Tranende ogen op de Stromer

Golvas

Als je nu al met een bril rijdt zal je het probleem niet kunnen oplossen door te switchen naar een vizier.
Marky schreef: 21 jul 2018, 00:25 Ik had geen last van tranende ogen tot voor een 2-tal jaren. Zou iets te maken hebben
met kanaaltjes die dichtslibben in de ogen
Dan zou ik eerder een oogarts raadplegen ... daar ga je dan meer progressie boeken dan op een forum over fietsen.
Gebruikersavatar
BMartens
Pro
Pro
Berichten: 88
Lid geworden op: 29 apr 2018, 08:57
Locatie: Berlaar, Antwerpen (BE)

Marky schreef: 21 jul 2018, 00:25 Hallo,

heb vergeten te melden dat ik een bril draag. een fotochromatische. Altijd.
Dit is zo gewoon dat ik er niet meer aan denk en dit als normaal beschouw.

Ik had geen last van tranende ogen tot voor een 2-tal jaren. Zou iets te maken hebben
met kanaaltjes die dichtslibben in de ogen

Probleem is dat de tranen vlekken maken op de bril en als ze dan opdrogen het zicht minder goed is.

Het moet zowiezo iets zijn dat dus voor de bril komt.
Ik dacht als de wind meer wordt afgeschermd er dan minder last zou zijn.

groetjes

Marky
Mooi is het niet, maar je kan een fotochromatische overzetbril nemen. Gegarandeerd geen wind in de ogen. Aanrader is het merk Cocoons, verkrijgbaar bij zowat elke optiekzaak.
xCvQWTjMSMUxnr2j2sjbl2uO34-Vj3NnTI21CmRM7_Y.jpg
xCvQWTjMSMUxnr2j2sjbl2uO34-Vj3NnTI21CmRM7_Y.jpg (71.35 KiB) 2977 keer bekeken
Klever X Speed Orange (04/'18 - ...)
Trek XM700+ (06/'17 - 04/'18)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik ben begonnen met een Kask Urban Lifestyle helm met groot vizier en ik draag nu een Lazer Anverz MIPS helm met een iets kleiner vizier. Daaronder draag ik in de winter mijn gewone bril (brildragend) en in de zomer een Oakley Half Jacket 2.0 sportzonnebril met glazen op sterkte.

Ik heb altijd last van tranende ogen, meestal alleen het eerste kwartiertje. Maar bij een snijdende wind is het de hele rit prijs. Bovendien ben ik hooikoorts-patiënt en soms is het zo erg met de tranen, het branden en de irritatie dat het niet verantwoord is om op de Stromer te stappen, want ik zie dan echt te slecht. (Dan pak ik dus de auto en moet ik alle ventilatie dicht houden, anders gaat het zelfs in de auto mis.)

Mijn ervaring is dat een vizier of een sportzonnebril nooit alles tegen gaat houden, maar wel een heleboel en het zal per persoon wisselen of dit voldoende is. Ik denk van wel voor de meeste mensen. Afhankelijk van de vorm en het formaat van het vizier is het met de ene helm misschien wat minder erg dan met de andere, maar er piept altijd wind langs.

Als je ogen hier erg gevoelig voor zijn, dan zou ik een skibril in de winter nemen, en een volledig afsluitende (zonne)bril in de zomer, zo eentje die lijkt op een zwembrilletje. Dan ben je er helemaal vanaf, zeker weten. Die dingen worden meestal "goggles" genoemd.

Ik denk hier zelf ook over na. Als je Google Afbeeldingen gaat zoeken op "cycling goggles" krijg je een aardig idee van wat er zoal op de markt is.

28981gr.jpg
28981gr.jpg (44.48 KiB) 2959 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
incuflex
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 mei 2018, 09:54

Deze morgen mijn zonnebril (Serengeti) voor in de auto opgezet voor de rit naar het werk. Ik twijfel nu geen moment meer, ik schaf me een sportmodel van Serengeti aan voor op de Stromer. Het zicht en contrast zijn fenomenaal en dat geeft nog meer rijplezier. Er hangt een prijskaartje aan maar de andere heb ik al 7 jaar en er staat nog geen krasje op .
+johan-
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 40
Lid geworden op: 22 nov 2017, 19:04
Locatie: Regio Eindhoven

Ik had zelf ook last van tranende ogen en heb een BBB-BSG49ph: https://www.bbbwebshop.nl/nl/weekendkna ... -49ph.html. Goede ervaringen en erg handig met fotochromatische 'glazen' met leesgedeelte.
Bij fel zonlicht zouden de glazen iets donkerder mogen worden.
ST3 Pinion 2022 - (ST2 2017 20.000 km)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik merk dat ik als het koud is de eerste minuut last heb van tranende ogen. Dat wil zeggen: als ik 's ochtends met koud water mijn gezicht was. Als ik dat niet doe heb ik 10-15 minuten last van tranende ogen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie