De ideale e-bike

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Lomito schreef: 10 aug 2018, 15:28Ik mis trouwens nog de bijbehorende kosten, want zo'n Pinion loopt aardig in de papieren en ook een accu van 1000-1500 Wh trekt zijn spoor in het financiële plaatje... Nu is de ideale speed pedelec uiteraard die met alle genoemde specs EN een lage prijs maar dan komt het nooit verder dan dromen. Daarom mijn vraag: hoeveel ben je bereid neer te leggen voor die ideale fiets?
Een speed pedelec kost nu al flink wat geld, het topmodel de Stromer ST5 kost net geen € 10.000.

De allergoedkoopste benzine personenauto die kost op dit moment nog net geen € 11.000. De goedkoopste elektrische auto kost je z'n € 22.000. Een elektrische motorfiets is al te koop vanaf € 12.500 en een elektrische scooter kun je al kopen vanaf € 2.000. Je hebt dan wel een scooter van een onbekend Chinees merk. Wil je een elektrische scooter van een gerenomeerd merk, dan kost bijvoorbeeld een elektrische scooter van het merk Peugeot je € 5.600. Het merk Vespa komt eind 2018 met de Vespa Elettrica. Vespa is het topmerk binnen de scooterwereld. De prijs van de 45 km/uur elektrische scooter van Vespa is nog steeds niet bekend. Wat we wel weten is dat de duurste Vespa 4-takt brommer € 700 meer kost dan de duurste Peugeot 4-takt brommer. Wanneer ze dit prijsbeleid doortrekken naar de e-bikes, dan zou de Vespa Elettrica zo'n € 6.500 moeten gaan kosten.

Ik heb geen idee wat de productiekosten van een Stromer zijn en wat de winstmarge is. Ik weet wel dat Stromer de prijs niet tot in het oneindige kan verhogen. Ze zouden de prijs van de ideale Stromer wellicht nog kunnen opvoeren naar € 11.000, maar je kunt er op wachten tot de scooter- en motorbranche bij dit soort mooie winstmarges (want ik denk dat die er zijn) op een gegeven moment de open uitnodiging accepteren en de markt van de e-bikes gaan betreden.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het hoeft van mij ook echt geen Stromer te zijn. De Kettler Velosi (http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=1518) komt all aardig in de buurt. Daar de accu vergroten en de software aanpassen en het is al een groot feest. Voor 8000 Euro moet dat kunnen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

MichelJ schreef: 10 aug 2018, 16:39 Een voldoende krachtige middenmotor, zet je gewoon een sterkere ketting (de bromfietsen vroeger hadden dat ook, en die beestjes waren allemaal opgevoerd :p ) met rohloff of nuvinci
Mijn ideale fiets heeft een HUB-motor, het rijgedrag is vergelijkbaar, maar er zijn minder problemen met slijtage en vooral GEEN geluid.
Lomito schreef: 10 aug 2018, 15:28 Daarom mijn vraag: hoeveel ben je bereid neer te leggen voor die ideale fiets?
Als Stromer, Kettler, Klever of een ander merk morgen een fiets uitbrengt die aan alle wensen op mijn lijstje voldoet, betaal ik daar zonder probleem 10 000 EUR voor, of misschien zelfs nog iets meer.
Vertrekkende van de huidige prijs van de ST2, de Kettler Velossi en de Klever X-Speed moet dat lukken volgens mij.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
MichelJ
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 mei 2018, 21:53
Locatie: Antwerpen

Tomasj schreef: 10 aug 2018, 19:45 ...
Mijn ideale fiets heeft een HUB-motor, het rijgedrag is vergelijkbaar, maar er zijn minder problemen met slijtage en vooral GEEN geluid.
....
Ik vond, en dat is misschien persoonlijk, de manier waarop de motor ingrijpt aangenamer bij een middenmotor(geen duwtje) maar dat kan aan de instellingen hebben gelegen.

Qua geluid en slijtage, dat is een groot stuk de keuze van materiaal en opbouw.

En als dat spel geluid maakt kan niemand meer zeggen 'Dat is zo gevaarlijk, zo snel en je hoort ze niet komen' :aq
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

MichelJ schreef: 10 aug 2018, 20:34 Ik vond, en dat is misschien persoonlijk, de manier waarop de motor ingrijpt aangenamer bij een middenmotor(geen duwtje) maar dat kan aan de instellingen hebben gelegen.
Een middenmotor reageert iets sneller, omdat zo'n fiets ook het vermogen meet op de trappedalen, dat kan met een HUB motor ook, maar dan moet je wel wat extra kosten maken.
Qua geluid en slijtage, dat is een groot stuk de keuze van materiaal en opbouw.
Neen, het type motor is gewoon anders, dat geluid en die slijtage zijn inherent aan een middenmotor.
En als dat spel geluid maakt kan niemand meer zeggen 'Dat is zo gevaarlijk, zo snel en je hoort ze niet komen' :aq
Nog een puntje om toe te voegen aan mijn wensenlijste, ik wil dat ik min fiets een geluid kan laten maken zodat fietsers voor me weten dat ik aankom.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Voor mij moet de fiets helemaal stil zijn... Wellicht een optioneel geluidje?
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Lomito

Tomasj schreef: 10 aug 2018, 21:56 Nog een puntje om toe te voegen aan mijn wensenlijstje, ik wil dat ik mijn fiets een geluid kan laten maken zodat fietsers voor me weten dat ik aankom.
Mijn fiets kan dat al... :lol:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lomito schreef: 10 aug 2018, 23:04
Tomasj schreef: 10 aug 2018, 21:56 Nog een puntje om toe te voegen aan mijn wensenlijstje, ik wil dat ik mijn fiets een geluid kan laten maken zodat fietsers voor me weten dat ik aankom.
Mijn fiets kan dat al... :lol:
Ik dacht dan wel aan een feature die beschikbaar is zonder dat je eerst moet vallen :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Tomasj schreef: 10 aug 2018, 23:14 Ik dacht dan wel aan een feature die beschikbaar is zonder dat je eerst moet vallen :bj
Ik ook. :cool2:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Lomito wil ook nog volgende optie : http://static.webshopapp.com/shops/0299 ... ssenen.jpg
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie