Tips / advies gevraagd mogelijke aankoop

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik kan dat dus wel absoluut geloven.
Ik kan nochtans zeer veel goede redenen bedenken voor een werkgever om dat niet toe te laten.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hallo Tomasj,
Ik kan geen reden bedenken. Voor mijn begrip noem er eens een aantal?
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Golvas

Stel dat er toch wat misloopt (zelfs als je hiervoor toestemming hebt van je werkgever) wanneer je op het werk gaat laden, wie neemt in dat geval de verantwoordelijkheid op zich ? :?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Marco Verkerk schreef: 10 mei 2018, 09:48 Hallo Tomasj,
Ik kan geen reden bedenken. Voor mijn begrip noem er eens een aantal?
In veel bedrijven is het voor werknemers onmogelijk om op te laden in de buurt van hun werkplek, onder meer vanuit veiligheidsstandpunt (prcessindustrie, staalproductie, assemblage,...) . Dan kan je die werkgever evt ergens anders gaan laten opladen, maar dan kan je weer met diefstal te maken krijgen. In kan me voorstellen dat sommige bedrijven dat teveel last vinden.
Want wie gaat de certificatie van elke lader controleren? Of de risico-analyse maken?

TS werkt bij de overheid, daar zijn nu eenmaal veel en erg strikte regeltjes, net zoals bij veel grote bedrijven. Dat is wat het personeel daar als groep 'verdiend' heeft door het frequente misbruik van middelen van enkele van hun collega's (in het verleden).
Je houdt dat niet voor mogelijk, dat gaat van WC papier, over print cartridges, papier, douchekranen, frisdrank,... die mee naar huis gaat . Wanneer je als werkgever met dat soort problemen wordt geconfronteerd, stel je erg strikte regels op.

Ik ben er vrij zeker van dat wanneer Riese dit met zijn overste bespreekt er misschien wel mogelijkheden zijn. En vergeet niet dat zijn werkgever hem wel 23 eurocent netto uitbetaalt voor iedere km die hij fietst...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
bikerke
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 jul 2017, 16:18

Riese schreef: 08 mei 2018, 19:13
Die 'baas' is een groot overheidsbedrijf.
Overheid ziet toch overal diefstal 😂.
Bestaat er geen "aanvraag tot gebruik van een elektrisch toestel"?
Bij mijn werkgever (overheid)moet gebruik van een radio, frigo, enz..... elk jaar opnieuw aangevraagd worden.
Riese
Pro
Pro
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 mei 2018, 19:23

Bij ons niet.
Het is een beetje dubbel in ons geval aangezien ons bedrijf een pand huurt.
De verhuurder heeft een aantal veiligheidseisen ingesteld en mijn werkgever ook.
Zelfs het gebruik van verlengkabels is verboden. Zo gedetailleerd gaat dat dus (ivm ISO-normering etc etc)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Maar dát zijn redenen die ik nog wel kan begrijpen. Dat is echter iets heel anders dan de reden die de werkgever aanvoert (diefstal van Stroom), want dat gaat om maar liefst twee dubbeltjes. Zelfs al staan daar tien Stromers te laden, het zal op het totale stroomverbruik van de werkgever niet eens terug te zien zijn.

Mijn huidige werkgever is een ex-overheidsbedrijf, en vanuit die voorgeschiedenis is er juist heel veel aandacht voor zaken zoals milieu en gezondheid van de werknemers. Ik vind dat een overheidsbedrijf daarin een voorbeeldfunctie heeft. Door nu juist dit te bestempelen als diefstal van stroom op straffe van ontslag wordt er volstrekt onnodig een sfeer van overtrokken wantrouwen jegens de eigen werknemers gecreëerd. Blech.

Ik heb weleens van een forumlid gehoord dat Stromer juist de partij was die heeft gezorgd voor een oplaadpunt voor fietsen in de stalling van het werk. Dat zijn leukere en productievere samenwerkingsverbanden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Kornelito
Expert
Expert
Berichten: 118
Lid geworden op: 06 mei 2018, 16:52
Locatie: Leuven

Morgen testrit! Een keertje Leuven - Mechelen heen en terug, denk dat dit wel representatief zal zijn voor de rit 'heen' Leuven-Edegem :)
ST1X 2018 | 22" | Ocean | 986wh | WW 51km
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23015
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Spannend! Rij voorzichtig, en vooral: veel plezier :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Kornelito schreef: 11 mei 2018, 10:08 Morgen testrit! Een keertje Leuven - Mechelen heen en terug, denk dat dit wel representatief zal zijn voor de rit 'heen' Leuven-Edegem :)
Mooi ritje, mits de juiste kant van de vaart te kiezen dan over te schakelen naar de nete via de blauwe bruggen aan het zennegat en dan uiteindelijk in duffel de fietsostrade te nemen ga je snel in edegem zijn, dat is wel een eindje knallen natuurlijk maar de optimale speed pedelec route zal ongeveer 50km enkel zijn langs deze weg en dan zijn het vooral biljartbanen en doorknallen maar :mrgreen:
Plaats reactie