Dealers en reclame

Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Ik wil als (potentiële) klant graag geïnformeerd worden over goede maar zeker ook over slechte ervaringen. Dat geldt voor mij niet alleen bij Stromer, maar ook bij de andere merken.
Ik zou wel graag zien dat er duidelijkheid is over een eventuele commerciële binding tussen de poster van het bericht en de dealer of het merk. In een ander forum waar ik actief ben (wereldfietser.nl) doen diverse fietsenwinkels en -merken actief mee, maar dat is ook wel duidelijk door de berichtgeving en / of de ondertekening. Het is dan aan de lezer om te beoordelen hoe objectief die berichtgeving is.

Wat daar meer discussie oproept, is het berichten over fietsen, accessoires en ervaringen van gebruikers die voor het gebruik of het testen spullen gratis (soms tijdelijk, soms mogen ze het dan houden) ter beschikking krijgen. Daarmee wordt een kritische benadering moeilijker (volgende keer geen spullen meer?). De afspraak is dat men meldt of er spullen zijn gekocht of ter beschikking zijn gesteld, maar dat is natuurlijk nauwelijks controleerbaar...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

J3R schreef: 27 aug 2018, 09:04 Hoe een werkbare onafhankelijke moderatie er uitziet is lastig, misschien gewoon laten voor wat het is; het forum is lekker actief en als het mij stoort klik ik het wel weg. :mrgreen:
Los daarvan kunnen we allemaal een bepaalde persoon aanspreken (PM) als het stoort... Als iemand veel PMs krijgt dan mindert hij/zij vanzelf :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Ik schat dat in Nederland max. 5-10 dealers het merendeel van de Stromer verkopen voor hun rekening nemen. We hebben het hier zelfs steeds over de grote 3 maar er zijn ook veel dealers die absoluut veel minder verkopen maar wel goede service bieden. (daar is mijn eigen dealer een goed voorbeeld van). Dan staan er op de Stromerbike website tenslotte ook nog dealers vermeld die überhaupt geen dealer meer zijn, maar dat terzijde.

Momenteel vind ik dat bepaalde bezoekers wel erg vaak hun eigen dealer in het zonnetje zetten. Ik heb er geen enkel probleem mee maar laten we het dan ook benoemen als er minder goede dealer-ervaringen zijn…en dan het liefst ook de naam er bij.

Maar wat is nou een goede en een slechte dealer ? Dat is lastig te beoordelen omdat we als klant allemaal anders in elkaar zitten. Er is ook nog eend de ‘gemakkelijke’- en de ‘kritische’ klant en daarom kan de één gemakkelijk over kleine dingen heenkijken terwijl een ander zich juist druk maakt over details; ik behoor tot de laatste groep.

Op een forum zoals dit met veel bezoekers, veel meningen en veel onderwerpen moet je als bezoeker alle informatie kunnen filteren. Lukt dit niet goed dan kan bijvoorbeeld een negatieve dealer-recensie prospects op het verkeerde been zetten; dat is jammer want dat wil je misschien nou juist niet bereiken.

Tenslotte nog een algemene opmerking. Het forum groeit en soms heeft men de behoefte om stoom af te blazen of wellicht niet even na te denken voor een reactie te geven. Veel topics - ook over dealers - ’verwateren’ door niet terzake doende reacties. Het is een zeer tijdrovende taak voor de enige moderator om alles in goede banen te leiden. Hierbij dan ook mijn oproep dat er - ook met het oog op de toekomst - meer moderators zouden moeten komen.

Ik realiseer mij dat ik met dit laatste een andere discussie aanzwengel….
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22964
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als het zover is zal ik aan de bel trekken, maar vooralsnog red ik het prima hoor! Bovendien hebben we ook Moderator Zebbernaut nog :)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mhoutman
Pro
Pro
Berichten: 242
Lid geworden op: 09 aug 2018, 00:27

Stromeur schreef: 27 aug 2018, 16:06 ...Bovendien hebben we ook Moderator Zebbernaut nog :)
Die lijkt af en toe in een vroege winterslaap :d3:
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Ik ben ook van menig dat zowel goede als minder goede dealers met naam genoemd moeten kunnen worden in dit forum, want de meeste forumleden zitten juist op dit forum om informatie te vergaren.

Een ieder met een gezond verstand kan wel door een bericht heen prikken of dit reclame / waarheidsgetrouw is.

Alleen prijzen noemen in het forum vind ik uit den boze, want dit is wel pure reclame voor een bepaalde dealer / winkel/ merk (een persoonlijke postbus sturen is natuurlijk een ander verhaal).
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Ignacio
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 aug 2018, 14:52
Locatie: Beerse (België)

Ik ben het met bovenstaande eens.

Een stromer is een serieuze investering en als je deze koopt, weet je meestal vooraf niet hoe de service na verkoop juist in elkaar zit, of deze van goede kwaliteit is, etc.. Tips op het forum zijn dus zeker welkom.

Maar ook in aankoop zit er veel verschil! Zo heeft een collega van me kunnen schuiven met de prijzen bij zijn leasefiets om iets duurdere onderdelen te krijgen, terwijl dat bij mijn FM niet in die mate mogelijk was... Ook die dingen kunnen belangrijk zijn om vooraf te weten.

Om prijzen te vernoemen ben ik ook geen fan, er moet een grens zijn.

Pro dealers bij naam en locatie noemen,
Contra prijzen vermelden! :cool2:
ST1X 2018 20" Charcoal Green 983Wh: GP3-L Grips, Nep Spurcycle, Quad Lock, Hybride klikpedalen, CTC II, 2x Thule Shield Pannier L, Bodyfloat, Ali Lamp :d3:

Woon-Werkverkeer: 51,7km enkel. Antwerpse Kempen - Scheldelaan
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik denk dat dit niet de reden is waarom een aantal mensen hier 'klagen'.
Wel omdat één dealer in zowat elk topic bejubeld wordt en diezelfde dealer ook nog eens een mirror van dit Stromerforum op zijn eigen website heeft.

Let wel, ik ben er zeker van dat die dealer een uitstekende service levert, maar wanneer het forum zowat een fanpagina wordt van die dealer, begint dat toch naar reclame te neigen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Zolang de berichten over die en andere dealer(s) door een tevreden klant worden geplaatst, en er ruimte blijft om ook ontevreden klanten berichten te laten plaatsen, lijkt het mij geen probleem, dan is het nog steeds een onafhankelijk forum.
Het wordt pas ingewikkeld als niet duidelijk is hoe onafhankelijk die klant nog is, of die geen deel wordt van het personeel, of die geen extra kortingen of -service krijgt in ruil voor de berichtgeving.
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Je zou het ook eens van een andere hoek kunnen bekijken. Misschien moeten sommige dealers maar eens een tandje bijzetten om het niveau van de Herveldse dealer te evenaren. (Indien ze dit nog niet zouden hebben natuurlijk). Als hier in het Antwerpse een dealer van dit niveau zit dan wist ik het wel. Een Stromer verkopen is natuurlijk fijn maar dan begint het eigenlijk pas. Door diverse wisewasjes snel en effectief op te lossen “stromen” de klanten blijkbaar binnen, ook een leen Stromer of test fiets voor 1 of 2 dagen meegeven heeft hij blijkbaar geen problemen mee. En zo heeft hij zich in no time binnen de top verkopers voor nederland geplaatst.

In Belgie worden veel meer Stromers verkocht dus als je tevreden bent van je dealer laat het dan weten.
Bv de grote Antwerpse dealer hoe is die wat service en naverkoop betreft. Daar lees ik zelden wat van... zelfde geld voor de Kalmthoutse dealer...
Ja, in Kalmthout zit ook een dealer die best wat Stromer weg zet.... Of wisten jullie dat nog niet.

Hoe meer “Herveldse” dealers er in de lage landen de kop op steken hoe beter wij er van worden.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie