Op het randje

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tony Mb schreef: 01 aug 2018, 21:28 Ja inderdaad, nog vrolijk 20km bollen, ja ammehoela... ik heb bij vrolijk toch wat anders in gedachten.
Heb een keer met motorstoring mijn woon werk rit zonder ondersteuning moeten doen, niet echt om vrolijk van te worden inderdaad... maar: toen ik dus zonder ondersteuning met zo'n 25-27 km/h gewone e-bikes voorbij fietste moest ik toch wel wat lachen :lol:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

dat is zoals standje 1 op de ST2 rijden, gemiddelde 27km/h en je geraakt zo wel 200 km ver.
Maar met de racefiets kan ik de hele dag aan 30km/h rijden :bj
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Meeste daaraan is psychologisch, op de stromer ben je gewoon niet gewend "zoveel" moeite te doen voor lage snelheid. Mijn brik fietst net zo zwaar als de stromer bij 18 km/u (incl kromme voorvork), maar op de stromer lijkt het nog steeds zwaarder. Na een paar km begint het weer te wennen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Lomito

Tony Mb schreef: 01 aug 2018, 21:28 Ja inderdaad, nog vrolijk 20km bollen, ja ammehoela... ik heb bij vrolijk toch wat anders in gedachten.
Ook mijn gedachte, op mijn 2e ST2s testrit in februari 2017 kwam ik na 43 km met lege accu te fietsen op 4 kilometer vóór aankomst en zonder ondersteuning dat laatste stuk gereden... Ik was gelijk genezen om het zo ver te laten komen, vandaar mijn streven om op 10% resterend uit te komen en een dergelijke martelgang te voorkomen: in de 4e versnelling je helemaal suf trappen en dan slechts 25 km/u halen. En die tweede accu heeft het randje aardig opgeschoven... :az
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Ik herinner me nog toen ik m'n ST2S nog maar net had, dat ik ook met 1% aankwam op m'n werk. Terwijl ik met 100% thuis weggefietst was.
Ik heb van de app nog een screenshot gemaakt en aan m'n dealer gestuurd. Dat die grote accu (één van de overwegingen om een ST2S te kiezen ipv een ST2) niet overbodig is.
Maar dan moet ik er wel bij zeggen dat het toen een graad of 5 vroor, en dat ik windkracht 4 a 5 tegen had.
Dan wil het accuniveau wel hard achteruit gaan.
Stromer - 1 procent accu.PNG
Stromer - 1 procent accu.PNG (84.86 KiB) 2260 keer bekeken
Ik fiets bijna altijd op standje 3. Maar toen heb ik de laatste kilometers ook teruggeschakeld naar standje 2 en 1...
Het is overigens zo:
- dat bij ongeveer 10% acculading de fiets automatisch al terugschakelt naar een lager ondersteuningsniveau. Om een nietsvermoedende fietser (die niet op z'n schermpje kijkt) toch zo ver mogelijk te laten komen.
- dat wanneer de accu helemaal leeg is (0% aangeeft), de ondersteuning stopt, maar de lamp en het display nog ongeveer een half uur aan blijven. Anders zou dat gevaarlijke situaties opleveren.

Verder is het zo dat het fietsen zonder ondersteuning nog goed te doen is, spreek ik uit een noodgedwongen ervaring. Een stagiaire had namelijk op m'n werk de stekker van de oplader uit het stopcontact gehaald, om zijn eigen laptop op te laden.
Toen kon ik dus 's avonds gedeeltelijk zonder ondersteuning terug... :dwarf: :dwarf:
Maar eigenlijk is dat best goed te doen. 25 km/h haalde ik makkelijk.
Het is inderdaad zo, zoals hierboven al vermeld, dat dit térgend langzaam lijkt, omdat je een veel hogere snelheid gewend bent.
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

TeuRij schreef: 18 aug 2018, 23:23 - dat wanneer de accu helemaal leeg is (0% aangeeft), de ondersteuning stopt, maar de lamp en het display nog ongeveer een half uur aan blijven. Anders zou dat gevaarlijke situaties opleveren.
De verlichting blijft altijd werken zolang je fietst, de motor fungeert bij een lege accu namelijk als dynamo. Inderdaad i.v.m. de veiligheid.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
TeuRij
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 aug 2018, 13:42
Locatie: Gelderland

Stromeur schreef: 18 aug 2018, 23:26De verlichting blijft altijd werken zolang je fietst, de motor fungeert bij een lege accu namelijk als dynamo. Inderdaad i.v.m. de veiligheid.
Klopt inderdaad. Dat kun je ook zien wanneer je de fiets zonder accu hebt hangen en de trappers ronddraait. Alleen brandt bij mij de lamp dan niet constant.
+STROMER- ST2S | Stromert sinds januari 2017 | 38 km woon-werk enkel
BlinkerGrips knipperlichten | Spurcycle bel | AirWings verende zadelpen | SQLab maatzadel | Elvedes FX18 Remschijf voor | B&M spiegel | Topeak telefoonhouder
Golvas

TeuRij schreef: 18 aug 2018, 23:33 Dat kun je ook zien wanneer je de fiets zonder accu hebt hangen en de trappers ronddraait
Bij een 2018 hoor je dat, die begint dan zelfs te claxonneren ... :mrgreen:
Plaats reactie