3 gebroken ribben

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Moraal van het verhaal is volgens mij: vermijdt zoveel mogelijk wegen met fietspaden waarlangs hagen zijn aangeplant.
Ik rijdt zo weinig mogelijk langs wegen met fietspad, en wanneer daar mensen wonen met hoge hagen tot tegen het fietspad, rijd ik er liever niet.
Het is ronduit schandalig dat de overheid toelaat dat mensen via een haag alle zicht op het fietspad wegnemen
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Myxomatose
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 jan 2018, 20:33
Locatie: Klein Brabant (B)
Merk SP: Stromer
Km-stand: 15.000

Veel sterkte en een spoedig herstel!

Ik reed vroeger ook via de A12 (Boomsesteenweg) naar m'n werk (traject Ruisbroek - Stabroek) maar probeer dit echt zoveel mogelijk te vermijden.
Je moet er echt heel erg goed opletten, ik moest daar minstens 2X/week zwaar in de remmen of uitwijken voor onoplettende bestuurders. Ook staan er nog eens heel veel verkeerslichten waardoor je veel stoppen en terug vertrekken.
Ik neem nu de overzetboot van Wintam naar Schelle, veel rustiger, mooier, en veiliger rijden. Nadeel is natuurlijk wel dat deze boot enkel op het uur en half uur vaart waardoor je toch wel wat tijd verliest maar dat neem ik er graag bij.
ST2 2018 - Sport 22" - Matt Black - 983 Wh
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

ik kom van Kapelle op den bos en moet in wilrijk terbekehof zijn het eerste stuk is langs het kanaal en dan normaal achterdoor tot het industriepark schelle parallel met de A12 via cleydael de golf school en groene hoek allemaal heel rustige straten zelfs stukken waar geen auto's komen
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Pfff. Wat een nachtmerrie. sterkte Faffi.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Allereerst veel sterkte!
En goed dat je het hier meldt. Meestal gaat het bij mij net goed. Maar ja ... Wie weet komt er een dag ... Voorzichtigheid geboden!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Auch. Klinkt als een oncomfortabele manier van stoppen :ai
Hopelijk heb je een spoedig herstel en valt de schade aan je fiets mee, zodat die ook weer snel de oude is...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Faffi, wat een akelig ongeval! Ik denk dat het een grote verdienste is geweest dat je altijd defensief en anticiperend rijdt, anders was de klap misschien nog veel erger geweest.

Heel veel sterkte met je herstel. Die ribben, het klinkt stom maar je kunt ze beter breken dan kneuzen. Gebroken ribben doen gruwelijk veel pijn, en het is ook nog niet eens je enige verwonding lees ik, maar ze herstellen sneller dan gekneusde ribben. Daar heb je nu weinig aan, maar hopelijk voel je je over een aantal weken toch weer een klein beetje beter. Voor nu zal het wel even een flink pijnlijk gedoe zijn met "simpele" zaken zoals aan- en uitkleden, lachen, naar de wc gaan etc.

Nogmaals beterschap, en neem goed te tijd om te herstellen, ook van de schrik.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

Iedereen bedank voor jullie steun, :cool2: :cool2: :cool2:

Het is momenteel afzien maar dat betert wel

hopelijk geraakt mijn fiets snel herstelt dat ik terug kan rijden

En aan iedereen nog veel veilige kilometers en extra opletten aan die parkings met hagen ;)
josk
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 jan 2018, 07:54
Locatie: Kalmthout

Vlugge genezing en geen schrik achteraf!
Doe ook A12, ben vorig jaar in Wilrijk waar die 3 pompstations achter elkaar staan ook eens op een auto gereden, gelukkig zonder erg, juist snelheidssensor van fiets kapot die zit bij mij aan de achterste remschijf.
Nu met de brugwerken s'morgens langs A12 s'avonds langs Wintam Schelle maar ik moet misschien nog eens een betere weg ontdekken maar in Hoboken vind ik het ook gevaarlijk.
Gebruikersavatar
Faffi
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 22 dec 2017, 19:44
Locatie: Kapelle op den Bos

josk schreef: 17 jun 2018, 08:21 Nu met de brugwerken s'morgens langs A12 s'avonds langs Wintam Schelle maar ik moet misschien nog eens een betere weg ontdekken maar in Hoboken vind ik het ook gevaarlijk.
om s'morgens niet langs de A12 te moeten er is een rustige route die bijna parallel ligt naast de A12 je moet maar een heel klein stukje op de A12 maar daar staan geen huizen eerst de 1ste brug over de A12 nemen en dan aan het eerste bushokje dat je tegen komt naast de spoorweg is een fietspad weg van den A12
hieronder is een link Google maps
start aan het Q8 zo naar mechanicalaan wilrijk maar jij kan op het laatste links af de groenstraat in naar Hokoken
hopelijk kan je de link openen
https://www.google.be/maps/dir/Q8+Servi ... 572313!3e2
Plaats reactie