Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Voor algemene discussies over Stromer en speed pedelecs.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Welkom op het Stromer Forum! Stel je even voor.

Bericht door Stromeur » 22 mei 2018, 19:53

Hoi Arjan, welkom!

En gefeliciteerd met je ST2 en je debuurit van 40km :cool2: Waar ik woon zijn nauwelijks files, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het heerlijk moet zijn om daar voor het eerst lachend voorbij te Stromeren.

Veel plezier!
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

MarcelH
Runner-up
Runner-up

Bericht door MarcelH » 22 mei 2018, 19:54

Hoi Arjan,

rijd jij over Hardinxveld ? ik kwam om ca 17:30 een witte ST2 tegen......op mijn eerste keer woonwerk :cool2:

Groet Marcel.
ST2 2017 - 983 Wh - 20" Sport - Zwart

Smitty81
Runner-up
Runner-up

Bericht door Smitty81 » 22 mei 2018, 20:55

MarcelH schreef:
22 mei 2018, 19:54
Hoi Arjan,

rijd jij over Hardinxveld ? ik kwam om ca 17:30 een witte ST2 tegen......op mijn eerste keer woonwerk :cool2:

Groet Marcel.
Hoi Marcel,

Ik rijd via Dordrecht - Zevenbergschenhoek, dus helaas.
Goede nieuws is dat er dus al 4 Stromers in de regio rondrijden!

Groet,

Arjan
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker

Wikibi
Rookie | Forum Supporter
Rookie | Forum Supporter

Bericht door Wikibi » 22 mei 2018, 23:04

Even voorstellen.
Ik ben Wim 52 jr en ik kom uit Breda. 3jaar geleden mijn Gazelle zelf omgebouwd naar een E bike 500w Begin dit jaar het besluit genomen om een speed pedelec te kopen. Eerste testrit was op een R&M , dat viel tegen, mijn eigen gazelle heeft meer vermogen. Tweede testrit is op een Stromer ST1X . Zithouding en vermogen zijn prima. Uiteindelijk een nieuw ST1 gekocht. Daar had ik na een week al spijt van. Het vermogen viel tegen en de batterij was snel leeg. Eerlijk gezegd had ik ook niet echt proefgereden . De fiets heb ik na drie weken weer verkocht. En toen kwam ik op een ST2 terecht ,wat een verschil, ik was verkocht. Van een dealer uit Riel mocht ik een tweedehands ST2 twee dagen uit proberen. En dat is zeer goed bevallen. Ook heb ik met de dealer uit Herveld de opties besproken. Ik heb daar zeer goede voorlichting gehad en zelfs op de 2018 modellen mogen fietsen. Prijstechnische was echter de tweedehands ST2 uit 2017 voor mij de beste keuze.
De ST2 wordt eind van deze week geleverd ......ik kan niet wachten.
ps ... woon- werk is 5 km , ik gebruik de fiets vnl. om lekker te toeren.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 22 mei 2018, 23:11

Hoi Wim, welkom! :cool2:

Breda, leuk! Mijn roots liggen in Teteringen (inmiddels ingelijfd bij Breda). Het is inderdaad nogal een verschil in motorkracht, tussen de ST1 en de ST2. De "ellende" met Stromers is: als je eenmaal hebt gevoeld wat een beter model kan, dan wil je niet meer die stap terug naar één of twee modellen lager, ook al is de ST1 nog steeds een bijzonder goed presterende speed pedelec, zeker voor wat hij tegenwoordig kost. (Wat dat betreft vooral niet gaan proefrijden op een ST5 :mrgreen: , ik spreek uit ervaring.)

Veel plezier met je Stromer. Lekker toeren, daar is-ie zeker ook uitermate geschikt voor.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Rob77
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door Rob77 » 24 mei 2018, 09:58

Hallo allemaal,

Ik ben Rob en met mijn nieuwe ST2 (2018) forens ik tussen Zaltbommel en Eindhoven. In het aankooptraject heb ik veel gehad aan dit forum, dus Stromeur en forumleden dank daarvoor.

Het was mijn bedoeling een ST2 2017 te kopen, ik vond er nog één bij een keten die ik niet bij naam zal noemen. Dit traject pakte slecht uit.

1) De fiets bleek, in tegenstelling tot wat geadverteerd werd, een 814wh accu te hebben ipv de 938.
Ze zouden intern het bedrijf een andere accu opsnorren.

