Ik vind het ronduit vreemd dat stromer eigen ongeveerde voorvorken in de fietsen stopt.
Zeker als je zo enorm moet certificeren dan kost dat enorm veel inspanning, en dus geld.
Dan maken ze ook nog twee versies (alu en koolstof), dat maakt het nog weer complexer.
Waarom dan niet gewoon een type geveerde voorvork?
Zit er ergens een voordeel in een eigen voorvork?
Waarom niet standaard een geveerde voorvork?
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Aantal willekeurige argumenten:
- geveerd = duur (dus nog hogere aanschafwaarde)
- geveerd = extra onderhoud
- geveerd = minder stijf
- niet iedereen wil geveerd.
Nu ben je vrij om voor het extra comfort te kiezen, en is het geen (dure) verplichting.
- geveerd = duur (dus nog hogere aanschafwaarde)
- geveerd = extra onderhoud
- geveerd = minder stijf
- niet iedereen wil geveerd.
Nu ben je vrij om voor het extra comfort te kiezen, en is het geen (dure) verplichting.
Nieuwe modellen zijn net meer met carbon en ik denk dat ze de klant bewust de keuze zelf willen laten maken; het zijn per slotte ook geen MTB'sSven schreef: ↑30 aug 2018, 10:07 Ik vind het ronduit vreemd dat stromer eigen ongeveerde voorvorken in de fietsen stopt.
Zeker als je zo enorm moet certificeren dan kost dat enorm veel inspanning, en dus geld.
Dan maken ze ook nog twee versies (alu en koolstof), dat maakt het nog weer complexer.
Waarom dan niet gewoon een type geveerde voorvork?
Zit er ergens een voordeel in een eigen voorvork?
Ik wil zeker geen hydraulisch/pneumatisch ondersteunde of elastomeer geveerde voorvork of softtail frame.
Ook al is het nog zo'n mooi en goed systeem als je niet crost of in het terrein gaat raggen is het een zinloze en zware fabriek aan de voorzijde van je fiets.
Ook al is het nog zo'n mooi en goed systeem als je niet crost of in het terrein gaat raggen is het een zinloze en zware fabriek aan de voorzijde van je fiets.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
Ook ik wil absoluut geen geveerde voorvork. Ik vind zo'n voorvork lelijk, en die voorvrok heeft een negatieve impact op het stuurgedrag.
Ik vind mijn ST2, zelfs bij 45 km/h , voldoende comfortabel.
Ik vind mijn ST2, zelfs bij 45 km/h , voldoende comfortabel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Met de geveerde voorvork is het stuurgedrag van mijn Es ergens tussen dat van een ST2 S zonder geveerde vork en dat van de ST5 in komen te liggen. Snel wendbaar waar het moet, en perfect stabiel op lange stukken rechtuit.
Heerlijk!
Heerlijk!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023