Stromer Forum weer online

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Ik denk dat het verstandig is om voor een update ook zelf eerst een backup te maken.

advies: je kunt relatief eenvoudig een job laten draaien om de gehele phpbb database te back-uppen naar bijvoorbeeld een amazon s3 map.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

rvaneijk schreef: 14 aug 2018, 21:24 @Stromeur, wat is er eigenlijk gebeurt met de foto's? Hoe kunnen die nu stuk gaan. Ik begrijp het niet...
Ik gebruik Filezilla. Prima FTP programma, met één nadeel: default staat "treat files without extension as ASCII file" aan. Dat vinkje moet uit staan om de phpBB fotodirectory succesvol te downloaden, anders worden alle foto-bestanden corrupt. En dat weet ik gelukkig, echter:

Pal voordat ik een back-up maakte van het forum (wat ik standaard dubbel doe, zowel via phpBB online als via Filezilla naar mijn eigen computer) werd Filezilla geupdate. Na de update stond dat vermaledijde vinkje weer aan. Daar had ik niet op gerekend, want dat was bij eerdere updates van Filezilla niet zo. Het is ook niet in één oogopslag te zien, want dat vinkje staat onder het settings-menu.

Ergo: phpBB update loopt vast en forum snapt niet meer dat het een forum is, phpBB back-up bestand bleek mislukt (zonder dat ik daarvoor een foutmelding kreeg, phpBB had blijkbaar geen geweldige zondag-avond, terwijl mijn wekker voor de dag erna op 5u stond) en Filezilla had de complete fotodirectory in de tweede backup om zeep geholpen.

En daar sta je dan, met je backups :ai

Voor wie vroeger weleens de serie "12 steden, 13 ongelukken" heeft gezien: nou dat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stroener
Pro
Pro
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 jul 2018, 18:33
Locatie: Maassluis (NL)

:d3: joepie weer online :ay
St2 ltd 256
woon-werk 25 meter!
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Stromeur schreef: 14 aug 2018, 21:26 De foto's zijn weer in orde. :d3:
Complimenten Sylvia! Alles doet ‘t weer! :cool2:
Inderdaad zijn de foto’s ook weer goed. Heb net een paar ge-uploade gecontroleerd.

Ik ben nog maar kort lid van dit forum, maar betrapte me erop dat ik het stiekem toch al miste, en regelmatig keek of het weer gefixt is.
En ja, alles doet het weer! :ay

Dat missen voelt overigens zo ongeveer hetzelfde als de woon-werk ritjes met de Stromer nu tijdens de vakantie...

Als het enorm tegenzit, zoals nu met zo’n update, is het gevoel daarna, als het toch weer gelukt is, wel even fijn.
Ff stoom afblazen. :bp:

Bedankt voor al je inspanningen!
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Geweldig Sylvia! Ik ben super blij voor je dat het gelukt is, ik weet uit ervaring hoeveel stress je van dit soort shit kunt hebben...

Nu weer even bijlezen :ay
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Ik ben een weekendje weg geweest en heb daarom weinig meegekregen van de down time. Voor wat ik begrijp is de update een zware klus geweest, in ieder geval bedankt Stromeur voor je tomeloze inzet. :cool2: :ba
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Dat was even schrikken zondagavond toen alleen een wit scherm verscheen. Ik kan me ook prima voorstellen hoe het voelde toen het misliep Sylvia: paniek, leegte. Ik ben erg blij dat je alles in orde hebt gekregen, proficiat!

En nu weer tijd voor mijn verslaving en verder de tijd vullen met wachten op de st5 :)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik had zelfs in het verre gran canaria opgevangen dat er iets mis was met ons geliefde forum :mrgreen: , gelukkig heeft Sylvia de boel weer op de rails gekregen :cool2:
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Gelukkig is alles weer terug in orde :cool2: :cool2:
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Golvas

We're on the road again ... :cool2:
Plaats reactie