2) 1.5 week na de aanbetaling; "meneer, we zijn uw kopie rijbewijs kwijt. Opnieuw sturen?"......ok...kan.

3) 2 weken na de aanbetaling: "meneer, we hebben uw rijbewijs, maar hebben geen 938 accu. Die is besteld bij Stromer. Levertijd onbekend. Ik mocht zolang de 814 gebruiken en de 938 betalen bij levering. Netjes, dacht ik nog.

4) 2,5 week na aanbetaling; "meneer, goed nieuws en slecht nieuws. Goede nieuws is dat u uw fiets kunt ophalen. Slechte nieuws is dat onze keten te koop staat, wij weten niet welke gevolgen dat heeft voor ons dealership. En oh ja, tot de verkoop rond is komt uw bestelde 938wh accu niet, mag niet van hoofdkantoor. Alle bestellingen "on hold".

De accu had ik niet betaald maar ik begon me wel zorgen te maken over zaken garantie, als ze geen Stromer dealer meer zijn.
Gelukkig zag de medewerker in dat het akelig was en ze gaven mij de optie om de 2017 te annuleren. Gedaan en gelukkig netjes mijn aanbetaling terug gekregen.

Ik heb trouwens nog niet verteld dat onder "totalen" van de fiets 10.000km stond.....Dat kon niet kloppen volgens de medewerkers, want het is een "nieuwe fiets". Dat zou gefixed worden. Ik geloofde het maar het knaagde wel.

Al met al blij dat ik van die koop af ben. Als iemand gewaarschuwd wil zijn kan ik de ketennaam wellicht per PB doorgeven. Of je kijkt even op dit forum bij "In de media"....

Inmiddels heb ik mijn 2018/938wh uit Amsterdam. Duurder, zeker...maar superservice en heel snel geleverd.
Ik rijd lekker rond nu, hoop op dit forum nog veel te leren en waar mogelijk een kleine bijdrage te leveren.

Groeten!
Rob
ST2 Sport-983Wh(2018) / Bommelerwaard

Polling
Expert
Expert

Bericht door Polling » 24 mei 2018, 15:02

ZB naar EHV, dat is toch al gauw zo'n 45 km? Hoe vaak per week? rijdt je langs de A2?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 24 mei 2018, 16:16

Rob77 schreef:
24 mei 2018, 09:58
Inmiddels heb ik mijn ST2 2018/938Wh uit Amsterdam. Duurder, zeker...maar superservice en heel snel geleverd.
Ik rijd lekker rond nu, hoop op dit forum nog veel te leren en waar mogelijk een kleine bijdrage te leveren.
Welkom op het forum Rob! Gelukkig is alles goed gekomen... het doen van een aanbetaling is echt niet nodig. De dealer mag al blij zijn als er überhaupt een Stromer geleverd kan worden en een geleverde maar niet aanbetaalde fiets kan probleemloos verkocht worden aan een andere klant, voor jou tien andere...

Dus goed luisteren allemaal: niet aanbetalen, nooit aanbetalen, als je aanbetaalt loop je het risico dat geld kwijt te raken. Niet doen, laat de dealer het risico dragen, dat is zijn werk.

En Rob heel veel rijplezier op je ST2!

PS: het is 983...
Waar het :ba vol van is...

Rob77
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter

Bericht door Rob77 » 24 mei 2018, 17:24

Polling schreef:
24 mei 2018, 15:02
ZB naar EHV, dat is toch al gauw zo'n 45 km? Hoe vaak per week? rijdt je langs de A2?
Die afstand die je noemt klopt op een kilometer na. Ik houd op mijn 983 Wh accu (Lomito dank voor de correctie) met dit weer ~40% over.
Inderdaad aardig wat rechte stukken langs de A2. Wat stadverkeer in Den Bosch/Vught, Boxtel en Best.
Voorlopig mik ik op vier keer per week Stromer en één keer per week de auto. Als ik me niet zo uitsloof als vandaag deed (zat behoorlijk stuk) lukt dat ook wel :D
ST2 Sport-983Wh(2018) / Bommelerwaard

Awv
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Awv » 24 mei 2018, 18:32

Hoi Rob, ik rijd zeer regelmatig Waardenburg - den Bosch, dus kom je vast wel een keer tegen. Groet Anne Wim
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.

Plaats reactie