Dealers en reclame

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Onlangs heb ik woordcensuur ingevoerd op het Stromer Forum, omdat er geklaagd werd dat sommige dealers teveel aandacht krijgen. Dealernamen in bijdragen worden nu automatisch door de forumsoftware vervangen door b.v. “de vestigingsplaats dealer”.

Ik heb zelf een duidelijk beeld van hoe we met zijn allen op een correcte en functionele manier kunnen omgaan met het vermelden van dealers, maar ik lees nog steeds klachten, dus ik laat het nu aan jullie over.


Mijn vraag aan jullie als Stromer community is:

Hoe gaan we om met het vermelden van dealers op het Stromer Forum?


Mij is het om het even, wat ik graag zou zien doet er niet toe. Echter: ik verwacht een voor de moderatie werkbare oplossing die wordt gedragen door het merendeel van de forumleden.

Brand los.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik zal aftrappen. We delen op het forum veel waardevolle informatie over onze fietsen. Het aantal Stromers groeit waardoor er naar mijn idee ook meer dealers komen. Ik zou het prettig vinden als we op het forum ook informatie over dealers kunnen delen. Het gaat me dan niet om de verkopers maar om deskundige monteurs. Soms heb je met je Stromer een probleem dat vraagt om een deskundig monteur. In mijn geval (geen garantie meer) zit ik niet meer vast aan één dealer. Ik wil dan dat iemand aan mijn fiets gaat sleutelen met ervaring die weet wat hij/zij doet. Goed voor mijn fiets en mijn portemonnee. Net als ik al jaren doe met mijn auto deel ik met anderen via fora informatie over de deskundige garages. Dus ik ben voorstander van het delen van informatie. Ik zie dat niet als reclame.
Laten we het wel met respect voor de dealers doen en niet op één (negatieve) ervaring een dealer "afbranden". Wat mij betreft hoeven dealers geen reclame te gaan maken hier op het forum maar dat is neem ik aan ook niet wat jij hebt bedoeld met "reclame" in dit topic.

Jesse
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dank voor je aftrap Jesse!
Elsje schreef: 26 aug 2018, 22:38 Wat mij betreft hoeven dealers geen reclame te gaan maken hier op het forum maar dat is neem ik aan ook niet wat jij hebt bedoeld met "reclame" in dit topic.
Klopt, dat bedoel ik inderdaad niet. Er zijn forumleden die iedere vermelding van een dealer of diens vestigingsplaats beschouwen als reclame en daar hun ongenoegen over uiten, vandaar dat ik het topic zo heb genoemd.

De vraag wat precies reclame is en wat niet kan natuurlijk wel worden meegenomen in de discussie/besluitvorming.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Als besloten groep bepalen de moderators in eerste instantie, en later gaandeweg de regels; soms in overleg met de leden.
In deze tijd is het normaal dat zowel goede als minder goede zaken gedeeld worden (internet, TV) en daar moet je maar mee handelen, ik zie dit niet meteen als reclame.

Het noemen van naam en toenaam zou eigenlijk geen probleem moeten zijn iedereen kan het wel eens mis hebben als je dan niet tegen feedback kunt? is het risico van het ondernemerschap en dan blijf je scherp dit heet meen ik ook wel mond op mond reclame, doet met tegenwoordig met PC of smartfoon
Ik denk dat namen gewoon genoemd mogen worden en sommige forumleden moeten ook eens leren goede feedback te geven zonder af te branden.
Ik denk dat de echte excessen op deze manier wel verdampen.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Ik volg Elsje. Ik wil een deskundig monteur in België, en geen gierige dealer die elk probleem van zich afschuift. Zo zijn er nogal wat in België namelijk, heb ik het gevoel. Dus info delen, en zo positief mogelijk blijven: ja!
Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Ook ik volg Elsje en de daaropvolgende bijdragen compleet.

Het kan enkel in het belang zijn van alle forumleden om over zoveel mogelijk informatie te beschikken. In onze samenleving geldt gelukkig dat de meningsuiting vrij is.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb jaren gemodereerd op fiets.nl en échte reclame valt echt wel op. Een regelmatig aanwezig lid wat eens een positief verhaal houdt vs. een incidenteel lid wat een haleluja-epistel tikt bijv.

Ik vind het bij normaal gebruik wel toegevoegde waarde om dealer normaal te benoemen. Het mag toch best genoemd worden dat dozenschuiver A mindere service levert dan vakman B? Ik ben nu zelf eindelijk echt serieus aan het afwegen welke ST en waar, en dan is het gewoon fijne info.
Prijzen delen vind ik dan weer not done, tenzij gewoon prijs openbaar op een site staat.


Edit: @Stromeur, vergeet nooit dat je het nooit voor iedereen goed doet. Er is altijd wel iemand die er anders over denkt en klaagt. Laat dat je niet tegenhouden, dit forum is fantastisch bron van informatie!!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik volg Jesse in deze ook. Dealers mogen bij naam genoemd worden.

De balans zit er voor mij in dat mensen niet in bijna elke post "en weer een fantastische service van vakman B" gehad gaan schrijven. Omgekeerd ook niet: "weer een prutservice gehad van dozenschuiver A". In een onderbouwd verhaal zijn beide uiteraard welkom.

Nog niet genoemd: speciale dealer/fabrikant akties waarbij een nog niet verkrijgbare fiets tijdelijk even getest kan worden (Stromer event Zandvoort, de testdagen in Amsterdam, Groningen -of was het Assen- en Herveld en idem in België) vind ik zeer welkome informatie. Naar mijn mening moet ook dit gedeeld kunnen worden.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 27 aug 2018, 07:36 Edit: @Stromeur, vergeet nooit dat je het nooit voor iedereen goed doet. Er is altijd wel iemand die er anders over denkt en klaagt. Laat dat je niet tegenhouden, dit forum is fantastisch bron van informatie!!
:cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Een concrete, maar nette vermelding van positieve en negatieve ervaringen met dealers inclusief naam heeft mijn voorkeur; het internet vergeet op de lange termijn niets.
Het vermelden van leuke acties en georganiseerde bijeenkomsten door dealers zijn informatief en leerzaam.

Het langdurig & continu “pluggen” van één specifieke dealer, (waar ik uit bijvoorbeeld een andere regio niets mee heb), overheerst nog weleens op dit forum. Persoonlijk vindt ik dat storend; door het structureel verwijzen naar, benoemen van en het veelplaatsen, krijg ik er een (onterecht) gevoel van antipathie bij.
Het doet ook de andere Stromer dealers in Nederland en België tekort, omdat daar dan geen lobby voor is op dit onafhankelijke forum; die dealers kunnen de klandizie net zo goed gebruiken.

Hoe een werkbare onafhankelijke moderatie er uitziet is lastig, misschien gewoon laten voor wat het is; het forum is lekker actief en als het mij stoort klik ik het wel weg. :mrgreen:
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Plaats reactie