Workshop Speed Pedelecbeheersing?

WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Mooi initiatief, ik rij zo'n 42 jaar motor waarvan 18 jaar professioneel en heb in die periode elk jaar VRO's moeten doen waar je altijd wel weer iets van opsteekt of bevestigd krijgt dat je het goed gedaan hebt. De hamvraag blijft dan ook "heb ik het goed gedaan of is het goed gegaan"
Daarnaast nog wat jaartjes wedstrijden gereden met racefiets en ook daar veel geleerd.

Voor veel SP opstappers is het bijna hetzelfde als mensen die op latere leeftijd gaan motorrijden.
De een heeft er aanleg voor en de ander krijgt dit nooit; immers rechtuit hard rijden kan iedereen maar zaken als remmen, uitwijken, anticiperen en aangeleerd gedrag kun je leren en afleren.
Gevoel voor bochten, putdeksels, nat weer, negatieve verkanteling en zwaartepunt verschuiven door plat leggen van je van je voertuig niet hierdoor rijd men gauw boven zijn/haar kunnen en gaat het soms mis.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Sven schreef: 27 jul 2018, 18:48 Roos, je staat er bij.

Ik heb ook nog even een groepje "interesse" er bij bedacht.

Mocht je niet zeker weten of je mee wilt doen maar wel een plekje wilt reserveren.

We weten immers nog niet wat het moet kosten en waar het gaat zijn.
Ja dat is een goeie Sven. Ik moet het wel kunnen organiseren met mijn gezin, hangt ook af van de dag en de locatie!
Ik ga ook even aan mijn lief vragen, die rijdt tegenwoordig ook Stromer!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Stromertheke
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mar 2018, 11:38

Ik ben politie biker, vrij behendig in het bedienen van de mtb, 4 dagen opleiding gehad. Geen officieel docent, maar kan altijd tips geven.
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

:av
WFVst5 schreef: 28 jul 2018, 12:07 VRO

Vlaams Radio Orkest, Verenigde Roemeense Ondernemers, Vlug Roestende Onderdelen :ck:
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Golvas

Ik gok op Voortgezette Rijopleiding ... ;)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Yep ja sorry Voortgezette Rij Opleiding bij PVI te Lelystad.
:mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Roos schreef: 28 jul 2018, 12:44
Sven schreef: 27 jul 2018, 18:48 Roos, je staat er bij.

Ik heb ook nog even een groepje "interesse" er bij bedacht.

Mocht je niet zeker weten of je mee wilt doen maar wel een plekje wilt reserveren.

We weten immers nog niet wat het moet kosten en waar het gaat zijn.
Ja dat is een goeie Sven. Ik moet het wel kunnen organiseren met mijn gezin, hangt ook af van de dag en de locatie!
Ik ga ook even aan mijn lief vragen, die rijdt tegenwoordig ook Stromer!
Ps ik kan het wel zo organiseren dat ik er bij kan zijn mits de datum me schikt. Maar iknzal niet mijn eigen stromer mee kunnen nemen, is dat geen probleem?
Ik zou denk ik veel uit mijn workshop kunnen halen. Sinds ik gevallen ben ook extreem voorzichtig in de bochten geworden. Een noodstop heb ik een keer gemaakt, toen wilde mijn achterwiel ook mijn voorwiel voorbij, maar ik was wel onder de indruk dat stromer en ik toen overeind bleven. Dat was denk ik een gelukje want ik weet echt niet wat ik toen heb gedaan, dat dat me lukte.
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Fastedde
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 jul 2017, 18:10
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2s
Km-stand: 7500

Leuk initiatief, ik heb ook interesse afh. datum/locatie
Zet mij ook maar op Harlingen erbij :lol:

Ik hoop dat t zwaartepunt nu meer richting Noorden komt
+ST2S and n-joying it to the max...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

:cool2:

We gaan Patrikius ook nog even charteren, die is ook van hier uit de buurt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1120
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

WFVst5 schreef: 28 jul 2018, 15:01 Yep ja sorry Voortgezette Rij Opleiding bij PVI te Lelystad.
:mrgreen:
PVI :bj
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Plaats reactie