Batterij veiligheid

Lomito

Bij mij staat de Stromer met accu in een bijkeuken die met spouwmuur gescheiden is van de rest van woning. Als het fout gaat blijft de schade tot dat deel van de woning beperkt. Dan is wel mijn bijkeuken en installatieruimte vernield maar wij kunnen in ieder geval veilig ontsnappen. De rest is verzekeringswerk (zeer kleine kans, grote schade).

Als je de accu in huis bewaard zou ik in ieder geval op de volgende zaken letten:
- Stromer plaatsen in een ruimte die niet in of nabij een vluchtroute ligt (dus niet onder de trap bijvoorbeeld)
- indien mogelijk in zo klein mogelijke ruimte (minder schade)
- doorgekoppelde rookmelder in die ruimte
- 's nachts deur/deuren naar die ruimte altijd sluiten

Er zijn nog wel meer zaken die je kunt doen zoals brandwerende bekleding van de houten vloer boven de stallingsruimte maar dan staan de kosten meestal niet in verhouding tot de geringe kans op een accubrand. Met bovenstaande punten ben je al redelijk safe.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb iets gevonden dat misschien wel interessant is: de Zarges K 470 AccuSafe:

viewtopic.php?f=5&t=1740
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
ApaX
Runner-up
Runner-up
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 aug 2018, 21:29

Stromeur schreef: 15 sep 2018, 22:18 Ik heb iets gevonden dat misschien wel interessant is: de Zarges K 470 AccuSafe:

viewtopic.php?f=5&t=1740
Ik zag het. Ik ga er eens naar kijken.
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Bizarre prijs voor één hoesje, zou gratis bij een stromer geleverd moeten worden. Uiteindelijk is 1 accu brand die te herleiden is naar stromer voldoende om de hele verkoop om zeep te helpen. Als ze elke gebruiker een hoes meegeven bij een accu kunnen ze zich daarop beroepen als het mis gaat, nu laat het dus alleen maar een mogelijk ondeugdelijk product zien...
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Stromertheke schreef: 07 dec 2018, 22:45 Bizarre prijs voor één hoesje, zou gratis bij een stromer geleverd moeten worden. Uiteindelijk is 1 accu brand die te herleiden is naar stromer voldoende om de hele verkoop om zeep te helpen. Als ze elke gebruiker een hoes meegeven bij een accu kunnen ze zich daarop beroepen als het mis gaat, nu laat het dus alleen maar een mogelijk ondeugdelijk product zien...
Imho Klinklare onzin. Een accu is en blijft een gevaarlijk ding wanneer deze beschadigd wordt. Wanneer jij deze in je fiets laat zitten en geen koprollen (of erger) met je fiets maakt is de kans dat er iets mis gaat met de accu verwaarloosbaar klein.

Dat de fiets niet bij de Aldi of of zeeman te koop staat, (lees duurder is dan de meeste fietsen) wil nog niet zeggen dat alles er maar gratis bijgeleverd moet worden.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromertheke schreef: 07 dec 2018, 22:45 Bizarre prijs voor één hoesje, zou gratis bij een stromer geleverd moeten worden.
Ik weet niet of je deze hoes wel eens in het echt hebt gezien? In dat geval zou je namelijk direct begrijpen waarom dit een onredelijke verwachting is.

De enige hoezen die ik ooit "gratis" (gratis is het natuurlijk nooit, die spullen zijn gewoon verdisconteerd in de prijs) bij producten heb gekregen waren nutteloze dingen van simpel katoen met een trekkoordje.

De Stromer Battery Bag is een keurig afgewerkte batterijhoes waarin je je peperdure accu veilig voor langere tijd kunt opslaan, of waarin je een extra accu in je fietstas mee kunt nemen met minder risico op beschadiging. Voor de tas is een mix van materialen gebruikt en de boel is keurig afgewerkt, met extra's zoals een geborduurd Stromer-logo en een leren aanspanband. De tas is gemaakt in Duitsland, wat 'm ook niet goedkoper maakt.

Haal je hier je neus voor op, vind je hem te duur, nutteloos of wil je hem om wat voor reden dan ook sowieso niet: allemaal dikke prima. Maar om hem gratis bij je Stromer te eisen is belachelijk. (Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten kun je sowieso vergeten bij Stromer, dat is algemeen bekend.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Website van de fabrikant van de Stromer Battery Bag:

http://www.sgt-taschen.de/contenido/cms ... p?idcat=38

Filmpje over de werking van de tas:

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Lomito schreef: 06 sep 2018, 11:07 Bij mij staat de Stromer met accu in een bijkeuken die met spouwmuur gescheiden is van de rest van woning. Als het fout gaat blijft de schade tot dat deel van de woning beperkt. Dan is wel mijn bijkeuken en installatieruimte vernield maar wij kunnen in ieder geval veilig ontsnappen. De rest is verzekeringswerk (zeer kleine kans, grote schade).

Als je de accu in huis bewaard zou ik in ieder geval op de volgende zaken letten:
- Stromer plaatsen in een ruimte die niet in of nabij een vluchtroute ligt (dus niet onder de trap bijvoorbeeld)
- indien mogelijk in zo klein mogelijke ruimte (minder schade)
- doorgekoppelde rookmelder in die ruimte
- 's nachts deur/deuren naar die ruimte altijd sluiten

Er zijn nog wel meer zaken die je kunt doen zoals brandwerende bekleding van de houten vloer boven de stallingsruimte maar dan staan de kosten meestal niet in verhouding tot de geringe kans op een accubrand. Met bovenstaande punten ben je al redelijk safe.
Mmm jij hebt er (bereoepswege) verstand van en professionele kijk op de preventieve maatregelen! ervanuitgaande dat kabel- en leidingdoorvoeren de WBDBO van tenminste 30 minuten niet verstoren. Ik kan alleen maar bevestigen dat ik in 30 jaar uitrukdienst geen een brand heb gehad die ontstaan is door een SP-, invalidenvoertuig- of auto-accupack; wel door ontbranding van benzine-diesel aangedreven voertuigen en ontploffen van conventionele lood-zuur accu's veroorzaakt door kortsluiting in de cellen waardoor het knalgas (waterstofgas) dat boven de platen staat ontploft en daar horen we niemand over.
Laatst gewijzigd door WFVst5 op 09 dec 2018, 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Mijn punt was nu vooral dat het niet reëel is om te verwachten dat die tas gratis bij je Stromer wordt geleverd. Of je er überhaupt het nut van inziet, dat is inderdaad een ander verhaal. Ik in mijn jaren '10 huisje in ieder geval wel, ook al is de kans dat er iets mis gaat met een Stromer accu waar keurig mee omgesprongen wordt m.i. ook zeer minimaal.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Helemaal eens hoor ik denk dat het voor sommige mensen een geruststellende accessoire is met groot placebo-effect en dat kost geld.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Plaats reactie