Volgorde knoppen en bediening aan het stuur

andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

het is mij opgevallen dat sommige Stromers de motorbediening links hebben en andere rechts.
Is daar een bepaalde reden voor? Is dat iets dat je vrij kan kiezen als je de fiets kiest?
Mij lijkt het logisch dat de bediening van de derailleur rechts is en dat dan de motorbediening links zit, niet?
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Ik las eerder op het forum dat met de introductie van de 2018 modellen de bediening naar links is verplaatst in verband met Europese verplichtingen..
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Barry schreef: 20 jul 2018, 14:54 Ik las eerder op het forum dat met de introductie van de 2018 modellen de bediening naar links is verplaatst in verband met Europese verplichtingen..
Dat is toch wat Anouschka (Stromer, accountmanager Benelux Stromer) vorig jaar op Eurobike vertelde.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
andy666
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 101
Lid geworden op: 09 jul 2018, 15:40
Locatie: Hamme
Merk SP: Stromer
Km-stand: 8000

dat zou niet slecht zijn want rechts vind ik totaal niet handig :mrgreen:
Golvas

Hij staat inderdaad bij een versie 2018 links, maar ik heb - wegens het quasi niet gebruiken van die knop - de schakelaar van de ondersteuning en de drukknop van de toeter van plaats verwisseld ... logischer (voor mij dan toch ... :mrgreen: ) en handiger.
Bas van Dijk
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 155
Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44

Dat vind ik wel een idee!

Ik rij op standje 1 de wijk uit hier en daarna gaat hij in 3 en kom ik er niet meer aan.
Toeter is altijd even zoeken...
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
Golvas

Bas van Dijk schreef: 20 jul 2018, 22:42 Toeter is altijd even zoeken...
En in kritieke situaties kan dat zoeken soms helaas nét wat te lang duren ... :ai
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 20 jul 2018, 20:46 Hij staat inderdaad bij een versie 2018 links, maar ik heb - wegens het quasi niet gebruiken van die knop - de schakelaar van de ondersteuning en de drukknop van de toeter van plaats verwisseld ... logischer (voor mij dan toch ... :mrgreen: ) en handiger.
Dat heb ik dus ook gedaan. Bevalt me best, is nog altijd wat zoeken wanneer je wilt toeteren, maar gaat toch snel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Yep, goed idee eerst uitwijken....dan pas tutut daarna remmen :mrgreen:
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Remmen en toeteren tegelijkertijd. En zoals vorige week met een trut in haar cabrio Fiat 500 ook nog eens luid vloeken. :bj. Ik ben die dag met 39,98 km/h (bijna windstil) thuis gekomen, zonder haar manoeuvre had ik dus wel die 40km/h gehaald. :aq
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie