Diefstal van fiets

Plaats reactie
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Nee, mijne ST2 is niet gestolen :shock:

Maar is misschien een domme vraag, of het kan zijn dat het al ergens besproken is maar nog niet gevonden (misschien over gezien) maar wat gebeurt er als uw Stromer gestolen wordt? Dan kan je zijn actuele "verblijfplaats" zien via de Omni.
Maar wat als de dief de batterij er uit haalt? Dan kan je toch zijn actuele plaats niet meer zien? En dan is dit niet veel van nut, of heb ik het compleet mis? Dit houdt me al een tijdje bezig..... :av
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Vroeg of laat gaat er toch terug een batterij ingestoken worden, anders heeft het weinig nut om de fiets te stelen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De OMNI toont waar je Stromer was toen de Stromer aan stond en voor het laatst verbinding maakte via GPRS. Als je Stromer wordt gestolen en hij staat uit, de OMNI wordt gesaboteerd, de accu wordt verwijderd of de Stromer is ergens waar geen bereik is, dan ga je die lokatie dus niet zien.

Nu bijvoorbeeld: mijn Stromer staat uit, in de stalling van mijn werk. Als ik nu in mijn OMNI app kijk zie ik als lokatie een straat zo'n 500m van mijn werkplek. Dat was dus het laatste moment dat de OMNI van mijn Stromer de lokatie heeft doorgegeven.

Als je Stromer wordt gestolen en de dief of nieuwe "eigenaar" gaat ermee rijden en alles werkt nog, dan zul je je Stromer dus wel moeten kunnen volgen. (Sterker nog: ik weet dat iemand die zijn Stromer verkocht had en waarvan de nieuwe eigenaar de Stromer nog niet op zijn naam had overgezet, in zijn OMNI kon volgen waar de nieuwe eigenaar er de eerste dagen allemaal mee heen reed.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Als ze de omni eruit slopen en een nieuwe plaatsen is het gedaan met tracken, mind you dat de dief dan 600 euro kan ophoesten.
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Inderdaad, wat jullie schrijven is logisch. Had er nog niet aan gedacht, maar zonder dat ze er de batterij terug insteken, kunnen ze er niks mee, want hopelijk heb je hem eerst geblokkeerd.
Thx om dit uit te klaren
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
KevKe
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 16 jan 2018, 12:34
Locatie: België

Eigenlijk had de Omni zelf een backup batterij moeten hebben. Dat zou een pak veiliger zijn.
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vind ik ook.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromer Newbee

Zebbernaut schreef: 11 mei 2018, 15:27 Als ze de omni eruit slopen en een nieuwe plaatsen is het gedaan met tracken, mind you dat de dief dan 600 euro kan ophoesten.

Als je een fiets steelt van €6.000 en je moet er enkel €600 voor betalen om met deze fiets 'legaal' terug rond te rijden, dan denk ik niet dat veel dieven hiermee zouden zitten :mrgreen:

Kennis van mij is z'n Stromer gestolen en die was 3 weken lang offline.
Uiteindelijk plots terug online verschenen in ... Marrokko...
Stromer weet dus (min of meer) waar de fiets zich bevindt, maar beseft dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg.

De kennis kreeg netjes zijn nieuwe Stromer (goed verzekerd) maar Stromer/politie is dus niet van plan de gestolen fiets te gaan zoeken/terughalen... 1-0 voor de 'nieuwe eigenaar'.
Plaats reactie