunnen aanschaffen. Er staat momenteel een st1X in Sand kleur. Hij had het over dat het een 2017 model is, ik meen dat de zandkleur enkel in 2018 verkocht werd.
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

mhoutman schreef: 07 sep 2018, 18:42 Echt een beetje jammer dat er hierboven vanuit wordt gegaan dat een dealer als Mango Mobility bijvoorbaat ruk zal zijn; gelukkig is er ook een positieve ervaring maar dat terzijde.

Ik zou zelf nog even wachten tot je elders aanbiedingen voor het MY18 te zien krijgt en wellicht dat ook een ST2 MY18 in beeld komt…

Succes i.i.g. met je keuze :ay
Dank voor je reactie. ST 2 is voor mij al te duur, ik investeer liever in een accu upgrade van 618 wh naar 983 wh (las hier op het forum dat de 983 wh accu prima kan op de St 1 X (komt dan wel met een iets langzamere acculader). Er is zoals ik net hieroven schreef enige twijfel of de dealer correct is. ze hebben een zandkleurige ST1X, bij mijn weten komen deze uit 2018
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Lomito

De sand is inderdaad een ST1x-2018.
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Hans B schreef: 07 sep 2018, 19:46
Dank voor je reactie. ST 2 is voor mij al te duur, ik investeer liever in een accu upgrade van 618 wh naar 983 wh (las hier op het forum dat de 983 wh accu prima kan op de St 1 X (komt dan wel met een iets langzamere acculader). Er is zoals ik net hieroven schreef enige twijfel of de dealer correct is. ze hebben een zandkleurige ST1X, bij mijn weten komen deze uit 2018
Proma, geen enkel probleem

Heb je ook nog gekeken naar andere merken bijv. Trek, Specialized, Klever, Riese & Muller maw baseer je aankoop op gedegen vergelijkend onderzoek en niet alleen maar omdat je een overjarig model met korting kunt krijgen :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat voor mij vooral van belang zou zijn is of die monteur direct telefonisch bereikbaar is als je vragen of storingen hebt, en dat je niet in e.o.a. callcenter terecht komt waar ze je niet meteen kunnen helpen.

Ik zeg dit, omdat mijn dealer mij twee keer telefonisch weer op weg heeft gekregen toen ik op 20km van mijn huis stil kwam te staan met een storing. Dat is wat mij betreft een onmisbare service, tenzij je het niet erg vindt om 1,5 uur te moeten wachten op de pechhulp (mits je je daarvoor verzekert).

Verder zou ik vragen of ze de gangbare onderdelen op voorraad hebben, omdat je je Stromer anders bij reparatie misschien wel weken kwijt bent. Dat lezen we hier op het forum helaas wel vaker. (Niet over Mango gehoord trouwens, wel over diverse andere dealers.)

Tot slot: krijg je een leen-Stromer als je de jouwe defect raakt?

Natuurlijk ga ik er niet vanuit dat je de ene na de andere storing krijgt met je ST1 X, maar áls het gebeurt dan wil je snel en goed geholpen worden. Al vind ik het wel bemoedigend dat de monteur zelf ook Stromer rijdt. Maar ik zou toch verder kijken dan alleen de prijs en eerst deze vragen aan ze voorleggen. Zet eventuele afspraken hierover ook op papier.

Andere optie: voor die goeie prijs bij Mango kopen en daarna een adoptiedealer in jouw regio proberen te vinden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie